close

14:36
Старші майстри щодо забезпечення компетентнісного підходу на уроках виробничого навчання

05 листопада 2020 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено онлайн-семінар старших майстрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) з теми «Урок виробничого навчання як засіб формування компетентностей кваліфікованого робітника за вимогами ринку праці» (з використанням платформи Google Meet).

На початку засідання старший майстер Рященко Ірина Олександрівна, поділилась змістом роботи колективу майстрів виробничого навчання Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва як пілотного закладу професійної (професійно-технічної) освіти, на базі якого було апробовано проєкт орієнтовних критеріїв, індикаторів та інструментарію для самооцінювання освітніх і управлінських процесів за наказом Державної служби якості освіти, спрямованого на забезпечення компетентнісного підходу в організації освітнього процесу. Це забезпечило додаткову мотивацію активної участі слухачів семінару у роботі за темою.

Куликова Тетяна Олександрівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, ознайомила учасників семінару з станом організації освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області, програмою підтримки реформи професійно-технічної освіти в Україні Європейською Комісією та країнами-членами (Німеччиною, Фінляндією, Польщею та Естонією) у рамках проекту «EU4SKILLS» і вимогами до закладів та педагогів, які беруть у ній участь; із особливостями структури уроку виробничого навчання на компетентнісному підході, технологіями, методами, прийомами формування професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей здобувача освіти.

Як ефективний спосіб спілкування у рамках підготовки до семінару було використано заочний практикум з аналізу відеоуроку виробничого навчання з узагальненням результатів за допомогою Google-форм.

Систему роботи педагогічного колективу Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва щодо формування професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти у ході професійно-практичної підготовки від обладнання робочих місць до застосування інформаційно-комунікаційних технологій висвітлили заступник директора з навчально-виробничої роботи Хиврич Марина Євгенівна та методист Кальянова Лілія Анатоліївна з Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва.

Під час круглого столу «Формування професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти у ході професійно-практичної підготовки» було презентовано актуальний досвід організації виробничого навчання через технології дистанційного навчання у різних ЗП(ПТ)О та більш детально Кецкало Ольгою Вікторівною (Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг); особливості розробки навчально-програмної і плануючої документації з виробничого навчання за СП(ПТ)О на модульно-компетентністній основі Середенком Віктором Миколайовичем (Надбузький професійний аграрний ліцей); систематизації комплексно-методичного забезпечення за допомогою Google Drive Кузмічовим Сергієм Володимировичем (Новоодеський професійний аграрний ліцей; застосування інноваційних технологій навчання як засобу реалізації творчих здібностей учнів Скляр Людмилою Олексіївною (Вознесенський професійний ліцей) та Тарасенком Олександром Вікторовичем (Єланецький професійний аграрний ліцей); проблемного методу як засобу реалізації діяльнісної спрямованості навчання щодо формування компетентностей на уроках виробничого навчання Ніколаєнко Іриною Миколаївною (Арбузинський професійний аграрний ліцей); розвитку критичного мислення як засобу формування компетентностей кваліфікованого робітника Корейшою Галиною Володимирівною( Вознесенський професійний аграрний ліцей).

Було позитивно оцінено досвід створення та використання навчально-практичного центру з професій зварювального профілю, розробки методичного забезпечення у формуванні професійних компетентностей кваліфікованих робітників, з яким ознайомила присутніх Бесараб Галина Степанівна, старший майстер ДНЗ «Южноукраїнський професіний ліцей».

Участь у Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності «WorldSkills Ukraine – 2020» дала закладам, які направляли учасників, певну інформацію для роздумів і прийняття рішень щодо урахування вимог ринку праці в професійно-практичній підготовці, стимулювало до вдосконалення освітнього процесу. Про це у своїх виступах говорили Гуменюк Володимир Миколайович, старший майстер Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва; Петраков Дмитро Юрійович, старший майстер Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва; Павленко Оксана Олександрівна; старший майстер ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну», Гомзяк Любов Василівна старший майстер Миколаївського професійного промислового ліцею.

Було проаналізовано стан охорони праці на підприємствах Миколаївської області як соціальних партнерів та майбутніх роботодавців, який погіршився за кількістю смертельних випадків, що також є викликом у створенні робочих в організації виробничої практики, який потребує врахування.

За виступами учасників семінару було зроблено висновок, що у більшості ЗП(ПТ)О педагогічні працівники творчо опрацьовують теоретичні основи впровадження компетентнісного підходу у навчальну діяльність і мають вже позитивний досвід з цього напрямку, що забезпечує їх функціонування за вимогами сьогодення.

Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 232 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0