close

13:16
Досвідом реалізації змісту освіти в повноформатному режимі ділилися педагогічні працівники закладів П(ПТ)О області

В умовах інтеграції форматів навчання першочергово виникла потреба у перегляді та оновленні підходів до організації навчальної діяльності, що стало справжнім викликом для всіх учасників освітнього процесу закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) області, адже зовсім непросто організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати здобувачів освіти та ще й давати раду технічним проблемам.

Яким чином забезпечити якісну комунікацію між всіма учасниками освітнього процесу, мотивувати себе на удосконалення власних ресурсних можливостей, опанування новими компетентностями, необхідними для реалізації змісту освіти, головний лейтмотив обласних педагогічних читань «Сучасні освітні практики при підготовці кваліфікованих робітників в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області», проведених Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) 22 лютого 2022 року в онлайн форматі з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet.

Пленарне засідання обласних педагогічних читань відкрили Шаповалова Наталія Віталіївна, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, та Комісарова Людмила Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації – начальник управління професійної (професійно-технічної), вищої освіти, науки та кадрового забезпечення, акцентувавши увагу на пріоритетних напрямках діяльності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, важливості здійснення самоаналізу власної професійної діяльності на етапі атестації, наголошено на реалізації головної мети – це забезпечення якості освіти як передумови формування готовності кваліфікованих робітників до виконання своїх професійних обов’язків в умовах виробництва та, відповідно, конкурентоспроможності на ринку праці й реалізації власного потенціалу.

До участі в обласних педагогічних читаннях долучилися близько 150 осіб з числа таких категорій педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області:

• методисти НМЦ ПТО у Миколаївській області;

• керівники методичних служб (методисти, заступники директорів, в обов’язки яких входить організація методичної роботи);

• викладачі, які атестуються на відповідність або подали заяву на присвоєння вищої категорії, звання «викладач-методист» чи «старший викладач»;

• майстри виробничого навчання, що атестуються на відповідність або на присвоєння педагогічного звання «Майстер виробничого навчання І категорії» чи «Майстер виробничого навчання ІІ категорії»;

• усі бажаючі з числа педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області.

Мету й завдання обласних педагогічних читань реалізовано шляхом висвітлення узагальненого практичного досвіду роботи, спрямованого на забезпечення якості освіти, та демонстрації результатів самоосвітньої діяльності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області з таких напрямків:

• «Безпечна цифрова освіта педагогічних працівників та здобувачів освіти» (шляхи ефективного споживання, фільтрування та перевірки інформації в медіа та соціальних мережах задля безпеки всіх учасників освітнього процесу) (спікери: Варламова Катерина Степанівна, викладач історії Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»);

• «Проєктування траєкторії практичної діяльності та дієвої комунікації «педагог» ⇄ «здобувач освіти» (дієві освітні середовища, цифровий простір для учасників освітнього процесу) (спікери: Крилєвська Наталя Анатоліївна, викладач предметів «Інформатика» та «Інформаційні технології» Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»);

• Проєктування й створення електронного освітнього контенту – передумова для реалізації змісту освіти в умовах інтеграції форматів навчання (оновлення підходів до способів подачі й форми систематизації навчального контенту на основі синергії самоосвітніх навичок педагога та мережевих й цифрових можливостей) (спікери: Глух Наталія Ігорівна, викладач предмета «Охорона праці» Кривоозерського професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»), Белінська Олена Григорівна, викладач державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «старший викладач»), Гичка Людмила Іванівна, викладач, майстер виробничого навчання державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «старший викладач», «майстер виробничого навчання І категорії»);

• «Індивідуально-орієнтовані шляхи формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти» (трансфер знань в професійну діяльність); (спікери: Крамаренко Анна Вікторівна, викладач предмета «Креслення» Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»), Кушлаба Наталя Олексіївна, майстер виробничого навчання Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг (педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»), Ємченко Наталя Олександрівна, викладач, майстер виробничого навчання державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії, старший викладач, педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії»), Удовенко Лілія Вікторівна, майстер виробничого навчання державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії»);

• «Співпраця учасників освітнього процесу для досягнення результату» (дослідницька та проєктна діяльність здобувачів освіти) (спікери: Атланов Валерій Володимирович, викладач предмета «Дизайн» з професій видавництва та поліграфії (фахові молодші бакалаври) Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст»), Кичигіна Анна Володимирівна, викладач біології і екології Снігурівського професійного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»), Мазур Світлан Анатоліївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування Миколаївського професійного промислового ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»), Діхтяренко Наталя Станіславівна, майстер виробничого навчання з професій «Кухар», «Бармен» Миколаївського професійного промислового ліцею (педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії»), Панасюк Світлана Василівна, майстер виробничого навчання з професій «Кухар» Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг (педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»).

Кожен спікер заходу намагався орієнтуватися на висвітлення досвіду та результатів роботи над реалізацією проблемної теми протягом атестаційного періоду з врахуванням напрямку самоосвітньої діяльності, зокрема, пов’язаною з необхідністю внесення змін та врахування адаптаційного підходу під час здійснення цієї роботи (причина: введення карантинних обмежень, пов’язаних з необхідністю запобігання поширенню коронавірусу COVID-19).

Учасники заходу мали можливість ознайомитися з електронними дидактичними демонстраційними матеріалами у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою яких забезпечено візуалізований методичний супровід доповідей спікерів обласних педагогічних читань.

Важливе місце відведено висвітленню досвіду роботи щодо спільної дослідницької та проєктної діяльностості учасників освітнього процесу як результату трансферу знань здобувачів освіти в професійну діяльність, індивідуально-орієнтованим шляхам формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та формуванню навичок інформаційної гігієни користувачів мережі Інтернет як складової цифрової безпеки.

Підведення підсумків обласних педагогічних читань констатувало, що у ЗП(ПТ)О ведуться дослідження з питань пошуку нових способів сприйняття інформації і, відповідно, – нових способів її подачі, передумовою для реалізації яких є проєктування й створення власного електронного освітнього середовища на основі якісного електронного контенту та його електронної систематизації з вибором оптимальної для цього форми, проєктування цифрового простору для учасників освітнього процесу як траєкторії практичної діяльності та дієвої комунікації «педагог» ⇄ «здобувач освіти, що є дієвими передумовами для забезпечення цифровізації освітнього процесу взагалі та цифрової трансформації процесу навчання в ЗП(ПТ)О області зокрема.

Від імені всіх учасників обласних педагогічних читань НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки змісту матеріалів, презентованих під час заходу. P. S.

За результатами обласних педагогічних читань з метою детальнішого ознайомлення з напрацюваннями педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області у міжатестаційний період всі роботи розміщуватимуться на Google Диску НМЦ ПТО у Миколаївській області (папка «Узагальнені матеріали за результатами проведення обласних педагогічних читань (22.02.2022)») за посиланням https://goo.su/TojjnEp (для коректного відтворення зазначене посилання краще вводити в адресну строчку браузера), а кращі – в обласному інформаційно-методичному журналі «Професіонал».

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 201 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 5.0/1