close

14:09
Осмислена самоорганізація, самоосвіта та якісний електронний навчальний контент

Осмислена самоорганізація, самоосвіта та якісний електронний навчальний контент – передумови для реалізації повноформатного режиму освіти та дієвої комунікації всіх учасників освітнього процесу в обмежених карантинних умовах

Карантин став викликом для всіх учасників освітнього процесу, адже зовсім непросто організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати здобувачів освіти та ще й давати раду технічним проблемам.

Як в рамках самоосвіти вдало й осмислено самоорганізуватися для реалізації якісної комунікації між всіма учасниками освітнього процесу, мотивувати себе на удосконалення власних ресурсних можливостей, опанування новими компетентностями, необхідними для проєктування й створення електронного освітнього контенту, та за допомогою власних ресурсних можливостей забезпечити передумови для «легкої» організації двох форм навчання: дистанційної, коли учасники віддалені один від одного і взаємодіють за допомогою сучасних цифрових технологій, та змішаної, що поєднує дистанційне та очне навчання, 29 жовтня 2020 року ділилися досвідом роботи педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області під час Всеукраїнського вебінару з теми «Удосконалення комплексно-методичного забезпечення освітнього процесу шляхом використання ресурсних можливостей програмного забезпечення. Електронний освітній ресурс як інструмент здійснення інтеграції змісту освіти з новими технологіями навчання».

Захід ініційовано Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) та проведено в онлайн-режимі з використанням платформи Google Meet.

До участі в заході долучилися педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти регіонів, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників з професії Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу, Продавець продовольчих товарів, Продавець непродовольчих товарів, Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних, та методисти Навчально-методичних (науково-методичних) центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти – куратори зазначеного напрямку підготовки в регіонах.

Мета заходу: презентація практичного досвіду роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області з розробки електронних освітніх ресурсів та електронної систематизації комплексно-методичного забезпечення предметів професій.

Для реалізації завдань Всеукраїнського вебінару методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина Вікторівна Савчук акцентувала увагу на організаційно-методичному та психолого-педагогічному аспектах усвідомлення важливості власного професійного розвитку, подолання упереджень та стереотипів щодо опанування новими компетентностями та бар’єрів в отриманні нової інформації.

Обговорено роль «Освіти впродовж життя» (lifelong learning) як необхідної складової в умовах розвитку інформаційного суспільства, реформування освіти в Україні, нормативно-правового підґрунтя в частині задоволення запитів педагогічних працівників відповідно до сучасних потреб, необхідності подолання «психологічного розриву поколінь», реалізації принципу «пріоритетності самоосвіти» («формування навички самоосвіти (lifelong learning) й самоорганізації»), акмеологічного принципу та можливостей для впровадження багатоваріантних форм освіти дорослих, які б задовольняли потреби кожного педагогічного працівника.

З метою дотримання нормативної складової реалізації мети заходу в частині виконання норм Закону України «Про освіту» (стаття 8. Види освіти) звернули увагу на роль та місце інформальної освіти (самоорганізованого здобуття особою певних компетентностей) серед інших видів освіти та напрямків діяльності, які відносяться до інформальної освіти, серед яких виокремлено розроблення електронних освітніх ресурсів (навчального контенту, необхідного для якісного методичного супроводу уроку), оскільки саме такий вид діяльності в рамках самоосвіти потребує опанування новими навичками та потребує великої роботи над удосконаленням власних ресурсних можливостей для вдалої реалізації цієї роботи.

Обговорено передумови, пов’язані з карантинними обмеженнями, та причини трансформації навичок «про всяк випадок» (just in case), сформованих під час інформальної освіти, в навички «вчасно, коли потрібно» (just in time), формування яких передбачено під час формальної освіти, й суперечності, які виникають в організації системи інформальної освіти, серед яких виокремлено відсутність доступного інструментарію для якісного оцінювання професійних потреб та необхідність в професійно орієнтованій допомозі, співпраці в питань професійного розвитку педагога, допомозі в поєднанні теоретичних знань з практичними вміннями (роль супервізора в організації інформальної освіти).

З метою обміну досвідом щодо інструментарію для визначення рівня компетентності в системі забезпечення передумов для здійснення особистого професійного розвитку запропоновано дати власне визначення поняття «Професійний розвиток педагогічних працівників», зазначивши принципи, на підставі яких має здійснюватися процес професійного розвитку педагогічних працівників, а для дослідження мотиваційної сфери педагогічних працівників та причин самосаботажа (прокрастинації) особистості – запропоновано використання техніки «Квадрат Декарта» як техніки усвідомлення мети, зазначивши, що головний друг самосаботажа (прокрастинації) – почуття комфорту і безпеки!!!

З метою демонстрації результатів інформальної освіти, серед яких виокремлено удосконалення особистих ресурсних можливостей в частині оновлення підходів до організації освітнього процесу, необхідних для реалізації змісту освіти в умовах сьогодення, педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області поділилися досвідом роботи щодо розробки електронних освітніх ресурсів та електронної систематизації комплексно-методичного забезпечення предметів професій як елемента удосконалення комплексно-методичного забезпечення освітнього процесу.

Напрацюваннями щодо розробки якісного візуалізованого навчально-методичного комплексу та сучасного дидактичного інструментарію як необхідної складової в частині забезпечення передумов для формування загальнопрофесійних, ключових та професійних компетентностей здобувачів освіти в комплексному підході до організації освітнього процесу поділилася заступник директора з навчально-виробничої роботи/викладач державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» Юрій Ірина Вікторівна, висвітливши практичний досвід з розробки електронного контенту та його систематизації у вигляді електронного навчального посібника з предмета «Товарознавство продовольчих товарів» професії Продавець продовольчих товарів.

Викладач Вознесенського професійного ліцею Старинець Наталія Володимирівна презентувала практичний досвід з використання ресурсних можливостей програмного забезпечення та хмарних сервісів GOOGLE як необхідної складової в організації освітнього процесу сучасного викладача закладу професійної (професійно-технічної) освіти, продемонструвавши особливості розробки електронного контенту, його систематизації у вигляді електронного навчального посібника з предмета «Облік і звітність» професії Продавець продовольчих товарів та електронної систематизації навчально-методичного контенту через ресурсні можливості програмного забезпечення.

Викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професії Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу Арбузинського професійного аграрного ліцею Балобанова Ірина Сергіївна презентувала систему роботи щодо розробки електронного освітнього web-ресурсу як інструменту забезпечення якісної й дієвої організації освітнього процесу та сучасного підходу до здійснення систематизації комплексно-методичного забезпечення предмета професії в закладі професійної (професійно-технічної) освіти, висвітливши практичний досвід з розробки електронного навчального посібника з предмета «Основи мікробіології» професії Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу та електронної систематизації навчально-методичного контенту через ресурсні можливості персонального web-сайту.

Цифрова епоха та «епоха пандемій» диктує новий спосіб сприйняття інформації і, відповідно, – НОВІ СПОСОБИ ПОДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ, передумовою для реалізації яких є проєктування та створення електронного освітнього середовища за допомогою якісного електронного контенту.

Учасники Всеукраїнського вебінару відзначили цінність та актуальність отриманого контенту, висловили бажання взяти участь в апробації презентованих електронних освітніх ресурсів у закладах професійної (професійно-технічної) освіти регіонів.

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки змісту матеріалів, презентованих під час заходу.

P. S. Матеріали, презентовані під час Всеукраїнського вебінару, будуть розміщені на Google Диску методиста НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірини Вікторівни Савчук. Посилання для використання матеріалів будуть надіслані на електронні адреси регіональних Навчально-методичних (науково-методичних) центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти.

Переглядів: 318 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0