close

Інформаційно-методичний журнал "Професіонал" № 2/2013

З ДОСВІДУ РОБОТИ

Савчук І.В. Моніторингові дослідження як інструмент забезпечення системного підходу управлінської діяльності керівника сучасного ПТНЗ (за результатами III етапу моніторингового дослідження стану і розвитку професійно-технічної освіти)

Климентьєва Л.М. Компетентісний підхід як базова ідея продуктивної освіти

Герич Л.А. Формування ужиткових компетенцій на уроках біології

Шаповалова М.А. Шляхи формування мотивації навчання на уроках математики

Парфьонова О.О. Методи і прийоми розвитку критичного мислення учнів на уроках фізики

Степанова С.В. Мотивація навчальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури

НАШІ ДОСЯГНЕННЯ

Лагутіна В.В. Виявлення позитивного досвіду, комплексної оцінки стану та удосконалення навчально-методичної й матеріальної бази професійно-теоретичної підготовки за державними стандартами професійно-технічної освіти – основна мета огляду-конкурсу (за результатами обласного огляду-конкурсу на кращий кабінет з предметів професійно-теоретичної підготовки професій сільськогосподарського профілю, легкої промисловості та сфери послуг серед професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області)

НАВЧАЄМО ІННОВАЦІЙНО

Брошевецька Т.С. Методична розробка тижня професії «Кравець»

Брошевецька Т.С. Інновації в підходах до навчання. Застосування інтерактивних методів на уроках з предмета «Технології виготовлення одягу» професії «Кравець» Методична розробка уроку з використанням інтерактивних методів

ВІТАННЯ ЮВІЛЯРАМ

ДО ДРУКОВАНОЇ ВЕРСІЇ ЖУРНАЛУ ДОДАЄТЬСЯ ДИСК, НА ЯКОМУ РОЗМІЩЕНО ПІДБІРКУ ТАКИХ МАТЕРІАЛІВ:

Електронний аналог друкованого видання (зміст матеріалів, які входять до // Професіонал №2/2013).

Зведені таблиці з узагальненими результатами анкетування по ПТНЗ області за категоріями: викладачі предметів професійно-теоретичної підготовки, майстри виробничого навчання, учні І курсу, учні ІІI курсу (випускники), батьки, учні яких навчаються на I курсі, батьки, учні яких навчаються на III курсі, керівники ПТНЗ та роботодавці з кожної галузі (за підсумками проведення III етапу моніторингового дослідження стану і розвитку професійно-технічної освіти Миколаївської області).

Матеріал щодо інклюзії поширюється в рамках Всеукраїнської підсумкової конференції за результатами діяльності проекту «Забезпечення доступу дітей-сиріт до якісної професійної освіти і навчання» (20-21.06.2013 за участю заступника директора департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації та директора НМЦ ПТО):

Аналіз законодавства України у сфері професійно-технічної освіти щодо реалізації основних принципів інклюзивної освіти (огляд основних міжнародних документів у сфері захисту права осіб з інвалідністю на освіту, огляд основних законодавчих та нормативно-правових документів у сфері професійно-технічної освіти України та сфері захисту прав осіб з інвалідністю, надаються відповідні висновки та рекомендації, перелік використаних документів та інших джерел – подано у вигляді презентації та текстового варіанту).

Конвенція про права інвалідів (ратифіковано Законом N 1767-VI (1767-17) від 16.12.2009).

Факультативний протокол до Конвенції про права інвалідів (ратифіковано Законом N 1767-VI (1767-17) від 16.12.2009).

Індекс інклюзії: професійно-технічний навчальний заклад: Навчально-методичний посібник/ Кол. упорядників: Пащенко О. В., Гриценок І. А., Софій Н. З., Найда Ю. М. — К.: ФОП Парашин І. С., 2012. — 92 с. (добірка практичних матеріалів, спрямованих на планування дій зі створення та розвитку у професійно-технічних навчальних закладах інклюзивного навчального середовища для всіх учасників навчально-виховного процесу. Дані матеріали сприяють розвитку професійно-технічного навчального закладу, надають суттєву допомогу в самостійній розробці кроків, що ведуть до створення інклюзивного навчального середовища ПТНЗ та забезпечують досягнення всіма учнями максимально високих навчальних результатів, просування демократичних цінностей і практик не тільки в навчальному закладі, а й у місцевих громадах. Рекомендовано для керівників і педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів, управлінь освіти, науково-педагогічних і наукових працівників, слухачів курсів підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів, батьків і членів місцевих громад). Видання навчально-методичного посібника «Індекс інклюзії:професійно-технічний навчальний заклад» здійснено в рамках проекту «Використання індексу інклюзії для розвитку інклюзивної школи» за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду «Відродження» та канадсько-українського проекту «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні». Жодна частина цієї публікації не може бути відтворена в будь-якому вигляді та будь-якими засобами без попередньої згоди Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». Схвалено для використання у професійно-технічних навчальних закладах (протокол № 19 від 05.12.2011 р.) Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України).

Юрій І.В. Нерибні морепродукти (навчальний посібник з предмета «Товарознавство продовольчих товарів» (міститься навчальний матеріал, зміст якого містить текстовий варіант в поєднанні з тематичними дидактичними матеріалами (схеми, таблиці, картинки тощо), що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів протягом вивчення теми та допомагає учневі зосередити увагу на головних моментах навчального матеріалу в темі, проконтролювати себе в процесі вивчення теми та підготуватися до узагальнення тематичного матеріалу). У навчальному посібнику розглядається поняття про морепродукти, класифікація, види, відмінні ознаки, споживна цінність та хімічний склад нерибних морепродуктів, їх асортимент; рекомендовано для використання у роботі викладачам предмета «Товарознавство продовольчих товарів» професії «Продавець продовольчих товарів» та учням ПТНЗ) – поширюється за результатами відкритого уроку викладача з теми: «Нерибні морепродукти. Їх споживна цінність, хімічний склад. Сировина для виробництва, класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент» (в рамках засідання методичної секції викладачів та майстрів виробничого навчання ПТНЗ області з професій сфери торгівлі; 28.02.2013, ЮПМЛ й атестації викладача на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії») та для здійснення апробації серед ПТНЗ області, які надають відповідну професійну підготовку (Южноукраїнський професійний машинобудівний ліцей).

Мазирко Н.В. Креативному майстру – сучасні технології (з досвіду роботи викладача/ майстра виробничого навчання ДНЗ «Миколаївське ВПУ технологій та дизайну»).

Підбірка кращих електронних дидактичних демонстраційних матеріалів, методичних розробок уроків та відеопрезентацій за результатами проведення обласного огляду-конкурсу на кращий кабінет з предметів професійно-теоретичної підготовки професій сільськогосподарського профілю, легкої промисловості та сфери послуг серед професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області:

- матеріали викладача ДНЗ «Миколаївське ВПУ технологій та дизайну» Драгуновської Людмили Валеріївни (спеціаліст ІІ категорії; предмет «Перукарська справа» професії «Перукар»):

1. Паспорт комплексно-методичного забезпечення предмета «Перукарська справа».

2. План роботи кабінету 2012-2013 н.р.

3. Методична розроботка уроку на тему: «Типи зачісок».

4. Методична розроботка уроку на тему: «Техніка виконання жіночої стрижки «Ассоль».

5. Методична розроботка уроку на тему: «Техніка виконання хімічної завивки пофарбованого та знебарвленого волосся». «Догляд за волоссям після завивки».

6. Електронні дидактичні демонстраційні матеріали до методичних розробок уроків (у формі презентацій.

7. Акт готовності кабінету.

8. Використана література.

- матеріали викладача ДНЗ «Миколаївське ВПУ технологій та дизайну» Кравченко Людмили Олександрівни (спеціаліст вищої категорії, старший викладач; предмет «Технологія виготовлення одягу» професії 7433 «Кравець»):

1. Паспорт комплексно-методичного забезпечення предмета «Технологія виготовлення одягу» професії «Кравець» (кваліфікація: 2, 3, 4, 5 розряд).

2. Презентація кабінету «Технологія швейних виробів», «Нове в техніці і технології», «Основи стандартизації та сертифікації продукції».

- матеріали викладача Миколаївського професійного ліцею сфери послуг Брошевецької Таїсії Семенівни (спеціаліст вищої категорії, старший викладач; предмет «Технологія виготовлення одягу» професії 7433 «Кравець»):

1. Методична розробка тижня професії «Кравець».

2. Методична розробка уроку з теми «Обробка верхнього зрізу спідниці пришивним поясом» (тема програми: Технологія обробки поясних виробів. Технологія виготовлення спідниць; методична мета уроку: «Застосування інтерактивних методів на уроках з предмета «Технологія виготовлення одягу»).

3. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал до методичної розробки уроку з теми «Обробка верхнього зрізу спідниці пришивним поясом» (у формі презентації).

Категорія: "ПРОФЕСІОНАЛ" | Додав: vaSKIN (08.10.2013)
Переглядів: 1383 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]