close

Наказ ДОНМ від 13.06.2017 № 495
[ Викачати з сервера (114.0 Kb) ]20.06.2017, 17:06

[b]Про підсумки проведення обласного огляду-конкурсуна краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки професій сфери торгівлі серед професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області[/b]

Відповідно до підпункту 13 пункту 11, підпункту 20 пункту 6 Положення про департамент освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 28 квітня 2016 року № 154-р, на виконання наказів департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації від 02.02.2017 № 59 «Про проведення обласного огляду-конкурсу на краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки професій сфери торгівлі серед професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області», зареєстрованого у Головному територіальному управлінні юстиції у Миколаївській області 13 лютого 2017 року за номером 48/2629, та від 27.04.2017 № 379 «Про затвердження складу організаційного комітету та журі обласного огляду-конкурсу на краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки професій сфери торгівлі серед професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області», з метою розвитку творчості педагогічних працівників, виявлення позитивного досвіду, комплексної оцінки стану та рівня навчально-методичного й інформаційного забезпечення з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки професій сфери торгівлі, спрямованого на забезпечення умов для якісної підготовки кваліфікованих робітників за державними стандартами професійно-технічної освіти протягом 20 березня – 02 червня 2017 року проведено обласний огляд-конкурс на краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки професій сфери торгівлі серед професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області (далі – обласний огляд-конкурс) у два етапи:

І (заочний) етап проводився з 20 березня по 19 травня 2017 року та складався з двох частин:

перша частина – з 20 березня по 12 травня 2017 року (підготовка документації учасниками огляду-конкурсу та подання до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області);

друга частина – з 15 травня по 19 травня 2017 року (оцінювання наданих матеріалів учасників огляду-конкурсу та визначення учасників для участі у ІІ (очному) етапі огляду-конкурсу);

ІІ (очний) етап відбувся з 22 травня по 02 червня 2017 року й передбачав оцінювання системи роботи з розробки навчально-методичного забезпечення з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки професій сфери торгівлі у професійно-технічних навчальних закладах Миколаївської області (далі – ПТНЗ) безпосередньо за місцезнаходженням навчальних закладів.

У І (заочному) етапі огляду-конкурсу взяли участь 16 (шістнадцять) осіб з 7 (семи) ПТНЗ в 6 (шести) номінаціях, а саме:

1. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів» – 6 (шість) осіб, з них:

з предмета «Товарознавство продовольчих товарів» професії Продавець продовольчих товарів – 4 (чотири) особи;

з предмета «Облік і звітність» професії Продавець продовольчих товарів – 2 (дві) особи.

2. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець непродовольчих товарів» – 2 (дві) особи.

3. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з виробничого навчання професії Продавець продовольчих товарів» – 5 (п’ять) осіб.

4. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з виробничого навчання професії Продавець непродовольчих товарів» – 1 (одна) особа.

5. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Контролер-касир» – 1 (одна) особа.

6. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з виробничого навчання професії Контролер-касир» – 1 (одна) особа.

У ІІ (очному) етапі огляду-конкурсу взяли участь 9 (дев’ять) осіб з 5 (п’яти) ПТНЗ – переможці I (заочного) етапу огляду-конкурсу в 3 (трьох) номінаціях, а саме:

1. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів» – 4 (чотири) особи, з них:

з предмета «Товарознавство продовольчих товарів» професії Продавець продовольчих товарів – 2 (дві) особи;

з предмета «Облік і звітність» професії Продавець продовольчих товарів – 2 (дві) особи.

2. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець непродовольчих товарів» – 1 (одна) особа.

3. У номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з виробничого навчання професії Продавець продовольчих товарів» – 4 (чотири) особи.

Членами журі зазначено часткову активність педагогічних працівників ПТНЗ щодо участі в обласному огляді-конкурсі, однак відмічено комплексний підхід педагогічних працівників ПТНЗ до підготовки конкурсних матеріалів. У цілому всі надані матеріали розроблені з урахуванням вимог, визначених Положенням про обласний огляд-конкурс, та надані в зазначений термін.

За результатами оцінювання матеріалів, заявлених у номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів» та «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець непродовольчих товарів» членами журі відмічено повну відповідність заявлених матеріалів змісту програм державних стандартів професійно-технічної освіти з професій (далі – ДСПТО), наявність навчально-методичної бази для відпрацювання змісту тем програм предметів та оптимальний вибір форм і методів навчання з дотриманням структурних елементів відповідного типу та виду уроку в наданих методичних розробках (ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей», Вознесенський професійний ліцей, Врадіївська філія Маринівського професійного аграрного ліцею, Арбузинський професійний аграрний ліцей), що свідчить про методичний підхід при підготовці конкурсних матеріалів.

Відзначено креативний підхід, оригінальність колекцій методичних розробок кращих уроків, впорядкованість і системність у роботі, систематизацію комплексно-методичного забезпечення навчальних предметів (далі – КМЗ) таких викладачів: Юрій І. В., Королькової О. Г., Скоморохової Л. А. (ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»), Старинець Н. В. (Вознесенський професійний ліцей), Орлової Л. Б. (Врадіївська філія Маринівського професійного аграрного ліцею).

Заслуговує на увагу сучасний підхід до здійснення систематизації КМЗ за допомогою ресурсних можливостей програмного забезпечення та рівень дидактичного забезпечення предметів (Старинець Н. В., викладач Вознесенського професійного ліцею).

За результатами оцінювання матеріалів, заявлених у номінації «Краще навчально-методичне забезпечення з виробничого навчання професії Продавець продовольчих товарів» членами журі відмічено логічний підхід до розробки переліків навчально-виробничих робіт та їх відповідність змісту програм ДСПТО (Щуцька В. І., майстер виробничого навчання Арбузинського професійного аграрного ліцею), оригінальність колекцій методичних розробок кращих уроків та впорядкованість документації з письмового інструктування (Іванова Н. М., Васильєва О. Д., майстри виробничого навчання Вознесенського професійного ліцею).

Результати конкурсу показали, що значна увага в ПТНЗ приділяється оновленню підходу педагогічних працівників до викладання предметів з професій даного напрямку, а саме: застосування технології розвитку критичного мислення для реалізації напрямку поєднання теорії й практики та використання методики з елементами ділової гри з урахуванням створення конкретної проблемної ситуації, яка занурює учнів у практичну уявну діяльність на торговельному підприємстві, що є ефективним методом підготовки сучасних продавців продовольчих та непродовольчих товарів (Юрій І. В., викладач ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»); використання інтерактивних форм і методів викладання нового матеріалу (випереджальні завдання, мозковий штурм, ігрові елементи), що надає можливість формувати в учнів навички самостійної роботи, дозволяє підвищити інтерес учнів до навчального матеріалу і до майбутньої професії (Королькова О. Г., викладач ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»); використання навчального посібника та збірника опорних конспектів, за допомогою яких учні виконують практичні роботи (наприклад: з визначення розмірів одягу та вивчення конструкційних особливостей швейних товарів), для кращого засвоєння знань учнями на уроці використовується наочність (наприклад: манекени, натуральні зразки одягу, каталоги одягу), що сприяє застосуванню принципу доступності навчального матеріалу для учнів та забезпечення постійного підвищення інтересу до дисципліни «Товарознавство непродовольчих товарів» та вироблення загального прагнення до пізнання нового (Скоморохова Л. А., викладач ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»); використання різних ресурсів для створення можливостей ознайомлення й відпрацювання учнями більшості видів робіт, визначених кваліфікаційною характеристикою, зокрема на електронних контрольно-касових апаратах різних типів (Щуцька В. І., майстер виробничого навчання Арбузинського професійного аграрного ліцею) та налагодження співпраці з соціальними партнерами щодо забезпечення умов практичного ознайомлення учнів з технологічним процесом й експлуатації новітнього обладнання (ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»).

Журі зазначило, що потребує перегляду підхід педагогічних працівників щодо планування роботи навчального приміщення (кабінету, майстерні, лабораторії) на навчальний рік в частині розробки навчально-методичного забезпечення (з урахуванням наявності та доцільності перспективи в плануванні) та приведення у відповідність плану роботи навчального приміщення (кабінету, майстерні, лабораторії) до потреб навчально-виробничого та виховного процесу.

Отримані дані є підставою для глибокого аналізу та визначення перспективних напрямків роботи керівного складу ПТНЗ та активності педагогічних працівників щодо здійснення комплексного підходу при підготовці кваліфікованих робітників, рівня готовності педагогічних працівників щодо оновлення підходу в процесі викладання предметів з професій торгівлі через упровадження сучасних педагогічних та виробничих технологій в освітній процес шляхом застосування інформаційно-комунікаційних технологій; основних тенденцій навчального закладу з реалізації завдань осучаснення комплексно-методичного та дидактичного забезпечення предметів даних професій.

Окрім вище зазначеного, членами журі надано рекомендації, спрямовані на системний та комплексний підхід до організації навчально-виробничого процесу, а саме: при розробці поурочно-тематичного плану з предметів передбачати залікові уроки та тематичне оцінювання;

посилити роботу щодо застосування нових підходів до викладання й оцінювання навчальних досягнень учнів (оновити критерії рівня навчальних досягнень учнів з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки відповідно до вимог ДСПТО: «Знає», «Уміє», «Розуміє») як складової в системі реалізації змісту нових державних стандартів професійно-технічної освіти з професій;

переглянути підхід щодо вибору форм і методів навчання (з урахуванням структурних елементів відповідного типу та виду уроку), спрямованих на застосування принципу наочності та доступності як складової в системі реалізації змісту нових ДСПТО, забезпечення умов для якісної підготовки конкурентоспроможного кваліфікованого робітника та вдосконалення компетентності педагогічних працівників;

переглянути підхід до формулювання змісту переліків навчально-виробничих робіт, погоджувати зі старшим майстром та включати необхідну технологічну та технічну документацію;

при розробці інструкційних та інструкційно-технологічних карток як дидактичного інструментарію, спрямованого на реалізацію змісту нових ДСПТО, дотримуватися педагогічних вимог до навчальної інструкційно-технологічної документації та вимог до структурних елементів документації з письмового інструктування (з включенням певних видів наочності);

при розробці плану роботи навчального приміщення (кабінету, майстерні, лабораторії) та методичних комісій ПТНЗ на рік передбачити відпрацювання питань щодо вдосконалення та осучаснення комплексного методичного забезпечення предметів з урахуванням перспективи у поповненні матеріально-технічної бази навчального приміщення, дидактичного забезпечення предметів;

привести у відповідність до вимог державних стандартів професійно-технічної освіти з професій назви навчальних приміщень (кабінетів, майстерень, лабораторій);

врахувати доцільність використання навчальних приміщень (кабінетів, майстерень, лабораторій) відповідно до специфіки професій;

при здійсненні роботи з оформлення паспорту комплексно-методичного забезпечення предметів керуватися методичними рекомендаціями НМЦ ПТО у Миколаївській області з проблеми «Напрямки роботи щодо паспортизації професійно-технічних навчальних закладах», які розміщені в обласному інформаційно-методичному журналі «Професіонал» № 4/2007.

За підсумками ІІ (очного) етапу обласного огляду-конкурсу, згідно з рішенням спільного засідання журі та оргкомітету

НАКАЗУЮ:

1. Визнати переможцями та призерами і нагородити дипломами департаменту освіти і науки облдержадміністрації I, II, III ступенів педагогічних працівників ПТНЗ в таких номінаціях:

1) «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець продовольчих товарів»:

дипломом I ступеня – Старинець Наталію Володимирівну, викладача Вознесенського професійного ліцею; Юрій Ірину Вікторівну, викладача Державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» (з предмета «Облік і звітність»);

дипломом II ступеня – Королькову Олену Григорівну, викладача Державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» (з предмета «Товарознавство продовольчих товарів»);

дипломом III ступеня – Орлову Людмилу Борисівну, викладача Врадіївської філії Маринівського професійного аграрного ліцею (з предмета «Товарознавство продовольчих товарів»).

2) «Краще навчально-методичне забезпечення з предметів професійно-теоретичної підготовки професії Продавець непродовольчих товарів»:

дипломом I ступеня – Скоморохову Людмилу Анатоліївну, викладача Державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» (з предмета «Товарознавство непродовольчих товарів»).

3) «Краще навчально-методичне забезпечення з виробничого навчання професії Продавець продовольчих товарів»:

дипломом I ступеня – Іванову Наталію Михайлівну, майстра виробничого навчання Вознесенського професійного ліцею; Васильєву Ольгу Данилівну, майстра виробничого навчання Вознесенського професійного ліцею;

дипломом II ступеня – Щуцьку Валентину Іванівну, майстра виробничого навчання Арбузинського професійного аграрного ліцею;

дипломом III ступеня – Ахундову Ганну Валеріївну, майстра виробничого навчання Миколаївського професійного ліцею торгівлі та ресторанного сервісу.

2. Нагородити дипломами департаменту освіти і науки облдержадміністрації всіх учасників обласного огляду-конкурсу.

3. Нагородити грамотою департаменту освіти і науки облдержадміністрації за якісне та ефективне забезпечення організаційно-методичного супроводу участі педагогічних працівників в обласному огляді-конкурсі таких працівників:

Андреєву Валентину Іванівну, методиста Врадіїської філії Маринівського професійного аграрного ліцею;

Ніколаєнко Ірину Михайлівну, старшого майстра Арбузинського професійного аграрного ліцею;

Петрову Людмилу Михайлівну, методиста Вознесенського професійного ліцею.

4. Відзначити ефективну роботу членів оргкомітету та журі обласного огляду-конкурсу.

5. Директорам ПТНЗ області:

5.1. Проаналізувати результати участі педагогічних працівників в обласному огляді-конкурсі, розглянути на педагогічній раді, засіданні методичної комісії відповідного профілю.

5.2. Вжити заходів щодо приведення навчально-методичних документів з планування навчально-виробничого процесу у відповідність до вимог їх ведення.

7. Рекомендувати директорам ПТНЗ області відзначити педагогічних працівників, яких визнано переможцями та призерами обласного огляду-конкурсу, та тих, які були залучені до забезпечення якісного й ефективного організаційно-методичного супроводу участі педагогічних працівників в обласному огляді-конкурсі.

7. Директору Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області Шаповаловій Н. В. (за узгодженням):

проаналізувати результати обласного огляду-конкурсу, розглянути їх на засіданні обласної методичної секції;

забезпечити узагальнення конкурсних матеріалів, їх публікацію в обласному інформаційно-методичному журналі «Професіонал» та розміщення на веб-сайті Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області з метою поширення кращого педагогічного досвіду.

8. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Категорія: Накази | Додав: vaSKIN
Переглядів: 667 | Завантажень: 11