close

19:59
Як активізувати творчу, емоційну, образну сфери учнів, як розвивати їх цілісне мислення ділилися досвідом викладачі зарубіжної літератури

Із метою обміну досвідом, обговорення питань, які викликали зацікавленість або труднощі, підвищення професійної компетентності традиційно щороку восени спілкуються у ході засідання методичної секції викладачі зарубіжної літератури закладів професійної (професійно-технічної) освіти області. Координує роботу обласної методичної секції Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Миколаївській області.

Цьогоріч засідання відбулося 17 жовтня 2022 року в режимі онлайн за темою «Біоадекватна методика викладання – інноваційна модель гармонійного сучасного уроку зарубіжної літератури».

Учасники обговорили вимоги чинного законодавства щодо викладання навчального предмета. Горячева Ірина Вікторівна, викладач Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва, голова обласної методичної секції, детально охарактеризувала зміни у навчальній програмі, надала рекомендації та пропозиції щодо вибору авторів і літературних творів для вивчення. Поділилася досвідом використання сучасних методів і прийомів аналізу художніх творів, зокрема прийомами «Літературний силует», «Діаграма відкритого мозку», «Абетка твору».

Із сутністю поняття «біоадекватна технологія навчання» та основними принципами її реалізації ознайомила викладачів Слівінська Тетяна Олександрівна, завідувачка навчально-методичної лабораторії практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Досвідом застосування ноосферної методики викладання на уроках зарубіжної літератури, результатами її запровадження поділилася Петренко І. М., методист, викладач Арбузинського професійного аграрного ліцею. Серед засобів, які використовує Ірина Михайлівна, є ігри «Так чи ні?», «Впізнай автора по фото», «Упізнай героя за описом», «Незавершене речення», прийоми «Сенкан», «Склади кросворд (вірш, оповідання)», встановлення міжпредметних зв’язків.

Про важливість створення естетично-емоційної атмосфери уроку зарубіжної літератури як засобу формування моральної та компетентної особистості говорила Грабельна І. В., викладач Надбузького професійного аграрного ліцею. У своїй педагогічній діяльності Інна Василівна використовує технології кооперативного навчання (у т.ч. хронологічний диктант «Про що говорять дати», бліц-диктанти, «Два – чотири – всі разом»), технології колективно-групового навчання (гра «Викресли зайве», рольові ігри, інтелектуальні ігри, прийом «Відстрочена увага»), технології опрацювання дискусійних питань (дискусії, методи «ПРЕС», «Займи позицію), прийоми формування позитивних емоцій тощо.

Дідик Ольга Савеліївна, практичний психолог Надбузького професійного аграрного ліцею, надала рекомендації щодо створення сприятливих умов для навчання і розвитку в умовах воєнного стану. «П’ять Правил Стійкості Педагога» покликані надати допомогу викладачам згуртувати здобувачів освіти, надати допомогу щодо відновлення емоційного стану учнів, правильно обрати методи й форми роботи на уроці та, навіть, власну поведінку, проводити роботу над собою і своїм станом.

З особливостями платформи YouTube Студії, її можливостями для використання у викладацькій діяльності ознайомив учасників засідання Василін Валерій Вікторович, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Учасники засідання відзначили цінність досвіду колег. Цікава форма подачі матеріалу, демонстрація практичного досвіду, посилання на джерела інформації викликали зацікавленість педагогів.

Щиро дякуємо спікерам за доповіді, запропоновані рекомендації та поради!

Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 138 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0