1. ВСТУП | 6-8 |
1.1. основні завдання, що визначені навчально-методичними (науково-методичними) центрами (кабінетами) професійно-технічної освіти (далі – НМЦ ПТО) на плановий період | 9-11 |
2. ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ТА ЯКОСТІ П(ПТ)О ПОТРЕБАМ РЕГІОНАЛЬНИХ РИНКІВ ПРАЦІ | |
2.1. подання пропозицій щодо вдосконалення законодавчого регулювання П(ПТ)О | 11-13 |
2.2. участь у розробці та апробації державних освітніх стандартів з конкретних професій | 14 |
2.2.1. участь в розробці проєктів освітніх стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на компетентнісній основі | 14-15 |
2.2.2. участь в апробації проєктів освітніх стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на компетентнісній основі | 15 |
2.3. організація розроблення освітніх програм на компетентнісній основі | 16 |
2.4. організація розроблення робочих навчальних планів і навчальних програм на освітні компоненти для конкретних професійних кваліфікацій | 16-18 |
2.4.1. організація розроблення робочих навчальних планів і навчальних програм на освітні компоненти для конкретних професійних кваліфікацій у ЗП(ПТ)О області II-III атестаційних рівнів (комплексний підхід в системі упровадження освітніх стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на компетентнісній основі) | 18-20 |
2.4.2. організація розроблення робочих навчальних планів і навчальних програм на освітні компоненти для конкретних професійних кваліфікацій у ЗП(ПТ)О області I атестаційного рівня (комплексний підхід в системі упровадження освітніх стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на компетентнісній основі) | 20-21 |
2.5. організація розроблення сучасного освітнього контенту для конкретних професійних кваліфікацій | 21-23 |
2.6. інше | 23 |
3. СПІВПРАЦЯ ІЗ ЗАКЛАДАМИ П(ПТ)О (У ТОМУ ЧИСЛІ ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З КЕРІВНИМИ ТА ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ): | |
3.1. здійснення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу, організація та координація методичної роботи | 23-24 |
3.2. методичний супровід дослідно-експериментальної роботи | 24 |
3.3. діяльність методичних секцій, методичних об’єднань з професій та навчальних предметів, організація їх роботи | 24-33 |
3.4. організація і проведення науково-практичних конференцій, семінарів, конкурсів, виставок навчально-методичної літератури та технічних засобів навчання | 33-40 |
3.5. здійснення заходів щодо вивчення, узагальнення та впровадження інноваційного педагогічного і виробничого досвіду, новітніх педагогічних технологій в освітньому процесі | 40-46 |
3.6. організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі стажування педпрацівників на підприємствах, установах, організаціях | 46 |
3.6.1. Удосконалення компетентності керівних кадрів та педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області | 46-49 |
3.6.2. Удосконалення компетентності педагогічних працівників НМЦ ПТО у Миколаївській області (професійна, цифрова, управлінська, нормативно-правова, інформаційна та інші) | 49-53 |
3.7. проведення консультацій керівників і педагогічних працівників з питань навчально-виробничої та навчально-виховної роботи | 53-56 |
3.8. інше | 56 |
3.8.1. Стан кадрового забезпечення закладів професійної (професійно-технічної) освіти області (проблеми, вакансії, потреби) | 56-58 |
3.8.2. Організаційно-методичний супровід атестації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти області (кількісні та якісні показники) | 58-59 |
3.8.3. Організація роботи навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області | 59-60 |
4. МОНІТОРИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ | |
4.1. аналіз якості навчання, рівня знань, умінь і навичок здобувачів освіти закладів П(ПТ)О (надання методичної допомоги щодо удосконалення освітнього процесу) | 61-68 |
4.1.1. Моніторинг за результатами аналізу рівня якості освітньої підготовки вступників до ЗП(ПТ)О області відповідно до свідоцтва про здобутий рівень освіти | 61 |
4.1.2. Моніторинг за результатами аналізу вхідного контролю знань здобувачів освіти ЗП(ПТ)О області з предметів загальної середньої освіти у 2022 році | 61 |
4.1.3. Порівняльний аналіз рівня якості освіти вступників до ЗП(ПТ)О області за три роки із української мови, математики та історії України відповідно до свідоцтв про здобуття базової середньої освіти та результатів вхідного контролю | 61-62 |
4.1.4. Моніторинг кількісного складу випускників ЗП(ПТ)О області, які продовжили навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти | 63 |
4.1.5. Моніторинг знань, умінь та навичок здобувачів освіти за результатами державної кваліфікаційної атестації 2022 року та заходів змагальницького характеру | 63-64 |
4.1.6. Моніторинг забезпечення якості професійної підготовки в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області | 64-67 |
4.1.7. Моніторинг діяльності педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти області | 68 |
4.2. вивчення потреб закладів П(ПТ)О щодо забезпечення їх програмно-методичною документацією, підручниками, навчальними посібниками тощо. Надання методичної допомоги авторським колективам, творчим групам, окремим педагогічним працівникам закладів П(ПТ)О щодо розроблення проєктів програмно-методичної документації, підручників, навчальних і методичних посібників, технічних засобів навчання та їх апробація | 68-70 |
4.3. інше | 70 |
4.3.1. Моніторинг кадрового забезпечення закладів професійної (професійно-технічної) освіти області | 70-71 |
4.3.2 Моніторинг підвищення кваліфікації методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області та педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області за два роки | 71-72 |
4.3.3. Моніторинг стану організації методичної роботи у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (проблеми методичного менеджменту та шляхи їх розв’язання) | 72 |
4.3.4. Моніторинг стану забезпечення, доступності та використання ІКТ в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області, рівня цифрової грамотності педагогічних працівників | 72-74 |
4.3.5. Моніторинг стану діяльності психологічної служби закладів професійної (професійно-технічної) освіти області | 74-75 |
4.3.6. Моніторинг стану організації профорієнтаційної роботи у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області | 75-77 |
4.3.7. Моніторинг стану діяльності навчально-практичних центрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області | 77-79 |
5. СПІВПРАЦЯ ІЗ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ, НАУКОВИМИ ТА НАУКОВО-МЕТОДИЧНИМИ УСТАНОВАМИ, ГРОМАДСЬКИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ, ОБ’ЄДНАННЯМИ РОБОТОДАВЦІВ, ПІДПРИЄМСТВАМИ, УСТАНОВАМИ, ОРГАНІЗАЦІЯМИ, ОБЛАСНИМИ ЦЕНТРАМИ ЗАЙНЯТОСТІ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ | |
5.1. сприяння підвищенню ефективності роботи Регіональних Рад П(ПТ)О (РР П(ПТ)О) | 79 |
5.2. підтримка ДОН ОДА, закладів П(ПТ)О у наданні методичної допомоги щодо оптимізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти | 79 |
5.3. сприяння залученню ключових стейкхолдерів до участі в оновленні змісту освіти та освітнього процесу в закладах П(ПТ)О | 80 |
5.4. інше | |
співпраця з обласним центром зайнятості Державної служби зайнятості | 80 |
співпраця із закладами освіти, науковими та науково-методичними установами | 80-81 |
співпраця з об’єднаннями роботодавців, підприємствами, установами, організаціями | 81 |
співпраця із громадськими організаціями | 81 |
співпраця із волонтерськими організаціями | 81-82 |
6. ВИДАВНИЧА ДІЯЛЬНІСТЬ | |
6.1. здійснення інформаційно-видавничої діяльності: підготовка, виготовлення, тиражування та розповсюдження інформаційних і методичних матеріалів | 82-83 |
6.2. інше | 83 |
7. УЧАСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ЦЕНТРУ | |
7.1. у проведені атестаційних експертиз закладів П(ПТ)О, підприємств, установ, організацій, що здійснюють діяльність у галузі ПТО | 83-84 |
7.2. у роботі регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації закладів П(ПТ)О | 84-85 |
7.3. у реалізації проєктів всеукраїнського та міжнародного рівня | 85 |
7.3.1. реалізація проєктів всеукраїнського рівня | 85 |
участь у створенні й функціонуванні навчально-практичних центрів ЗП(ПТ)О області | 85-87 |
7.3.2. реалізація проєктів міжнародного рівня | 87 |
проєкт «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України» | 87-89 |
проєкт «Еразмус +» | 89 |
проєкт USAID «Економічна підтримка України» | 89-90 |
онлайн-інструмент Європейського Союзу SELFIE | 90 |
7.4. у всеукраїнських та регіональних вебінарах, конкурсах фахової майстерності, майстер-класах та їх результативність | 90-91 |
8. ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ П(ПТ)О, УПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ФОРМ І МЕТОДІВ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ СЕРЕД ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЗАГАЛЬНИХ СЕРЕДНІХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ, МОЛОДІ, НЕЗАЙНЯТОГО НАСЕЛЕННЯ, ПРОФКОНСУЛЬТУВАННЯ | 91-94 |
9. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ ЗА РІЗНИМИ НАПРЯМАМИ (КОНКУРСИ, ГУРТКОВА РОБОТА ТОЩО) | |
II (обласний) етап XII Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (для категорії «учні закладів професійної (професійно-технічної) освіти») | 95-96 |
II (обласний) етап XXII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для категорії «учні закладів професійної (професійно-технічної) освіти») | 96-97 |
II етап Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти області з робітничих професій | 97-98 |
Обласні онлайн-олімпіади з навчальних предметів професійної підготовки серед здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти області | 98 |
Обласний профорієнтаційний конкурс-челендж «Професійна освіта Миколаївщини – країна можливостей» серед здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області» | 99-100 |
10. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ НМЦ ПТО У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ | 100-102 |
11. МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ (ПРОЄКТИ) | 103 |
12. ІНШЕ | 103 |
12.1. спроєктована діяльність НМЦ ПТО у Миколаївській області на 2023 рік | 103-107 |