close

Інформаційно-методичний журнал "Професіонал" № 3-4/2015

ОФІЦІОЗ

Оновлення нормативно-правової бази (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.12.2015 № 1109 «Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння»)

Оновлення нормативно-правової бази (наказ Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 № 419 «Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах»)

З ДОСВІДУ РОБОТИ

Олійник М.В., Телешова І.В. Тренінг для педагогічних працівників з теми «Повний небезпеки шанс», або як подолати кризу

Петращук О.М. Використання сінквейнів на уроці

МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД

Баранюк Л.Г. Перспективний педагогічний досвід: вдосконалення системи пошуку, вивчення, узагальнення, поширення та впровадження у педагогічну практику (методичні рекомендації)

Мосієнко Т.С. Робота методичної служби навчального закладу з виявлення, підтримки та розвитку індивідуальних здібностей та нахилів учнів.

Створення умов для реалізації творчого потенціалу учасників навчально-виробничого процесу 60-70

НАВЧАЄМО ІННОВАЦІЙНО

Алієва Г.В., Драгомощенко О.В. Методична розробка бінарного уроку з предметів «Іноземна мова за професійним спрямуванням» та «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»

Дєнєжко С.А., Пастушенко С.С. Методична розробка бінарного уроку з предметів «Інформатика» та «Технологія приготування їжі з основами товарознавства»

Глущенко Т.В. Методична розробка уроку з предмета «Діловодство» професії «Діловод» з теми «Організація діловодства за зверненнями громадян»

НАШІ ДОСЯГНЕННЯ

Формування майбутньої еліти (учениця Державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» ‒ переможець III (заключного) етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів з професії «Перукар»)

НА ПЕРСПЕКТИВУ

Завдання та перспективи діяльності НМЦ ПТО на наступний рік

ВІТАННЯ ЮВІЛЯРАМ

ДО ДРУКОВАНОЇ ВЕРСІЇ ЖУРНАЛУ ДОДАЄТЬСЯ ДИСК, НА ЯКОМУ РОЗМІЩЕНО ПІДБІРКУ ТАКИХ МАТЕРІАЛІВ:

Електронний аналог друкованого видання (зміст матеріалів, які входять до // Професіонал № 3-4/2015).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 № 419 «Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 15 червня 2006 року за № 711/12585 (із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки України № 731 від 05.08.2008, № 1019 від 10.11.2008, № 746 від 10.07.2015) (дане Положення має застосовуватися як нормативний документ при організації навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах та служити основою-інструментарієм при складанні робочих навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників, оскільки визначає єдину систему планування, організації та обліку навчально-виробничого процесу, порядку проведення поточного, тематичного, проміжного і вихідного контролю рівня знань, умінь та навичок учнів, слухачів, їх кваліфікаційної атестації) (джерело інформації: офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки України, розділ «Нормативно-правова база» zakon2.rada.gov.ua.

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 року № 1109 «Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння» (поширюється з метою забезпечення нормативного підґрунтя та інформаційної компетентності керівних кадрів з даного питання).

Костюк Н.С. Робочий зошит з предмета «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», призначений в якості комплексно-методичного забезпечення предмета «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» професії «Кухар» 3-го розряду, а саме: подаються завдання для перевірки знань учнів з технології механічної кулінарної обробки сировини, приготування напівфабрикатів, теплової кулінарної обробки, приготування та відпуску страв. Робочий зошит містить такі розділи: «Вступ у професію», «Механічна кулінарна обробка овочів і грибів», «Механічна кулінарна обробка риби», «Механічна кулінарна обробка м'яса і м'ясопродуктів», «Механічна кулінарна обробка сільськогосподарської птиці та пернатої дичини», «Способи теплової кулінарної обробки», «Страви і гарніри з круп, бобових і макаронних виробів», «Супи», «Страви з яєць», «Страви і гарніри з овочі», «Вироби с прісного тіста». У зошиті подані різні варіанти завдань: контрольні питання, тести, доповнення схем, заповнення таблиць, задачі, а також завдання на розвиток технічного і логічного мислення. Робочий зошит призначений для само- та взаємоконтролю знань, а також для контролю знань учнів (тематичного та підсумкового) викладачами. (Вознесенський професійний аграрний ліцей).

Олійник М.В., Телешова І.В. Тренінг для педагогічних працівників з теми «Повний небезпеки шанс», або як подолати кризу. Мета тренінгу: передача досвіду роботи з кризовими станами особистості; відпрацювання прийомів виходу з кризової ситуації (Миколаївський професійний машинобудівний ліцей, Миколаївський професійний ліцей торгівлі та ресторанного сервісу).

Олійник М.В., Телешова І.В. Електронні дидактичні демонстраційні матеріали, призначені для психологічного супроводу тренінгу для педагогічних працівників з теми «Повний небезпеки шанс», або як подолати кризу (Миколаївський професійний машинобудівний ліцей, Миколаївський професійний ліцей торгівлі та ресторанного сервісу).

Петращук О.М. Методичний посібник «Використання сінквейнів на уроці» (розглянуто на засіданні методичної комісії предметів природничо-математичної підготовки; протокол від 03.02.2015 № 7) (у методичному посібнику розглядається можливість використання сінквейнів на уроках як викладачами, так і майстрами виробничого навчання в якості перевірки знань на будь-якому з етапів навчання, а також перевірки думок учнів на рівні асоціацій про тему, на яку пишеться сінквейн. Особливість даного методу полягає в переході від стандартної класно-урочної системи, в якій учні не виявляють особливої пізнавальної активності, до таких організаційних форм навчання, за допомогою яких кожен учень стає активним учасником освітнього процесу. Навчання будується не на запам'ятовуванні відібраної педагогом інформації, а на самостійному пошуку та розвитку інтересів учнів) (Миколаївський професійний промисловий ліцей).

Алієва Г.В., Драгомощенко О.В. Електронні дидактичні демонстраційні матеріали та електронні дидактичні роздаткові матеріали (у вигляді презентацій MS Power Point), призначені для методичного супроводу бінарного уроку з предметів «Іноземна мова за професійним спрямуванням» та «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» професії «Кухар» з теми «Вироби з дріжджового тіста. Приготування виробів із дріжджового тіста з використанням новітніх тенденцій» та в якості комплексно-методичного забезпечення уроку, а саме: опорні таблиці «Характеристика виробів з дріжджового тіста з використанням новітніх тенденцій» (додаток 1), власні презентації викладача «Технологія приготування пирога «Квітка» (додаток 2), «Технологія приготування пирога «Соняшник» (додаток 3), «Технологія приготування булочки «Крем де Паризьєн» (додаток 4); учнівські презентації «Технологія приготування пирога «Тутманник» (додаток 5) та «Технологія приготування ватрушок «Лапті» (додаток 6), авторська презентація «Яблучний пиріг» (додаток 7), роздатковий матеріал для виконання завдання щодо вибору продуктів, які автор презентації «Яблучний пиріг» використала для приготування яблучного пирога (додатки 8, 9), англійсько-український словник лексики, який можна використовувати не тільки на уроках теоретичного та виробничого навчання, а й у майбутній професійній діяльності (додаток 10) , таблиця з підбіркою слів і виразів англійською мовою для обміну враженнями від уроку (додаток 11), домашнє завдання диференційованого спрямування (додаток 12) (Надбузький професійний аграрний ліцей).

Укладач: викладач-методист ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей» Мітченко О.А. Посібник «Здорові діти – здорова нація» (про формування навичок збереження та зміцнення здоров’я учнів на уроках біології; зміст посібника затверджено НМР, протокол від 08.12.2015 № 3, рекомендовано професійно-технічним навчальним закладам області, які забезпечують загальноосвітню підготовку, для проведення апробації) (у посібнику містяться матеріали здоров'язбережувального характеру у формі додатків до кожного уроку (теоретичні відомості, проблемні ситуативні завдання, вправи та задачі, малюнки, схеми, презентації ppt, відео, поради викладачам та учням тощо). Представлені матеріали відповідають критеріям: зв’язок із навчальною програмою; доступність до розуміння учнями; міжпредметний зміст; особистісна значущість для учня; спрямованість на формування в учнів мотивації до ведення здорового способу життя.

Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області від 08.12.2015 № 3 (поширюється для використання в роботі).

Категорія: "ПРОФЕСІОНАЛ" | Додав: vaSKIN (25.01.2016)
Переглядів: 696 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]