08:38 Як організувати викладання фізики і астрономії в умовах воєнного стану обговорювали викладачі Миколаївщини | |
18 жовтня 2022 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено онлайн-засідання методичної секції викладачів фізики і астрономії закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) області з теми «Цифровий простір педагога. Сучасні технології навчання та методи їх використання в освітньому процесі». Захід проведено з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet. ![]() З метою реалізації завдань заходу Дячковська Людмила Кирилівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, зупинилася на методичних рекомендаціях щодо викладання предметів природничо-математичного напряму у 2022/2023 навчальному році у ЗП(ПТ)О області, акцентувавши увагу на чинній нормативній базі в частині планування, організації та, безпосередньо, процесу викладання фізики і астрономії, орієнтованого на реалізацію змістової компоненти навчальних програм, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407. ![]() ![]() До обговорення основоположних складових теми засідання та оптимальних шляхів організації освітнього процесу в умовах дії воєнного стану, спрямованих на реалізацію норм Державного стандарту повної загальної середньої освіти, змісту Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня та, відповідно, змістовного наповнення навчальних програм, долучилися педагогічні працівники ЗП(ПТ)О області, які поділилися власним досвідом роботи. Про напрямки дистанційного навчання фізики і астрономії (вивчення теоретичного матеріалу, розв’язування задач, формування практичних навичок і підготовка до складання ЗНО), найпопулярніші платформи для синхронного та асинхронного навчання, методику використання віртуальних лабораторій для демонстрації експериментів розповіла Анісімова Лілія Анатоліївна, викладач Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг. ![]() ![]() Парфьонова Ольга Олександрівна, викладач Вознесенського професійного аграрного ліцею, поділилася досвідом використання прийомів і засобів візуалізації навчального матеріалу, що дало змогу вирішити комплекс педагогічних проблем, а саме: зробити складний навчальний матеріал зрозумілим, доступним для усвідомлення, не зменшуючи рівня його науковості; привернути й розвинути інтерес учнів до навчання предмета, який традиційно вважається складним; збільшити обсяг експериментально-дослідної роботи; створити умови для неформального засвоєння учнями змісту навчання. Чугунова Тетяна Федорівна, викладач Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва, зацікавила методикою застосування домашнього експерименту в умовах дистанційного навчання та елементів STEM-освіти. що спрямована на розвиток особистості через формування компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій і життєвих цінностей. ![]() ![]() Про «Фішбоун» (рибний скелет) як один з найбільш ефективних прийомів розвитку критичного мислення, який можна використовувати тоді, коли необхідно встановити причинно-наслідкові зв'язки, здійснити обгрунтований вибір, розвинути навички роботи з інформацією, навчити вирішувати проблеми розповіла Бенюх Анна Вікторівна, викладач ПТУ № 42. ![]() Мартинова Наталя Василівна, викладач Вознесенського професійного ліцею, зосередила увагу на правилах та техніках застосування сторітелінгу як мистецтва захоплюючої розповіді та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача, надала корисні матеріали та поради. ![]() Викладач Надбузького професійного аграрного ліцею Мельницький Андрій Вікторович продемонстрував використання методу «Кроссенс» на уроках фізики, акцентувавши увагу на основному сенсі створення «Кроссенса» як засобу розвитку логічного і неординарного творчого мислення, яке призначене для мотивації до навчальної, пізнавальної, творчої діяльності як учнів, так і педагогів. ![]() Оцінно-рефлексивний показник якості проведеного заходу забезпечено шляхом реалізації сесії запитань і відповідей. | |
|