close

Наказ ДОН ОДА від 10.04.2019 №246
[ Викачати з сервера (113.5 Kb) ]12.04.2019, 13:15

Про підсумки проведення обласних олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області

Відповідно до підпункту 13 пункту 11, підпункту 20 пункту 6 Положення про департамент освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 21 червня 2018 року № 257-р, на виконання наказів департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації від 21.01.2019 № 20 «Про проведення обласних олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області», зареєстрованого у Головному територіальному управлінні юстиції у Миколаївській області 28 січня 2019 року за номером 18/3303, та від 25.03.2019 № 188 «Про затвердження складу організаційного комітету та журі II етапу обласних олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області» з метою виявлення, підтримки і розвитку обдарованої молоді, формування високого науково-професійного потенціалу робітничих кадрів, стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді протягом 11 березня – 03 квітня 2019 року проведено обласні олімпіади зі спеціальних дисциплін серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів («Товарознавство продовольчих товарів», «Організація та технологія торговельних процесів», «Реєстратори розрахункових операцій», «Психологія та етика ділових відносин», «Облік і звітність», «Охорона праці»); професійно-теоретичної підготовки професії Штукатур («Основи матеріалознавства. Матеріалознавство», «Основні відомості про будівництво. Технологія штукатурних робіт», «Будівельне креслення»); «Правила дорожнього руху» професії Водій автотранспортних засобів (категорії «С», «С1»); «Обладнання та технології зварювальних робіт» професії Електрогазозварник (далі – обласні олімпіади) у два етапи:

І етап проводився з 11 по 22 березня 2019 року на рівні закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області (далі – ЗП(ПТ)О), умови якого визначали освітні заклади в межах, визначених Умовами проведення обласних олімпіад обласних олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області;

ІІ етап відбувся 03 квітня 2019 року на базі Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва.

У ІІ етапі обласних олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів ЗП(ПТ)О Миколаївської області (далі – II етап обласних олімпіад) взяли участь переможці I етапу – всього 29 (двадцять дев’ять) учнів ЗП(ПТ)О (далі – Учасники), з них:

5 (п’ять) осіб – з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів («Товарознавство продовольчих товарів», «Організація та технологія торговельних процесів», «Реєстратори розрахункових операцій», «Психологія та етика ділових відносин», «Облік і звітність», «Охорона праці»);

6 (шість) осіб – з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Штукатур («Основи матеріалознавства. Матеріалознавство», «Основні відомості про будівництво. Технологія штукатурних робіт», «Будівельне креслення»);

14 (чотирнадцять) осіб – з предмета «Правила дорожнього руху» професії Водій автотранспортних засобів (категорії «С», «С1»);

4 (чотири) особи – з предмета «Обладнання та технології зварювальних робіт» професії Електрогазозварник.

Проаналізувавши надану документацію за результатами проведення I етапу обласних олімпіад, встановлено, не всі організаційні комітети I етапу обласних олімпіад надали до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області інформаційно-аналітичний звіт про проведення I етапу обласних олімпіад (у довільній формі, з проведенням детального аналізу) та завдання, за якими проводилися теоретична й практична частини I етапу обласних олімпіад (порушення вимог пункту 5 розділу II Умов проведення обласних олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області, затверджених наказом департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації від 21.01.2019 № 20 «Про проведення обласних олімпіад зі спеціальних дисциплін серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області», зареєстрованих у Головному територіальному управлінні юстиції у Миколаївській області 28 січня 2019 року за номером 18/3303).

Відповідне порушення стосується як ЗП(ПТ)О області, представники яких не долучилися до участі в II етапі обласних олімпіад, так і окремих освітніх закладів, що взяли участь в інтелектуальних змаганнях.

Зміст завдань для Учасників II етапу обласної олімпіади з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів відповідав змісту програм з предметів «Товарознавство продовольчих товарів», «Організація та технологія торговельних процесів», «Реєстратори розрахункових операцій», «Психологія та етика ділових відносин», «Облік і звітність» та «Охорона праці» професійно-теоретичної підготовки за Державним стандартом професійно-технічної освіти з професії 5220 Продавець продовольчих товарів, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від від 24 жовтня 2014 року № 1212, та складався у відповідності до вимог рівня кваліфікації продавця продовольчих товарів 3-го і 4-го розрядів.

Проаналізувавши результати тестування, членами журі відмічено, що учні продемонстрували у цілому достатній рівень знань з товарознавства продовольчих товарів та обліку й звітності, набутих при вивченні зазначених предметів,

Разом з тим, виявлено, що в учнів недостатній рівень репродуктивних знань з предметів «Організація та технологія торговельних процесів», «Реєстратори розрахункових операцій», «Психологія та етика ділових відносин», «Охорона праці».

Членами журі відмічено, що в учнів виникають труднощі з відтворенням наявних знань, спрямованих на забезпечення якісної комунікації з покупцем в частині надання консультації на обраний покупцем товар, що негативно впливає на якісне обслуговування покупця.

За результатами тестування членами журі відмічено, що учні не засвоїли матеріал щодо відмінних особливостей у певній групі товару та показали недостатній рівень володіння професійною термінологією, продемонструвавши нерозуміння їх значення (наприклад: «Брутто», «Тузлук», «Інвентаризація», «Матеріально-відповідальна особа» тошо).

Не всі Учасники добре обізнані з асортиментом товарів відомих фірм-виробників та їх товарознавчими характеристиками. Знання учнів на середньому рівні в частині дотримання умов і термінів зберігання, реалізації продукції, технологічних особливостей виробництва товару, дефектів (наприклад: «Загар», «Бомбаж»), хвороб (наприклад: «Картопляна хвороба хліба») продуктів та причин їх виникнення.

Учасниками не чітко визначено дотримання вимог з безпеки праці під час уявного виконання робіт в описаних умовах, а також раціональної організації робочого місця.

Відмічено, що не всі Учасники в повному обсязі засвоїли знання щодо експлуатації реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), зокрема, дотримання алгоритму виконання підготовчої та заключної операцій на РРО, що свідчить про необхідність удосконалення знань із зазначених тем та більш глибокого відпрацювання таких навичок на лабораторно-практичних роботах, уроках виробничого навчання й виробничій практиці.

Членами журі відмічено, що потребує осучаснення підхід педагогічних працівників до викладання предметів з професії Продавець продовольчих товарів, забезпечення можливостей для відпрацювання учнями всіх видів робіт на РРО різних типів; рекомендовано педагогам у процесі планування змісту уроків професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок розробляти завдання, спрямовані на розвиток комунікативних навичок учнів.

Зміст завдань для Учасників ІІ етапу обласної олімпіади з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Штукатур відповідав змісту програм з предметів «Основи матеріалознавства. Матеріалознавство», «Основні відомості про будівництво. Технологія штукатурних робіт» та «Будівельне креслення» професійно-теоретичної підготовки з професії 7133 Штукатур за Державним стандартом професійно-технічної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2014 року № 1036, Стандартом професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 13 листопада 2017 року № 1465, та складався у відповідності до вимог рівня кваліфікації штукатура 3-го і 4-го розрядів.

Аналіз виконаних завдань показав достатній у цілому рівень знань учнів з основних властивостей матеріалів та технологій штукатурних робіт, будівельного креслення.

Разом з тим, при виконанні тестових завдань учні продемонстрували недостатній рівень знань і вмінь щодо порівняння, систематизації, узагальнення навчального матеріалу (33%). Зазнали труднощів при виконанні завдань практичного характеру, спрямованих на використання набутих знань, вмінь та навичок у змінених умовах щодо розрахунку витрат матеріалів і складанні технологічної послідовності виконання робіт. Лише три учасники олімпіади (50% проти 37,5% у 2018 році) спромоглися в повному обсязі виконати розрахункове завдання. У більшості учнів несформовані навички роботи з технічними характеристиками матеріалів, що позначилось на якості складених ними інструкційно-технологічних карт на виконання штукатурних робіт з використанням конкретної штукатурної суміші. Вірну технологічну послідовність змогли визначити лише чотири учасники (66%), із них двоє (33%) доцільно використали надану інформацію з особливостей застосування заданих матеріалів.

Членами журі II етапу обласної олімпіади з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Штукатур відзначено роботу Дудченка Дмитра, учня ДНЗ «Первомайський професійний промисловий ліцей», за високий рівень виконання завдань практичної спрямованості.

Зміст завдань II етапу обласної олімпіади з предмета «Правила дорожнього руху» професії Водій автотранспортних засобів (категорії «С», «С1») відповідав змісту програми з предмета «Правила дорожнього руху» професійно-теоретичної підготовки за Державним стандартом професійно-технічної освіти з професії 8322 Водій автотранспортних засобів (категорії «С», «С1»), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 10 липня 2012 року № 802.

Аналіз виконаних тестових завдань в цілому показав достатній рівень знань Учасників. Учнями добре засвоєно такі розділи: причини дорожньо-транспортних пригод та способи їх запобігання, регулювання дорожнього руху, правила перевезення вантажів (в т.ч. небезпечних, негабаритних), порядок і умови перевезення пасажирів і багажу.

Разом з тим, учні зазнали труднощів, відповідаючи на питання щодо проїзду перехресть, дорожньої розмітки та обладнання. При виконанні завдань описового характеру виникали труднощі при визначенні термінів, знаків, дозволеного руху зі швидкостями.

Членами журі ІІ етапу обласної олімпіади з предмета «Правила дорожнього руху» професії Водій автотранспортних засобів (категорії «С», «С1») відзначено роботу Лосіцького Павла, учня Казанківського професійного аграрного ліцею, за вирішення тестового завдання та логічність і послідовність при виконанні завдання описового характеру.

Зміст завдань II етапу обласної олімпіади з предмета «Обладнання та технології зварювальних робіт» професії Електрогазозварник відповідав змісту програми з предмета «Обладнання та технології зварювальних робіт» професійно-теоретичної підготовки за Державним стандартом професійно-технічної освіти з професії 7212 Електрогазозварник, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23 серпня 2006 року № 632, та складався у відповідності до вимог рівня кваліфікації електрогазозварника 2-го, 3-го розрядів.

Проаналізувавши результати тестування, членами журі відмічено, що Учасники показали недостатній рівень знань і вмінь щодо порівняння, систематизації, узагальнення навчального матеріалу та мали складнощі при визначенні групи сталі по зварюваності, режимів різання, ступеню подачі горючого газу, регулюванні зварювального струму. Учні також зазнали труднощів при виконанні завдань практичного характеру, спрямованих на використання набутих знань, вмінь і навичок у змінених умовах щодо розрахунку зварювального струму та підбору режимів газового зварювання.

Членами журі II етапу обласної олімпіади з предмета «Обладнання та технології зварювальних робіт» професії Електрогазозварник відзначено роботу Бенюха Артема, учня Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва, за високий рівень виконання завдань практичної спрямованості.

Результати ІІ етапу обласних олімпіад засвідчили, що в закладах професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області здійснюється робота з обдарованими учнями, яка сприяє активізації їх пізнавальної діяльності, покращує мотивацію до навчання, однак є й недоліки.

Отримані дані є інструментарієм для глибокого аналізу стану викладання предметів професійно-теоретичного циклу, що забезпечують теоретичне підґрунтя підготовки учнів та є одним із засобів визначення якості професійної підготовки кваліфікованих робітників в закладах професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області, дозволяють опосередковано зробити висновок про динаміку змін в рівні професійної компетентності педагогічних працівників.

За підсумками II етапу обласних олімпіад, згідно з рішенням спільного засідання журі та оргкомітету

НАКАЗУЮ:

1. Визнати переможцями та призерами і нагородити дипломами департаменту освіти і науки облдержадміністрації I, II, III ступенів учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області з таких предметів:

1) професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів («Товарознавство продовольчих товарів», «Організація та технологія торговельних процесів», «Реєстратори розрахункових операцій», «Психологія та етика ділових відносин», «Облік і звітність», «Охорона праці»):

дипломом I ступеня – Чорну Анастасію, ученицю Державного навчального закладу «Первомайський професійний промисловий ліцей»;

дипломом II ступеня – Мозгову Світлану, ученицю Державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей»;

дипломом III ступеня – Мельничук Віталіну, ученицю Врадіївської філії Маринівського професійного аграрного ліцею.

2) професійно-теоретичної підготовки професії Штукатур («Основи матеріалознавства. Матеріалознавство», «Основні відомості про будівництво. Технологія штукатурних робіт», «Будівельне креслення»):

дипломом I ступеня – Запорожця Василя, учня Снігурівського професійного ліцею;

дипломом II ступеня – Косогорова Миколу, учня Вознесенського професійного ліцею;

дипломом III ступеня – Ляшецького В’ячеслава, учня Новоодеського професійного аграрного ліцею.

3) «Правила дорожнього руху» професії Водій автотранспортних засобів (категорії «С», «С1»):

дипломом I ступеня – Лосіцького Павла, учня Казанківського професійного аграрного ліцею;

дипломом II ступеня – Медведєва Романа, учня Вознесенського професійного аграрного ліцею;

дипломом III ступеня – Баймлера Олександра, учня Єланецького професійного аграрного ліцею.

4) «Обладнання та технології зварювальних робіт» професії Електрогазозварник:

дипломом I ступеня – Бенюха Артема, учня Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва;

дипломом II ступеня – Наєнка Євгенія, учня Миколаївського професійного суднобудівного ліцею імені Героя Радянського Союзу В. О. Гречишникова;

дипломом III ступеня – Щедрова Дмитра, учня Миколаївського професійного ліцею.

2. Нагородити дипломами департаменту освіти і науки облдержадміністрації всіх учасників II етапу обласних олімпіад.

3. Нагородити грамотою департаменту освіти і науки облдержадміністрації за високий рівень підготовки кваліфікованих робітників викладачів, учні яких визнано переможцями II етапу обласних олімпіад, а саме:

Савченко Олену Іванівну, викладача Державного навчального закладу «Первомайський професійний промисловий ліцей»;

Скрябіну Наталію Миколаївну, викладача Снігурівського професійного ліцею;

Берегового Володимира Григоровича, викладача Казанківського професійного аграрного ліцею;

Лихачова Сергія Миколайовича, викладача Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва.

4. Нагородити грамотою департаменту освіти і науки облдержадміністрації колектив Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва (директор Архипов С. В.) за високий рівень організації й проведення II етапу обласних олімпіад.

5. Начальнику відділу науки, координації діяльності вищої та професійно-технічної освіти департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації Віннік Ю. О. порушити клопотання перед управлінням освіти Миколаївської міської ради щодо преміювання у розмірі одного посадового окладу в межах затвердженого фонду оплати праці на 2019 рік за високий рівень організації й проведення II етапу обласних олімпіад Архипова С. В., директора Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва.

6. Рекомендувати директору Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва Архипову С. В. відзначити педагогічних працівників, які були залучені до підготовки та проведення II етапу обласних олімпіад.

7. Директору Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області Шаповаловій Н. В. проаналізувати результати II етапу обласних олімпіад, розглянути їх на засіданнях обласних методичних секцій та об’єднань (за узгодженням).

8. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації – начальника управління науки, координації діяльності вищої та професійно-технічної освіти і кадрового забезпечення Комісарову Л. О.

Категорія: Накази | Додав: vaSKIN
Переглядів: 418 | Завантажень: 7