08:31 Проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області | |
01 жовтня 2025 року проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада). ![]() Пріоритетною метою Ради є пошук оптимальних, індивідуально-орієнтованих шляхів удосконалення показників ефективності, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг та підвищення престижності професій. Розглянуто низку актуальних питань, зокрема «Про стан забезпечення якості професійної підготовки в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області». Серед напрямків окреслено професію «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» (ЗП(ПТ)О «Первомайський професійний коледж») та проаналізовано плануючу, облікову та звітну документації. Питання забезпечення якості освіти окреслено в нормах Законів України «Про освіту» (стаття 41, розділ V) та «Про професійну освіту» (стаття 45, розділ VI; абзац 3, частина 4 статті 41, розділ V). ![]() Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – удосконалення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти на засадах академічної доброчесності, врахування можливості для відпрацювання питання щодо аналізу стану забезпечення якості професійної підготовки з професій при проєктуванні плану роботи педагогічної ради на навчальний рік (тематики засідань), взаємоузгодження змісту плануючої документації й реалізація аналітичної та рефлексивно-оцінювальної складової в частині стану забезпечення якості професійної підготовки з професій на всіх рівнях планування, удосконалення стану матеріально-технічної бази та осучаснення освітнього середовища, перегляд підходу щодо способу та методики реалізації змісту професійних компетентностей згідно окремих результатів навчання за ДОС, приведення у відповідність до змісту ДОС документації, застосування дієвих механізмів подолання освітніх втрат, удосконалення ресурсів для забезпечення якості підготовки кваліфікованих робітників, зокрема розробки відеоконтенту з професійної підготовки, участь у проєктній діяльності, підвищення рівня цифрової компетентності педагогічних працівників, налагодження співпраці із соціальними партнерами з метою розширення можливостей для якісного відпрацювання здобувачами освіти окремих тем виробничого навчання та змісту програми виробничої практики з перспективою подальшого працевлаштування, впровадження в зміст робочих навчальних програм з предметів професійно-теоретичної підготовки та виробничого навчання окремих елементів екологізації, спрямованих на розвиток «зелених» компетентностей у здобувачів освіти. ![]() Зосереджено увагу на комплексному аналізі питання «Про організацію профорієнтаційної роботи у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області. Детально проаналізовано стан профорієнтаційної роботи в Миколаївському професійному машинобудівному ліцеї. ![]() Окреслено підхід до проєктування комплексу системних заходів, спрямованих на реалізацію всіх структурних елементів професійної орієнтації (за змістовим напрямом функціонування): професійна інформація, професійна консультація, професійний відбір (добір), професійна адаптація та роботи Центру розвитку професійної кар’єри з реалізації профорієнтаційного компоненту. Акцентовано на проєктуванні профорієнтаційного контенту з врахуванням гендерного компонету та проєктуванні профорієнтаційної траєкторії ЗП(ПТ)О як передумови забезпечення інституційної спроможності закладу освіти до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на підвищення престижності професій та якісне надання освітніх послуг, зокрема різним категоріям населення з числа дорослого населення, в частині підготовки кваліфікованих робітників за різними видами підготовки та професійного навчання за програмами короткострокових навчальних курсів з опанування часткових професійних кваліфікацій. ![]() Детально проаналізовано стан здійснення психологічної підтримки всіх учасників освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Миколаївський професійний суднобудівний ліцей імені Героя Радянського Союзу В. О. Гречишникова та Снігурівський професійний ліцей). ![]() Акцентовано на дотриманні нормативно-правового забезпечення в діяльності практичного психолога в частині здійснення психологічної підтримки учасників освітнього процесу, тематиці звернень від здобувачів освіти й педагогічних працівників та роботі з батьками здобувачів освіти. ![]() Окреслено особливості проведення діагностичної роботи з вивчення психологічного стану здобувачів освіти, індивідуальних особливостей та проблем у розвитку особистості з використанням різноманітних психологічних тестів, спостережень, інтерв’ю, профілактичної роботи як системи заходів, спрямованих на охорону психічного здоров’я здобувачів освіти, із застосуванням значної кількості просвітницько-профілактичних програм та корекційної роботи, як індивідуально так і в групі, спрямованої на розвиток у здобувачів освіти емоційно-вольової сфери, комунікативних навичок, навичок саморегуляції, самоконтролю та стресостійкості, зокрема з використанням інструментів й технік для формування навичок самодопомоги та підтримки інших в контексті упровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?». ![]() Обговорено тематику друкованих науково-, навчально-методичних матеріалів; затверджено інформаційно та навчально-методичні матеріали, розроблені педагогічними працівниками закладів професійної (професійно-технічної) освіти області для розміщення на шпальтах обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» (працюємо над наповненням виокремлених рубрик «Екологізація», «Штучний інтелект: практичні аспекти формування ШІ компетентності педагогічних працівників та здобувачів освіти» та «Ключові компетентності для навчання протягом життя: практичні аспекти реалізації»). ![]() Розглянуто результати навчання методистів Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми (3 клопотання від 2-х методистів). За результатами комплексного аналізу з окреслених питань визначено проблемні питання, які потребують реагування та, відповідно, оновлення підходів до реалізації напрямів діяльності як на рівні ЗП(ПТ)О області, так і НМЦ ПТО у Миколаївській області. ![]() НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до підготовки змісту інформаційно-аналітичних матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні. ![]() P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі). Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|
| |





















