close

18:50
Формування та розвиток життєвих навичок стресостійкості у здобувачів освіти

26 жовтня 2021 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено онлайн-семінар для практичних психологів та соціальних педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) «Формування та розвиток життєвих навичок стресостійкості у здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти». Захід відбувся на платформі Google Meet, із переходом на практичну частину у Zoom.

Калінчук Маріанна Вікторівна, соціальний педагог Миколаївського професійного машинобудівного ліцею охарактеризувала поняття «стрес» та назвала чинники, за якими можна його діагностувати; підкреслила важливість стресостійкості для збереження ментального здоров’я особистості. Маріанна Вікторівна озвучила перелік заходів для формування стресостійкості.

Мойсеєнко Оксана Вікторівна, практичний психолог Професійно-технічного училища № 42 (далі – ПТУ № 42) доповнила список ознак стресового стану, розповіла про когнітивні наслідки стресу для освітнього процесу та повсякденного життя. Практичний психолог запропонувала алгоритм по уникненню стресу та перелічила фізичні вправи, які допоможуть підвищити стресостійкість, проілюструвавши інформацію фотографіями зі спортивних заходів ПТУ № 42.

Буша Ольга Валеріївна, практичний психолог Вищого професійного училища № 21 продемонструвала заняття по роботі зі стресовими станами, у ході якого здобувачі освіти виконують дихальні вправи для боротьби зі стресом та створюють антистресову іграшку «Капітошка».

Презентувала авторську розробку психологічної гри для підлітків та молоді Первина Леся Сергіївна, практичний психолог та соціальний педагог Новоодеського професійного аграрного ліцею. Гра «Будиночок резильентності» має на меті допомогти людині справлятися з труднощами та стресом, порівняно легко відновлюючись після складних життєвих подій. Леся Сергіївна у своєму виступі охарактеризувала поняття «резильєнтність», що є ширше за стресостійкість. Доповідачка показала чек-лист ігрового поля «Будиночку резильєнтності», що складається з п’яти рівнів, розказала про наповнення гри та поширила покликання на її складові – чек-лист, майнфулнес тощо.

Ганна Володимирівна Рожко, практичний психолог Державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» та Дідик Ольга Савеліївна, практичний психолог-методист Надбузького професійного аграрного ліцею презентували авторську програму психологічних онлайн-воркшопів «Формування навичок самоконтролю та емоційної стійкості в учасників освітнього процесу ЗП(ПТ)О» для педагогів та батьків з формування навичок стресостійкості, яка побудована за технологією воркшопів (високопродуктивних навчальних майстерень). Програма складається з шести блоків, тривалістю по 1,5 години кожен. Авторки надали рекомендації щодо проведення воркшопів, та під час практичної частини у Zoom надали можливість у групах виконати декілька вправ з авторської програми.

Учасники заходу високо оцінили актуальність наданої інформації та висловили вдячність доповідачам за поширення їх досвіду.

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Матвійчук К. О.
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 179 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 5.0/1