close

20:29
Про шляхи реалізації міжпредметних зв’язків на уроках зарубіжної літератури спілкувалися викладачі ЗП(ПТ)О Миколаївщини

16 грудня 2021 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено онлайн-засідання методичної секції викладачів зарубіжної літератури закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) області «Реалізація міжпредметних зв’язків на уроках зарубіжної літератури як дидактична умова підвищення ефективності освітнього процесу».

Для здійснення самоаналізу власної професійної діяльності щодо застосування синергії елементів класичної та сучасної моделей викладання в частині міжпредметних зв’язків в якості інструментарію учасники онлайн-засідання мали можливість ознайомитися з досвідом роботи колег щодо здійснення роботи з реалізації даного напрямку діяльності та, як наслідок, забезпечення дидактичних передумов в комплексній системі підвищення ефективності освітнього процесу.

З метою ознайомлення з особливостями застосування міжпредметних зв’язків на уроках Гончарук Галина Валеріївна, викладач Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва, зосередила увагу присутніх на змістових складових процесу реалізації міжпредметних зв’язків на уроках зарубіжної літератури.

Резніченко О. А., викладач Новоодеського професійного аграрного ліцею, поділилася досвідом роботи щодо викладання зарубіжної літератури та іноземної мови на основі інтеграційних процесів. Ольга Анатоліївна відзначила, що для ефективного використання інтегрованих технологій необхідно робити акцент на самостійній пізнавальній діяльності учнів (а не заучуванні готових висновків), створенні проблемних ситуацій з урахуванням логіки навчальних дисциплін.

Власний підхід до викладання зарубіжної літератури на етапі вивчення творів в контексті розвитку світової культури окреслила Козичева Валентина Михайлівна, викладач Миколаївського професійного промислового ліцею. Педагог поділилася досвідом використання культурологічного компоненту при вивчені літератури. Адже цей вид діяльності сприяє ознайомленню учнів із «фундаментальними цінностями світової художньої культури; розкриттю особливостей творів, літературних явищ і фактів у широкому культурному контексті; висвітленню зв’язків літератури з філософією, міфологією, фольклором, звичаями, віруваннями, культурними традиціями різних народів і національностей; розширенню ерудиції учнів, вихованню їхньої загальної культури, поваги до національних і світових традицій, толерантного ставлення до представників різних культур, віросповідань, рас і національностей».

Павленко Тетяна Вікторівна, методист, викладач Снігурівського професійного ліцею, зосередила увагу присутніх на активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти на уроках зарубіжної літератури засобами міжпредметних та міжмистецьких зв’язків. На думку педагога, найбільш продуктивним при викладанні зарубіжної літератури є застосування міжпредметних зв’язків з дисциплінами гуманітарного циклу – українською літературою, історією, іноземними мовами. Особливу роль у засвоєнні навчального матеріалу відіграють музика та образотворче мистецтво.

Досвідом формування ключових життєвих компетентностей за допомогою міжпредметних зв’язків на прикладі уроку за темою: «Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Ґете Й. В. Віхи життя та значення діяльності Й.В. Ґете для світової культури. «Фауст» поділилася Тимошенко Тетяна Іванівна, викладач Миколаївського професійного суднобудівного ліцею імені Героя Радянського Союзу В. О. Гречишникова.

Викладачі зарубіжної літератури відзначили велику роль мультимедійних технологій, завдяки яким стає можливим урізноманітнення методів, форм та прийомів навчання, що відкривають нові можливості. Навчання стає більш ефективним і цікавим.

Учасники засідання поділилися покликаннями на інтернет-джерела, якими користуються для проведення уроків.

Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 177 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0