close

Інформаційно-методичний журнал "Професіонал" № 1-2/2021

З ДОСВІДУ РОБОТИ

Савчук І. В. Досвідом реалізації змісту освіти в повноформатному режимі ділилися педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти області (за результатами обласних педагогічних читань з науковим супроводом «Естафета педагогічних знахідок» – 2021)

Старинець Н. В. Якісний електронний освітній ресурс та можливості мережевих технологій – ефективний інструмент для реалізації змісту освіти в умовах інтеграції форматів навчання

Савова М. М. Розвиток критичного мислення на уроках фізики

Баранюк Л. Г. Сучасні підходи до організації освітньої діяльності здобувачів освіти під час вивчення біології і екології

Коноваленко Н. М. Технологія розвивального навчання на уроках хімії

Піскун С. А. Розвиток критичного мислення на уроках хімії, біології і екології

Зайва Л. Г. Реалізація особистісно-орієнтованого навчання на уроках «Історії України»

Новожен В. М. Застосування інноваційних методів навчання на уроках виробничого навчання з професії «Кухар»

Осадча О. О. Формування конструктивних вмінь учнів при практико-орієнтованому навчанні математики

СТОРІНКА ПСИХОЛОГА

Первина Л. С. Робота психологічної служби у подоланні дитячих образ до рідних як важливої умови усвідомленого батьківства та сімейних відносин

Первина Л. С. Техніки заземлення при інтенсивних емоціях у роботі з учнями, які потребують посиленого психолого-педагогічного супроводу

Алфер’єва Т. В. Методика розробки індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти як шлях до розвитку ключових, загальнопрофесійних та професійних компетентностей

ВІТАННЯ

ДО ДРУКОВАНОЇ ВЕРСІЇ ЖУРНАЛУ ДОДАЄТЬСЯ ДИСК, НА ЯКОМУ РОЗМІЩЕНО ПІДБІРКУ ТАКИХ МАТЕРІАЛІВ:

Електронний аналог друкованого видання (зміст матеріалів, які входять до // Професіонал № 1-2/2021).

Піскун С. А. Методична збірка: Маршрутні листи уроків. Тема «Адаптації» (схвалено на засіданні навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, протокол від 10.03.2021 № 2). До методичної збірки увійшли «маршрутні листи уроків», за допомогою змістовного наповнення яких реалізуються такі теми:

• «Адаптивна радіація. Життєві форми рослинних і тваринних організмів як адаптації до середовища існування»;

• «Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації»;

• «Екологічна ніша як наслідок адаптацій до існування в екосистемі»;

• «Спряжена еволюція (коеволюція) та коадаптація»;

• «Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Адаптивний потенціал екологічно пластичних та екологічно непластичних видів»;

• «Основні середовища існування організмів та адаптації до них організмів»;

• «Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій»;

• «Симбіоз та його форми»;

• «Стратегії адаптації організмів».

(призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку). (Миколаївський професійний промисловий ліцей).

Збірник задач «Впровадження наскрізних змістових ліній на уроках математики» (укладачі: Дячковська Л. К., Вірдо О. Ю., Климентьєва Л. М., Осадча О. О.) (схвалено на засіданні навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, протокол від 10.03.2021 № 2). Розділи збірника присвячені задачам, за допомогою яких можна реалізувати наскрізні змістові лінії ключових компетентностей:

• «Екологічна безпека й сталий розвиток»;

• «Здоров’я і безпека»;

• «Громадянська відповідальність»;

• «Підприємливість та фінансова грамотність».

Розрахований на викладачів математики закладів професійної (професійно-технічної) освіти області (призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку).

(НМЦ ПТО у Миколаївській області, Миколаївський професійний промисловий ліцей, Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг, Вище професійне училище №21 м. Миколаєва).

Посібник «Шляхи реалізації наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» на уроках хімії» (розділ: «Неорганічні сполуки») (укладачі: Дячковська Л. К., Жура Н. М. – НМЦ ПТО у Миколаївській області, Миколаївський професійний суднобудівний ліцей відповідно) (схвалено на засіданні навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, протокол від 10.03.2021 № 2). Матеріал, який увійшов до посібника підготувала творча група з числа викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області у складі:

• Піскун С. А., викладач хімії Миколаївського професійного промислового ліцею;

• Стахорська І. О., викладач хімії Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва;

• Заворотченко Ю. Ю., викладач хімії Вознесенського професійного аграрного ліцею;

• Герич М. В., викладач хімії професійно-технічного училища № 33.

У посібнику містяться матеріали здоров'язбережувального характеру, а саме: проблемні ситуації, цікавий теоретичний матеріал, вправи та задачі, які спрямовані на виховання в учнів особистісних якостей щодо збереження та зміцнення здоров’я, формування уявлень про здоров’я як цінність, посилення мотивації на ведення здорового способу життя, підвищення відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я родини; формування життєвих навичок та профілактики травматизму.

Посібник рекомендується до використання викладачам та здобувачам освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області (призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку).

Назаренко Л. М. Акмеологічні аспекти процесу підвищення професійної майстерності (електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою якого забезпечено візуалізований методичний супровід доповіді під час обласних педагогічних читань). (доктор педагогічних наук, начальник управління освіти Олешківської міської ради).

Презентація проєкту «Вернісаж інтерактивних дошок педагогів Миколаївського професійного ліцею (2020/2021 навчальний рік)» (для формування презентаційного відеоролику використано матеріали педагогічних працівників Миколаївського професійного ліцею, а саме: Д’яконенко Г. Д. (англійська мова), Бакаляр Л. В. (громадянська освіта), Корольова С. Д. (фізика), Борцова Т. А. (спецтехнологія), Булкін А. В. (виробниче навчання), Заікіна Н. М. (всесвітня історія), Кабашна Л. В. (математика), Камнєва Н. В. (виробниче навчання), Кіпер С. Ф. (захист Вітчизни), Пустякова А. Г. (виробниче навчання), Ровінська А. В. (українська література), Русак Т. М. (виробниче навчання), Умріхіна Т. С. (соціальний педагог), Фіньков В. В. (спецтехнологія), Чигринець І. О. (практичний психолог). Посилання на відео: https://youtu.be/Mg2JYUR_KZI (призначення: методичний супровід доповіді в розрізі обміну досвідом з колегами).

Керівник проєкту: Д’яконенко Г. Д., колишній методист Миколаївського професійного ліцею).

Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області від 29.09.2020 № 2, від 22.12.2020 № 3, від 14.01.2021 № 1, від 10.03.2021 № 2 та від 24.06.2021 № 3 (поширюється для використання в роботі).

Категорія: "ПРОФЕСІОНАЛ" | Додав: vaSKIN (07.07.2021)
Переглядів: 294 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]