close

23:30
Відзвітовано за результатами роботи протягом 2023 року

Діяльність НМЦ ПТО у Миколаївській області протягом 2023 року була спрямована на результат, визначений на основі цілепокладання, цільових потреб, особистісно-орієнтованих завдань у форматі довго-, середньо- та короткострокового періодів та з урахуванням можливостей для участі як в системних, так і несистемних явищах.

Протягом 2023 року реалізовано такі основні завдання:

1. Оновлення змісту професійної (професійно-технічної) освіти шляхом розроблення й упровадження державних освітніх стандартів в зміст професійної підготовки та залучення ключових стейкхолдерів (виконано, завершено процес розроблення та доопрацювання 3-х проєктів державних освітніх стандартів (відповідальні за розроблення: Миколаївська область), взято участь у розробці 5-ти проєктів державних освітніх стандартів, відповідальним за розроблення одного з яких є Миколаївська область, 4-х проєктів державних освітніх стандартів з професій, до складу членів всеукраїнської робочої групи яких входили представники Миколаївської області). До участі в розробці проєктів державних освітніх стандартів залучено представників роботодавців-соціальних партнерів, підписано Меморандум про співпрацю між НМЦ ПТО у Миколаївській області та автором й розробником комп’ютерної програми «Система управління підприємством «Дебіт плюс»» з правом використання ліцензованої версії програми ЗП(ПТ)О Миколаївської області, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників з професій бухгалтерського профілю).

2. Оновлення змісту професійної (професійно-технічної) освіти шляхом упровадження інклюзивного та гендерного компоненту в освітню діяльність, включення в зміст робочих навчальних програм окремих елементів екологізації, спрямованих на розвиток «зелених» компетентностей у здобувачів освіти (екологічна компонента) як складової реалізації державної політики в контексті євроінтеграції (виконання на початковому етапі, передбачено під час планування змісту заходів включення наскрізної лінії щодо реалізації практичних аспектів даних напрямів роботи в закладах освіти; вироблено рекомендації під час засідання навчально-методичної Ради із зазначеного питання).

3. Оновлення змісту професійної (професійно-технічної) освіти шляхом запровадження практико-орієнтованого змісту освіти для забезпечення відповідності потребам регіону у кваліфікованих робітничих кадрах через упровадження дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників та функціонування навчально-практичних центрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (виконано).

4. Забезпечення передумов для цифровізації освітнього процесу та цифрової трансформації процесу навчання (виконано, педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О області розроблено електронні освітні ресурси, серед яких електронні навчальні посібники, робочі зошити для практичних робіт, персональні сайти педагогів, електронні дидактичні демонстраційні матеріали; педагоги використовують для організації освітнього процесу власний цифровий освітній контент та освітній контент, розміщений на цифрових навчальних платформах для дистанційного та змішаного навчання, зокрема «Професійна освіта онлайн», «Світ професій», «Дія.Освіта»; продовжено процес переведення документообігу освітнього процесу в електронний формат в частині електронної систематизації комплектів навчально-методичних документів з планування освітнього процесу). Наявність усіх технічних передумов для повноформатної інформатизації діяльності закладів освіти та ресурсний потенціал кадрового забезпечення ЗП(ПТ)О області дозволяє зробити висновки про високий рівень мотивації та, як наслідок, свідомої готовності педагогічних працівників до забезпечення процесу цифровізації освітнього процесу та цифрової трансформації процесу навчання в ЗП(ПТ)О області у післявоєнний час, що в подальшому позитивно вплине на організацію освітнього процесу.

5. Розширення кола досліджень для моніторингової діяльності (виконано, проведено 25 моніторингів, досліджень, з яких 21 моніторинг ініційовано НМЦ ПТО у Миколаївській області, 4 – іншими установами, зокрема Міністерством освіти і науки України).

6. Забезпечення організаційно-методичного та консультаційного супроводу проведення атестаційних експертиз робітничих професій закладів професійної (професійно-технічної) освіти області (виконано, розроблено / оновлено пакети комплексних кваліфікаційних завдань із професій, з яких атестуються ЗП(ПТ)О області; розроблена та/або доопрацьована, перевірена і погоджена в установленому порядку навчально-методична, плануюча та програмна документація для здійснення первинної професійної підготовки, професійного (професійно-технічного) навчання, перепідготовки, підвищення кваліфікації робітників в рамках атестації, ліцензування й акредитації за новими професіями, напрямами підготовки відповідно до потреб регіонального ринку праці).

7. Забезпечення ресурсної підтримка керівних кадрів та педагогічних працівників щодо розширення спектру компетентностей, необхідних для реалізації змісту освіти, через удосконалення наявних та набуття нових компетентностей, необхідних для реалізації напрямів освітньої діяльності (в контексті внутрішньої системи забезпечення якості освіти) та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг (виконано, розширено змістові напрями роботи школи формування компетентностей, організовано проведення навчальних курсів з актуальних тематичних напрямів).

8. Організація курсового підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів ЗП(ПТ)О області за оновленими програмами, забезпечення передумов для професійного стажування майстрів виробничого навчання, зокрема оволодіння сучасними виробничими технологіями, застосування практичних аспектів щодо реалізації права на самостійне обрання додаткових форм, видів, напрямів та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації відповідно до норм Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 зі змінами і доповненнями, внесеними згідно з постановою КМУ від 27.12.2019 № 1133) «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (виконано, курсове підвищення кваліфікації організовано).

9. Сприяння педагогічним працівникам щодо проєктування індивідуальних освітніх траєкторій, спрямованих на формування груп компетентностей у здобувачів освіти, зокрема на рівні вищому, ніж передбачено державними освітніми стандартами, з урахуванням міжнародних та європейських практик, сучасних і перспективних потреб ринку праці та профорієнтаційних траєкторій ЗП(ПТ)О області, спрямовані на залучення потенційних здобувачів освіти з числа дорослого населення, зокрема незайнятого, ВПО, осіб з інвалідністю для підготовки кваліфікованих робітників за різними видами підготовки, серед яких не лише «первинна професійна підготовка», а й «професійне (професійно-технічне) навчання», «перепідготовка» та «підвищення кваліфікації» (виконано, консультаційна допомога у проєктуванні індивідуальних освітніх траєкторій та профорієнтаційних траєкторій надана, вироблено рекомендації під час засідання навчально-методичної Ради з даного питання).

10. Забезпечення консультаційного та інформаційно-методичного супроводу серед закладів професійної (професійно-технічної) освіти області щодо планування й організації освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти відповідно до нормативних документів Міністерства освіти і науки України та з урахуванням можливостей для реалізації завдань і заходів керівних документів державної політики (доктрини, концепції, стратегії, програми, національні проєкти, плани) та інших соціально значущих керівних документів державної політики, спрямованих на забезпечення якості освіти та престижності професій (виконано).

За результатами роботи протягом 2023 року прозвітовано перед директоратом професійної освіти Міністерства освіти і науки України. Попередньо, звітні матеріали розглянуто та схвалено на засіданні навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області (протокол № 01 від 08 січня 2024 року) й надано (в електронному вигляді до 10 січня 2024 року) до директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України на електронну адресу: prof@mon.gov.ua.

Реалізація основних завдань та напрямів діяльності НМЦ ПТО у Миколаївській області – це спільний результат злагодженої комунікації педагогічної спільноти ЗП(ПТ)О області та методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області, спрямованої на підвищення інституційної спроможності ЗП(ПТ)О області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг, зокрема в контексті зовнішньої та внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Незалежно від воєнних обставин та епідеміологічної ситуації всі працювали на результат.

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всій освітянській спільноті за плідну співпрацю та проактивну позицію кожного в досягненні спільного результату!

НМЦ ПТО у Миколаївській області запрошує до комунікації всіх педагогічних працівників, які мають потребу чи бажання отримати консультацію з актуальних питань, зокрема організації освітнього процесу в умовах сьогодення на основі нових державних освітніх стандартів, особливостей проєктування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку, шляхів реалізації пріоритетних напрямів державної політики у сфері освіти, зокрема в контексті євроінтеграції, серед яких реалізація практичних аспектів STEM-освіти, цифрової трансформації процесу навчання, екологізації освіти через формування «зелених» компетентностей здобувачів освіти, впровадження інклюзивного та гендерного компоненту в освітню діяльність.

ТРИМАЙМОСЯ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!!

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 38 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0