18:20 Професійна майстерність і сучасні підходи до формування компетентностей студентів: підсумки обласного семінару старших майстрів | |
Відповідно до річного плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області 31 жовтня 2025 року відбувся обласний семінар старших майстрів закладів професійної освіти Миколаївщини на тему «Шляхи формування ключових та професійних компетентностей кваліфікованих робітників у процесі реалізації професійно-практичної підготовки». ![]() ![]() На початку семінару педагоги обговорили основні нововведення, передбачені Законом України «Про професійну освіту», зокрема положення, що визначають сучасні підходи до організації професійно-практичної підготовки та регламентують діяльність закладів професійної освіти. ![]() У другій частині семінару учасники перейшли до обміну педагогічним досвідом. ![]() У своїй доповіді Ольга ПОЛІЩУК, старший майстер закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Південноукраїнський професійний коледж», розкрила важливу роль майстра виробничого навчання у формуванні професійних і ключових компетентностей студентів, необхідності постійного професійного вдосконалення педагогів, упровадженні інноваційних технологій та тісній співпраці з роботодавцями. ![]() ![]() Питання формування професійних і підприємницьких компетентностей студентів на уроках виробничого навчання з професій сфери послуг висвітлив Роман БЕРНАТОВИЧ, старший майстер Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва. Педагог поділився ефективними дидактичними інструментами, що сприяють підвищенню мотивації студентів, зокрема — проєктною діяльністю, методом гейміфікації та використанням онлайн-платформ. Особливу увагу спікер приділив застосуванню цифрового ресурсу Coggle, який допомагає розвивати критичне мислення, креативність і навички командної роботи. ![]() ![]() Основні аспекти реалізації компетентнісного підходу у процесі професійно-практичної підготовки з професії «Опоряджувальник будівельний», зокрема інтеграцію ключових і професійних компетентностей, презентувала Людмила СКЛЯР, старший майстер Вознесенського професійного ліцею. Педагогиня поділилася досвідом упровадження практичних навчальних проєктів «Дизайн інтер’єру класу» та «Відновлення фасаду навчальної майстерні», навела приклади вправ, які поєднують теорію з практикою, розвивають творчість, самостійність студентів і сприяють формуванню їхніх професійних умінь. ![]() Любов ГОМЗЯК, старший майстер Миколаївського професійного промислового ліцею, звернула увагу учасників семінару на структурі та побудові ефективного уроку виробничого навчання, використанні активних методів навчання. ![]() ![]() Старший майстер ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» Оксана ПАВЛЕНКО підкреслила значення навчально-методичних матеріалів для ефективного проведення освітнього процесу. Вона представила приклади інструкційно-технологічних карт, зразків повузлової обробки виробу, тестових завдань для формувального оцінювання, відеоінструктажів із демонстрацією виконання трудових прийомів та інтерактивних посібників, які сприяють формуванню професійних компетентностей студентів за професією «Кравець». ![]() Досвідом впровадження STEM-підходу на уроках виробничого навчання за професіями «Електрогазозварник», «Машиніст крана (кранівник)» та «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» поділилася з учасниками засідання Марія КРАМАРЕНКО, старший майстер Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва. Педагогиня презентувала приклади успішних проєктів – «Листозгинальний верстат», «Розумний дім» і «Тренажер кран-балки», які дозволяють студентам застосовувати знання на практиці, розвивати командну роботу та творчість, а також інтегрувати навчальні предмети для підготовки до роботи у високотехнологічному виробництві. ![]() ![]() Володимир РИБАК, старший майстер Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва, наголосив на важливості системного підходу до контролю знань і вмінь студентів. Спікер представив методику оцінювання, розроблену педагогами училища в електронній таблиці Excel, яка дозволяє визначати рівень сформованості компетентностей та забезпечувати високу якість професійної підготовки. ![]() Наталія КОСТЮК, старший майстер Вознесенського професійного аграрного ліцею, детально розповіла учасникам зустрічі про інтеграцію закладу професійної освіти з діяльністю підприємства «Вікторія 8» у м. Вознесенськ та презентувала учасникам заходу досвід співпраці з провідним закладом європейської дуальної освіти Via University College (м. Хернінг). ![]() НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів. Наталя ПАНЧЕНЯ, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області | |
|
| |
































