close

20:39
Проведено чергове засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області

Координація науково та навчально-методичної роботи в Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області), прогнозування розвитку та оновлення змісту і форм організації навчально-виробничого процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) регіону – пріоритетні завдання НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Саме з метою реалізації завдань НМЦ ПТО у Миколаївській області та пошуку оптимальних шляхів щодо удосконалення методичної роботи в ЗП(ПТ)О області 30 вересня 2022 року проведено чергове засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада).

Засідання Ради відбулося в онлайн режимі з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet.

Порядком денним засідання Ради було передбачено розгляд таких питань:

1. Про стан забезпечення якості професійної підготовки в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області.

2. Про організацію профорієнтаційної роботи у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Миколаївський професійний суднобудівний ліцей імені Героя Радянського Союзу В.О. Гречишникова, Маринівський професійний аграрний ліцей, Врадіївська філія Маринівського професійного аграрного ліцею, Казанківський професійний аграрний ліцей).

3. Про результати та визнання підвищення кваліфікації методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області на базі суб’єктів освітньої діяльності, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації (за потреби).

4. Інше

4.1. Про затвердження порядку денного чергового засідання навчально-методичної Ради (листопад 2022 року).

До участі в засіданні (онлайн режим) долучилися члени Ради з числа працівників НМЦ ПТО у Миколаївській області та представників ЗП(ПТ)О) області, а саме:

• Шаповалова Н. В., директор НМЦ ПТО у Миколаївській області, голова Ради;

• Савчук І. В., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, секретар Ради;

члени Ради:

• Баранюк Т. О., методист Казанківського професійного аграрного ліцею;

• Василін В. В., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області;

• Дячковська Л. К., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області;

• Коваль Н. В., заступник директора Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва з навчально-методичної роботи;

• Куликова Т. О., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області;

• Лагутіна В. В., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області;

• Матвійчук К. О., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області;

• Мосієнко Т. С., заступник директора з навчально-методичної роботи Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг;

• Панченя Н. Ю., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Попередньо з метою організованого та якісного проведення засідання Ради запрошено до участі доповідачів та співдоповідачів:

• з першого питання порядку денного – представників державного навчального закладу «Первомайський професійний промисловий ліцей», Єланецького професійного аграрного ліцею, Миколаївського професійного промислового ліцею, Новоодеського професійного аграрного ліцею та державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» (онлайн режим);

• з другого питання порядку денного – представників Миколаївського професійного суднобудівного ліцею імені Героя Радянського Союзу В.О. Гречишникова, Маринівського професійного аграрного ліцею, Врадіївської філії Маринівського професійного аграрного ліцею, Казанківського професійного аграрного ліцею (онлайн режим).

Відповідно до плану роботи НМЦ ПТО у Миколаївській області на 2022 рік моніторинговим дослідженням охоплено такі ЗП(ПТ)О області:

• Державний навчальний заклад «Первомайський професійний промисловий ліцей» з професій будівельного профілю;

• Єланецький професійний аграрний ліцей з професій сільськогосподарського профілю;

• Миколаївський професійний промисловий ліцей з професій легкої промисловості;

• Новоодеський професійний аграрний ліцей з професії «Перукар (перукар-модельєр)»;

• Державний навчальний заклад «Южноукраїнський професійний ліцей» з професій сфери торгівлі.

Реалізувати всі заплановані напрями підготовки з поважних причин вдалося не в повній мірі (згідно відповідної бази для проведення моніторингового дослідження).

Попередньо для забезпечення єдиного та неупередженого підходу в частині здійснення моніторингового дослідження з окресленого питання визначено орієнтовний інструментарій та критерії, за результатами аналізу яких з’ясовано:

• наявність аналітичної складової в плані роботи освітнього закладу на навчальний рік, планах роботи методичного кабінету та методичних комісій в частині стану забезпечення якості професійної підготовки;

• рівень кадрового забезпечення з професії/професій (відповідність вимогам Закону України «Про освіту»);

• рівень матеріально-технічної бази з професії/професій (можливість відпрацювання змісту програм професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки за ДСПТО/формування загальнопрофесійних, ключових та професійних компетентностей, викладених в СП(ПТ)О; практична можливість опанування сучасними виробничими технологіями);

• рівень навчально-методичної бази (методичне забезпечення освітнього процесу) з професії/професій (забезпечення підручниками, методичними та навчальними посібниками, довідковою літературою, електронними освітніми ресурсами тощо (кількість примірників, відсоток від потреби);

• рівень комплексно-методичного забезпечення з професії/професій (наявність та стан ведення паспортів КМЗ; рівень забезпечення здобувачів освіти традиційним і сучасним методичним та дидактичним інструментарієм, комп’ютерними програмами, електронними засобами навчального призначення, електронними дидактичними демонстраційними матеріалами тощо; аналіз діяльності педагогічних працівників щодо поповнення КМЗ з урахуванням перспективи);

• результати знань, умінь та навичок здобувачів освіти з професії/професій (період для здійснення аналізу: три набори/випуски);

• результати участі здобувачів освіти з професії/професій у заходах Всеукраїнського та обласного рівня.

З метою аналізу стану забезпечення якості професійної підготовки з відповідних професій в освітньому закладі заслухано:

• з професій будівельного профілю – Ярощук Ірину Костянтинівну, викладача предметів професійно-теоретичної підготовки професій будівельного профілю державного навчального закладу «Первомайський професійний промисловий ліцей»;

• з професій сільськогосподарського профілю – Свіденко Тетяну Миколаївну, методиста Єланецького професійного аграрного ліцею;

• з професій легкої промисловості – методиста Миколаївського професійного промислового ліцею;

• з професії «Перукар (перукар-модельєр)» – Дяченко Інну Григорівну, майстра виробничого навчання з професії «Перукар; Манікюрник» Новоодеського професійного аграрного ліцею;

• з професій сфери торгівлі – Королькову Олену Григорівну, відповідальну за організацію роботи методичної комісії педагогічних працівників з професій торгівлі та громадського харчування державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей».

З другого питання порядку денного з метою аналізу стану організації профорієнтаційної роботи у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області, заслухано:

• Севостьянову Анжеліку Валеріївну, методиста Миколаївського професійного суднобудівного ліцею імені Героя Радянського Союзу В.О. Гречишникова;

• Альошину Оксану Костянтинівну, методиста Маринівського професійного аграрного ліцею;

• Андреєву Валентину Іванівну, методиста Врадіївської філії Маринівського професійного аграрного ліцею.

Основними доповідачами та співдоповідачами акцентовано увагу на передумовах функціонування закладу освіти в умовах воєнного стану.

Серед пріоритетних та першочергових завдань визначено необхідність оновлення підходів до організації роботи профорієнтаційного напрямку та підвищення престижності робітничої професії шляхом удосконалення методики організації та проведення профорієнтаційної роботи, спрямованої на забезпечення передумов для правильного професійного самовизначення особистості (основою професійного самовизначення особистості є самопізнання та об'єктивна самооцінка індивідуальних особливостей, співставлення своїх професійно важливих якостей і можливостей з вимогами, необхідними для набуття конкретних професій, та вимогами ринку праці),

Серед шляхів підвищення престижності робітничої професії виокремлено необхідність оновлення підходу до презентації переваг професій методом візуалізації, що є значною перевагою для покоління візуалів, особливо в цифровому суспільстві, а серед способів поширення – соціальні мережі, зокрема профіль та спільноти в Facebook, Instagram. Для залучення широкого кола зацікавлених осіб реалізовано можливість заповнення онлайн заяви для вступу в ліцей.

За змістовим напрямом функціонування серед чотирьох структурних елементів професійної орієнтації (професійна інформація, професійна консультація, професійний відбір (добір), професійна адаптація) зосереджено увагу на пріоритетному – це професійна інформація, який для досягнення поставленої мети потрібно максимально розвивати з врахуванням всіх реалій сьогодення.

Доповідачами зазначено, що цифрова епоха та «епоха дітей-візуалів» диктує новий спосіб сприйняття інформації будь-якого напрямку і, відповідно, – НОВІ СПОСОБИ ПОДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ, передумовою для реалізації яких є проєктування та створення належної якості промоційних матеріалів для різних цільових аудиторій, планування Днів відкритих дверей в ЗП(ПТ)О шляхом віртуальних екскурсій закладом освіти чи «введення в професію». Такий підхід наочно демонструє потенційним здобувачам освіти особливості професії, знайомить зі змістом і перспективами розвитку професій, формами та умовами оволодіння ними, станом та потребами ринку праці в кадрах, вимогами, необхідними для набуття конкретних професій, можливостями професійно-кваліфікаційного становлення.

Учасники заходу дійшли висновку, що є потреба у забезпеченні інформаційної компетентності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області в частині застосування принципів комплексно-системного підходу до подолання наслідків стереотипів та упереджень суспільства щодо «непрестижності» робітничих професій як складової розвитку соціально-економічного добробуту держави («Сходинки до подолання стереотипів»), шляхів реалізації стимулюючо-мотиваційної компоненти в процесі підготовки та проведення профорієнтаційних заходів з учнівською молоддю та можливих активностей щодо позиціонування престижності робітничої професії й підвищення інтересу потенційних здобувачів освіти ЗП(ПТ)О до опанування професійною кваліфікацією та, відповідно, забезпеченні належного психолого-педагогічного супроводу здійснення роботи з реалізації профорієнтаційного напрямку.

Наголошено на тому, що свідоме професійне самовизначення особистості – пріоритетне завдання в системі профорієнтаційної роботи ЗП(ПТ)О.

З третього питання порядку денного з метою аналізу якості проходження курсів підвищення кваліфікації для педагогічних працівників та психологів, організованих ТОВ «Ейчар Ю», заслухано Матвійчук Катерину Олександрівну, методиста НМЦ ПТО у Миколаївській області, яка поінформувала членів Ради про змістовне наповнення програм курсів, досягнення очікуваних результатів та реалізацію мети курсів – удосконалення наявних компетентностей та формування нових компетентностей за результатами проходження курсу «Перша психологічна допомога під час та після війни» (свідоцтво про ПК від 03.09.2022 № 22972993).

За результатами засідання Ради ухвалено рішення, вироблено пропозиції та рекомендації щодо удосконалення роботи з даних напрямків діяльності.

P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі).

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до здійснення детального аналізу проблемних питань, винесених на обговорення навчально-методичної Ради, підготовки відповідних інформаційно-методичних, аналітично-узагальнюючих матеріалів та візуалізованого супроводу доповідей, що значно полегшує процес сприйняття інформації та сприяє прийняттю конструктивних рішень.

ТРИМАЙМОСЯ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!!
 

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 105 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0