close

08:46
Оновлений підхід до планування перспективних напрямів діяльності методичної комісії опановували педагоги ЗП(ПТ)О під час навчального курсу

Розвиток й формування професійних компетентностей голів методичних комісій та опанування ключових аспектів й підходів до ефективного планування перспективних напрямів роботи методичної комісії в частині оновлення підходів до реалізації змісту освіти з урахуванням керівних документів державної політики та відповідно до потреб ринку праці, з урахуванням реалій та умов сьогодення, зокрема в контексті інтеграції в європейський освітній простір, – пріоритетне завдання короткострокового навчального курсу з тематичного напряму «Планування перспективних напрямів діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О на основі принципів цілепокладання, запитів та визначених потреб», перше онлайн-заняття якого організовано та проведено 30 квітня 2024 року НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Категорія учасників: голови методичних комісій ЗП(ПТ)О області (одна особа від закладу професійної (професійно-технічної) освіти області).

Навчальний курс організовано у рамках Європейського року навичок (2023), оголошеного в Європейському Союзі, який продовжується в Україні до 09 травня 2024 року, та до відзначення якого долучилася й Україна.

Обласний захід реалізовано в дистанційному форматі (синхронний режим) з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet.

Освітня діяльність учасників заходу на постійній основі здійснюється з використанням можливостей платформи Google у вебсервісі Google Class, заздалегідь організованого для всіх учасників навчального курсу.

Для забезпечення нормативно-правової та мотиваційно-стимулюючої компоненти навчального курсу учасники опанували нормативно-правове підґрунтя планування заходів з реалізації основних напрямів діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О з врахуванням принципів в системі якісного планування, ознайомилися з особливостями підвищення кваліфікації керівників методичної комісії в частині розвитку професійних та фахових компетентностей в контексті організації та планування роботи методичної комісії.

У ході роботи учасники опанували підходи до проєктування траєкторії руху методичної комісії з врахуванням напрямів діяльності, визначили шляхи реалізації спроєктованої траєкторії методичної комісії та навички, необхідні голові методичної комісії, для організації системи якісного планування роботи методичної комісії (Hard Skills or Soft Skills, синергія навичок).

Учасники навчального курсу долучилися до виконання вправи, спрямованої на здійснення самоаналізу власної діяльності в частині організації планування роботи методичної комісії, за результатами чого спроєктували модель компетентностей (загальні, професійні) голови методичної комісії, та оцінили свій рівень компетентності як голови методичної комісії відповідно до рівнів: «Початківець», «Середній», «Досвідчений» з врахуванням пріоритетного критерію «Рівень готовності педагога до здійснення процесу планування та організації роботи методичної (циклової, предметної) комісії» в частині оновлення підходів до реалізації змісту освіти з урахуванням керівних документів державної політики та відповідно до потреб регіонального ринку праці».

У ході роботи учасники активно комунікували з проблеми «Що мене не влаштовує в існуючій практиці та системі планування роботи методичної комісії»?! та визначили орієнтовну рамку проєктування плану роботи методичної комісії. За результатами першого онлайн-заняття навчального курсу учасники удосконалили наявні та набули нові компетентності щодо практичних аспектів застосування трьох ключових напрямів в системі якісного планування, спрямованого на ліквідацію проблеми, задоволення потреби та забезпечення передумов для участі в певному процесі на прикладі реалізації проблеми «Підготовка педагогічних працівників до впровадження державних освітніх стандартів в зміст професійної підготовки кваліфікованих робітників в частині здійснення оцінювання здобувачів освіти».

Для практичного опанування технології проєктного планування та методичних підходів до здійснення перспективного планування методичної комісії, учасники навчального курсу отримали завдання проаналізувати внутрішнє та зовнішнє середовище методичної комісії на предмет наявності проблем, які потребують вирішення в наступному році, та потреб зацікавлених осіб, які варто задовольнити.

Для кожної визначеної потреби / проблеми визначити змістові напрями, сформулювати мету до кожного змістового напряму, завдання, очікувані результати, спроєктувати заходи, шляхи їх реалізації та продукт (и) діяльності.

Для аналізу потреб зацікавлених осіб, які варто задовольнити, запропоновано в якості незалежного інструментарію проаналізувати результати першого партнерського дослідження актуальних потреб ринку праці в військовий час в галузі «Торгівля (рітейл)», проведеного Федерацією роботодавців України спільно з «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України» та job- порталом GRC.UA

Для опанування технології проєктного планування роботи методичної комісії з врахуванням основних керівних документів державної політики за допомогою наданих інформаційних ресурсів учасникам запропоновано виконати завдання, які полягають у застосуванні практичних аспектів реалізації напрямів «Екологізація», «Гендерна рівність» та «Безбар’єрність» (екологічний, гендерний та інклюзивний компонент в змісті освіти) шляхом проєктування моделі «озеленення» навчальної програми, моделі «гендерночутливої» навчальної програми та моделі «безбар’єрної» навчальної програми.

НМЦ ПТО у Миколаївській області бажає всім учасникам навчального курсу успіхів у виконанні практичних завдань та ресурсного наповнення від результатів власної діяльності! Сподіваємося, що отриманий досвід стане цінним ресурсом в подальшій професійній діяльності.

РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!!

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 35 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0