Створення чіткої, керованої, гнучкої системи виявлення, вивчення, узагальнення, схвалення й поширення перспективного педагогічного досвіду має бути пріоритетним напрямом методичної роботи, а досвід конкретного педагога як педагогічна модель заслуговує на пильну увагу з боку методичної служби навчального закладу.
Саме цю проблему обговорювали заступники директорів з навчально-методичної роботи та методисти професійно-технічних навчальних закладів Миколаївщини на обласному семінарі, що пройшов 27 травня 2015 року на базі Миколаївського професійного ліцею торгівлі та ресторанного сервісу.
Заступник директора ліцею Мокрицька Софія Іванівна ознайомила учасників заходу з історією, реаліями та перспективами розвитку навчального закладу.
Методист Казанківського професійного аграрного ліцею Баранюк Людмила Георгіївна провела майстер-клас «Виявлення, оцінка, вивчення, поетапне узагальнення, наукове обґрунтування, поширення, пропаганда та впровадження перспективного досвіду в навчально-виробничий процес»; присутні взяли участь у проведенні педагогічного турніру, який складався з п’яти етапів: І – «Коло думок», ІІ – «Знання», ІІІ – «Досвід», ІV – «Крилаті вислови», V – «Компетентний капітан».
Про роль перспективного педагогічного досвіду в підвищенні педагогічної майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання у ході проведення «круглого столу» розповіли Коваленко Олена Вікторівна, методист Миколаївського професійного ліцею, Севостьянова Анжеліка Валеріївна, методист Миколаївського професійного суднобудівного ліцею, Кальянова Лілія Анатоліївна, методист Вищого професійного ліцею суднобудування, Лабас Ліна Іванівна, методист Вознесенського професійного аграрного ліцею. Учасники «круглого столу» поділилися досвідом роботи з методики узагальнення перспективного педагогічного досвіду, акцентували увагу на вимогах до оформлення матеріалів, презентували узагальнені та оформлені матеріали досвіду педагогічних працівників навчальних закладів на електронних та паперових носіях.
З метою обміну досвідом та підкріплення теоретичного підґрунтя практичною складовою учасники засідання ознайомилися з досвідом співпраці педагогічних колективів Миколаївського професійного ліцею торгівлі та ресторанного сервісу і Миколаївського професійного машинобудівного ліцею щодо забезпечення методичного супроводу та психологічної підтримки вивчення, узагальнення, поширення та використання перспективного педагогічного досвіду.
Методисти Сторчак Наталія Миколаївна і Захарова Тетяна Миколаївна познайомили присутніх з формами співпраці педагогічних колективів, а практичні психологи Олійник Майя Василівна та Телешова Ірина Вікторівна надали практичні поради методичним службам щодо психологічного супроводу вивчення, узагальнення й поширення перспективного педагогічного досвіду.
Учасники семінару відзначили цінність та актуальність отриманої інформації, теплу й невимушену атмосферу, у якій проходив захід; висловили бажання частіше зустрічатися й спілкуватися з приводу питань, що виникають, разом знаходити шляхи їх вирішення, ділитися досвідом. |