close

19:26
Особливості організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного та змішаного навчання

Особливості організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного та змішаного навчання обговорювали учасники засідання методичного об’єднання викладачів та майстрів виробничого навчання ЗП(ПТ)О Миколаївської області з професій сфери торгівлі та професії Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу

Карантин став викликом для всіх учасників освітнього процесу, адже зовсім непросто організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати здобувачів освіти та ще й давати раду технічним проблемам.

Як «легко» організувати дві форми навчання: дистанційну, коли учасники віддалені один від одного і взаємодіють за допомогою сучасних цифрових технологій, та змішану, що поєднує дистанційне та очне навчання, 06 жовтня 2020 року обговорювали викладачі та майстри виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області (далі – ЗП(ПТ)О) з професій сфери торгівлі та професії Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу під час онлайн-засідання методичного об’єднання з теми «Реалізація змісту освіти – першочергове завдання при організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного та змішаного навчання в умовах карантину в сучасному закладі професійної (професійно-технічної) освіти».

Захід організовано Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) та проведено в онлайн-режимі з використанням платформи Google Meet.

Зміст роботи передбачав реалізацію завдань засідання методичного об’єднання:

• підвищення інформаційної та професійної компетентності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області з питань реалізації змістової компоненти стандартів професійної (професійно-технічної) освіти;

• вироблення єдиного підходу щодо розробки освітніх програм як першооснови в системі забезпечення передумов для формування загальнопрофесійних, ключових та професійних компетентностей здобувачів освіти при організації освітнього процесу за стандартами професійної (професійно-технічної) освіти на модульно-компетентнісній основі;

• обмін досвідом з проблеми самоорганізації й самоосвіти як фактору подолання наслідків стереотипів та упереджень щодо використання технологій змішаного й дистанційного навчання та подолання «психологічного розриву поколінь»;

• удосконалення нормативно-правової компетентності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області в частині якісного способу реалізації змісту освіти за допомогою електронного контенту з метою належного опанування здобувачами освіти навчального матеріалу в системі організації освітнього процесу за змішаною та дистанційною формою здобуття освіти;

• обмін досвідом щодо використання сучасних ґаджетів та ресурсних можливостей програмного забезпечення (онлайн-ресурсів) при розробці й використанні електронних методичних і навчальних матеріалів, спрямованих на якісний методичний супровід онлайн-уроків.

Для реалізації завдань засідання методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина Вікторівна Савчук надала роз’яснення щодо особливостей роботи методичної комісії з реалізації змістової компоненти стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на підготовчому етапі при розробці освітніх програм, нормативного підґрунтя для внесення змін в кількість годин, передбачених розробленими освітніми програмами (перерозподіл між компетентностями та/або навчальними модулями, зменшення (вилучення), збільшення (додавання).

Досвідом роботи щодо розробки освітніх (робочих освітніх) програм в частині перерозподілу кількості годин між навчальними модулями поділилася майстер виробничого навчання/викладач Врадіївської філії Маринівського професійного аграрного ліцею Кирніцька Світлана Миколаївна (на прикладі СП(ПТ)О з професії Продавець продовольчих товарів; Продавець непродовольчих товарів).

Заступник директора з навчально-виробничої роботи/викладач ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей» Юрій Ірина Вікторівна висвітлила проблему необхідності перегляду підходу педагогічних працівників до організації освітнього процесу, самоорганізації та самоосвіти, налагодження якісного зворотного зв’язку між усіма учасниками освітнього процесу (педагог-здобувач освіти-батьки) та необхідності подолання «психологічного розриву поколінь» як фактору подолання наслідків стереотипів та упереджень щодо використання технологій змішаного та дистанційного навчання.

Викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професії Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу Арбузинського професійного аграрного ліцею Балобанова Ірина Сергіївна презентувала практичний досвід з розробки електронного освітнього web-ресурсу як інструменту забезпечення якісної й дієвої організації змішаного та дистанційного навчання в умовах карантину в сучасному закладі професійної (професійно-технічної) освіти.

Викладач Вознесенського професійного ліцею Старинець Наталія Володимирівна презентувала практичний досвід з використання сучасних ґаджетів та ресурсних можливостей програмного забезпечення (онлайн-ресурсів) під час організації змішаного та дистанційного навчання в умовах карантину в сучасному закладі професійної (професійно-технічної) освіти.

Учасники обласного заходу відзначили цінність та актуальність отриманої інформації, висловили бажання частіше зустрічатися й спілкуватися з приводу питань, що виникають, разом знаходити шляхи їх вирішення, ділитися досвідом.

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім членам обласного методичного об’єднання за професійний підхід до підготовки змісту матеріалів, презентованих під час засідання.

Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 340 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0