close

Інформаційно-методичний журнал "Професіонал" № 3/2013

 

ОФІЦІОЗ

Оновлення нормативно-правової бази (наказ Міністерства освіти і науки України від 01.06.2013 №665 «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів»)

Савчук І.В. Нормативно-правові та організаційні засади регулювання процесу здійснення інноваційної діяльності в сфері професійно-технічної освіти

наказ Міністерства освіти і науки України від 13.12.2013 № 1764 «Про затвердження примірної структури бізнес-плану інноваційного проекту»

МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД

Лагутіна В.В. Методика організації та проведення лабораторно-практичних занять з предмета «Трактори» професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» у професійно-технічних навчальних закладах

З ДОСВІДУ РОБОТИ

Архипов С.В. Державні стандарти професійно-технічної освіти нового покоління – запорука якісної підготовки конкурентоспроможних кваліфікованих робітників

Красовська В.Л. Використання вільнорозповсюджуваних програм в навчальному процесі (з досвіду роботи)

Савчук І.В. Впроваджуємо інновації, ділимося досвідом (за результатами І (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу інноваційних технологій у сфері професійно-технічної освіти Миколаївської області)

Структурно-логічні схеми як засіб узагальнення і систематизації знань учнів при викладанні предмета «Технологія приготування їжі» (опис досвіду Мотрунько Валентини Валентинівни, викладача предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування Кривоозерського професійного аграрного ліцею)

Драгуновський О.С. Використання елементів здоров’язберігаючих технологій на уроках фізики

НА ДОПОМОГУ АВТОРУ

Савчук І.В. Створення сучасної навчальної та навчально-методичної літератури – необхідна складова в процесі забезпечення умов оновлення змісту професійно-технічної освіти та удосконалення якості підготовки робітничих кадрів

НАШІ ДОСЯГНЕННЯ
(за результатами конкурсу на найкращі методичні розробки уроків, сценаріїв виховних і позаурочних заходів, присвячених Дню професії)

Мітченко О.А. Розробка уроку з предмета «Основи енергоефективності», присвячена Дню професії «Електромонтер з обслуговування електроустаткування»

Панченя Н.Ю. Методична розробка (сценарій виховного заходу, присвяченого Дню професії: тиждень професії «Агент з організації туризму»)

Панченя Н.Ю. Практична продуктивна діяльність учнів на уроках виробничого навчання з професій «Адміністратор; агент з організації туризму»

ВІТАННЯ ЮВІЛЯРАМ

ДО ДРУКОВАНОЇ ВЕРСІЇ ЖУРНАЛУ ДОДАЄТЬСЯ ДИСК, НА ЯКОМУ РОЗМІЩЕНО ПІДБІРКУ ТАКИХ МАТЕРІАЛІВ:

Електронний аналог друкованого видання (зміст матеріалів, які входять до // Професіонал № 3/2013).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.06.2013 № 665 «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів». Підбірка матеріалів (з посиланнями на електронні ресурси) для забезпечення нормативного підґрунтя для здійснення інноваційної діяльності, в тому числі – в частині роботи над інноваційними проектами:

• Закон України від 04.07.2002 № 40-IV «Про інноваційну діяльність» zakon4.rada.gov.ua;

• Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 № 522 «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності» та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 р. за № 946/5167 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30.11.2012 № 1352 zakon4.rada.gov.ua) zakon4.rada.gov.ua;

• Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державної реєстрації інноваційних проектів і ведення Державного реєстру інноваційних проектів» (свідоцтво від 17.09.2003 № 1474) zakon4.rada.gov.ua;

• Закон України від 10.02.1995 № 51/95-ВР «Про наукову і науково-технічну експертизу» zakon4.rada.gov.ua;

• Закон України від 21.01.1994 № 3855-XII «Про державну таємницю» zakon4.rada.gov.ua.

• форму заяви про розгляд інноваційного проекту, форму інноваційного проекту та Порядок проведення державної експертизи інноваційних проектів, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 № 1052 «Про затвердження форми заяви про розгляд інноваційного проекту, форми інноваційного проекту та Порядку проведення державної експертизи інноваційних проектів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2013 року за № 1351/23833 zakon4.rada.gov.ua;

• примірну структуру бізнес-плану інноваційного проекту, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України від 13.12.2013 № 1764 «Про затвердження примірної структури бізнес-плану інноваційного проекту» mon.gov.ua;

• Положення про гранти Президента України для випускників професійно-технічних навчальних закладів, затверджене Указом Президента України (Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента № 170/2010 (170/2010) від 15.02.2010) zakon4.rada.gov.ua;

• Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.03.2006 № 224 «Про забезпечення реалізації Положення про гранти Президента України для випускників професійно-технічних навчальних закладів» (зареєстровано: Мін'юст України від 03.04.2006 № 365/12239) zakon4.rada.gov.ua;

• Постанову Кабінету Міністрів України від 08.06.2005 № 436 «Про визначення розміру щорічних стипендій та грантів Президента України призерам і учасникам всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів та їх випускникам» zakon4.rada.gov.ua.

Методичні рекомендації щодо структури, змісту та обсягів навчальних та навчально-методичних видань для професійно-технічних навчальних закладів. - Ужгород, 2009. – 23 (розробники: Довганич О.С., методист НМЦПТО у Закарпатській області, Слюсарєва О.В., заступник директора НМЦ ПТО у Закарпатській області (пропонований інформаційно-консультативний матеріал розглядає питання ролі та місця навчальної та навчально-методичної літератури в системі освіти, характеризує види навчальних видань, визначає основні вимоги до підготовки, оформлення і видання навчальної та навчально-методичної літератури для ПТНЗ).

Підбірка матеріалів щодо громадянського виховання (за результатами семінару заступників директорів ПТНЗ області з навчально-виховної роботи «Системний підхід до управління громадянським вихованням» – 14.11.2013, МПЛ Т та РС):

Аналітичний звіт з проблеми «Сучасний стан громадянської освіти в Україні» (автори: Іванюк І.В., Овчарук О.В., Терещенко А.Б. ГО «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» Київ-2013). Дослідження здійснено за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження» в рамках проекту «Сучасний стан громадянської освіти в Україні та європейських країнах» (результати дослідження обговорено під час науково-практичних семінарів в Інституті інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України та Київського ліцею бізнесу за участі представників наукової, науково-педагогічної громадськості).

Основні нормативні акти та методичні рекомендації з питання громадянського виховання:

1. Стратегія державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в України, затверджена Указом Президента України від 24 березня 2012 року № 212/2012 Указ громадянське сусп.

2. План заходів щодо реалізації у 2013 році Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затверджений Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 342/2013 Стратегія громадянського суспільства

3. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року схвалена Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013 Національна стратегія розвитку освіти

4. Стратегія розвитку державної молодіжної політики на період до 2020 року, затверджена Указом Президента України від 27 вересня 2013 року № 532/2013 Стратегія молодіжної політики

5. Закон України «Про громадські об'єднання» Закон України про громадські об’єднання

6. Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації» Закон про молодіжні і дитячі організації

7. Закон України «Про волонтерську діяльність» Про волонтерську діяльність

8. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30.11.2011 № 1234 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» Основні орієнтири виховання.doc

9. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 27.07.12 № 1/9-530 «Щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи» Щодо виховання громадянина в полікультурному середовищі.doc

10. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.08.2012 № 1/9-557, «Щодо методичних рекомендацій із громадянської освіти та виховання» Метод рекомендції щодо громадянської освіти.doc

11. Наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України від 21.10.2013 № 1453/716/997 «Про Програму патріотичного виховання учнівської та студентської молоді в навчальних закладах України та План заходів Естафети Перемоги на 2013-2015 роки» Про Програму патріотичного виховання.doc

Мотрунько В.В. Опис досвіду з реалізації проблеми «Структурно-логічні схеми як засіб узагальнення і систематизації знань учнів при викладанні предмета «Технологія приготування їжі»», приклади структурно-логічних схем з предмета «Технологія приготування їжі» (за результатами І (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу інноваційних технологій у сфері професійно-технічної освіти Миколаївської області) Кривоозерський професійний аграрний ліцей.

Юрій І.В. Нерибні морепродукти (навчальний посібник з предмета «Товарознавство продовольчих товарів» (міститься навчальний матеріал, зміст якого містить текстовий варіант в поєднанні з тематичними дидактичними матеріалами (схеми, таблиці, картинки тощо), що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів протягом вивчення теми та допомагає зосередити увагу на головних моментах навчального матеріалу в темі, проконтролювати себе в процесі вивчення теми та підготуватися до узагальнення тематичного матеріалу). У навчальному посібнику розглядається поняття про морепродукти, класифікація, види, відмінні ознаки, споживна цінність та хімічний склад нерибних морепродуктів, їх асортимент; рекомендовано для використання у роботі викладачам предмета «Товарознавство продовольчих товарів» професії «Продавець продовольчих товарів» та учням ПТНЗ) – поширюється за результатами відкритого уроку викладача з теми: «Нерибні морепродукти. Їх споживна цінність, хімічний склад. Сировина для виробництва, класифікація, види, відмінні ознаки, асортимент» (в рамках засідання методичної секції викладачів та майстрів виробничого навчання ПТНЗ області з професій сфери торгівлі; 28.02.2013, ЮПМЛ й атестації викладача на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії») та для здійснення апробації серед ПТНЗ області, які надають відповідну професійну підготовку (Южноукраїнський професійний машинобудівний ліцей).

Яремко Л.І. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал до методичної розробки уроку (у формі презентації), призначений для методичного супроводу уроку виробничого навчання з теми: «Вивчення асортименту музичних товарів» професії «Продавець непродовольчих товарів» (Арбузинський професійний аграрний ліцей).

Щуцька В.І. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал до методичної розробки уроку (у формі презентації), призначений для методичного супроводу уроку виробничого навчання з теми: «Вивчення асортименту меблевих товарів» професії «Продавець непродовольчих товарів» (Арбузинський професійний аграрний ліцей).

Мітченко О.А. Методична розробка уроку з предмета «Основи ернергоефективності», присвячена Дню професії «Електромонтер з обслуговування електроустаткування» та урок з теми «Проблеми екології, пов’язані з енергетикою» у вигляді презентації (16 слайдів) (за результатами конкурсу на найкращі методичні розробки уроків, сценаріїв виховних і позаурочних заходів, присвячених Дню професії) (Южноукраїнський професійний машинобудівний ліцей).

Інструкційно-технологічні картки для проведення лабораторно-практичних занять з професії: код 8331 «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» (категорія А) з предмета «Трактори» розроблені Павленком О.В., викладачем Снігурівського професійного ліцею, Албул С.Й., викладачем Кривоозерського професійного аграрного ліцею та Лагутіною В.В., методистом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, розглянуто на засіданні творчої групи обласного методичного об’єднання педагогічних працівників з професій сільськогосподарського профілю і рекомендовано до використання (додаток до методичних рекомендацій «Методика організації та проведення лабораторно-практичних занять з предмета «Трактори» професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» у професійно-технічних навчальних закладах»; автор: Лагутіна В.В., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області).

Категорія: "ПРОФЕСІОНАЛ" | Додав: vaSKIN (09.01.2014)
Переглядів: 1171 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]