close

11:26
Якість освіти: через призму критеріїв навчальних досягнень та процедур оцінювання здобувачів освіти

30 квітня відбулося засідання обласної методичної секції педагогічних працівників, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників з професій, пов’язаних з наданням послуг в офісі. Ключовим питанням стало оцінювання навчальних досягнень здобувачів професійно-технічної освіти.

Наталя Панченя, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, докладно ознайомила учасників заходу з вимогами до системи оцінювання здобувачів освіти, викладеними в Методичних рекомендаціях з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Особливу увагу було приділено критеріям, правилам і процедурам оцінювання здобувачів освіти, а також нормативним документам, що регламентують діяльність закладу освіти з цього напряму.

Учасники заходу поділилися інноваційними підходами та практичними напрацюваннями, спрямованими на підвищення якості освіти.

У своєму виступі Катерина Зайцева, викладач «Миколаївського центру професійної освіти», підкреслила важливість формувального оцінювання для мотивації навчальної діяльності та розвитку критичного мислення здобувачів освіти, створення атмосфери довіри й співробітництва. Педагогиня презентувала досвід успішного застосування на уроках теоретичного навчання з професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» різноманітних методів, зокрема коментування оцінок, проєктної роботи, самооцінювання за картками, творчих оцінок-наліпок, технікою помилкового розуміння та гейміфікації.

Ефективний підхід до формування професійних компетентностей здобувачів освіти з професії «Оператор комп’ютерної верстки» через застосування трирівневих завдань, які дозволяють диференціювати процес оцінювання, враховуючи індивідуальні особливості та рівень підготовки кожного здобувача освіти, стимулюючи їх до поступового зростання та досягнення успіху, представила учасникам секції Олена Лука, викладач Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва. Педагогиня навела приклади використання завдань у формі тестів, розроблених за допомогою сервісу Question Wellта, та виконання практичних проектів.

Віта Шкірченко, викладач Маринівського професійного аграрного ліцею, у своєї доповіді зупинилась на вимогах щодо розробки завдань для лабораторно-практичних робіт, критеріях їх оцінювання та структурі оформлення. Особливу увагу приділили застосуванню проєктного підходу при вирішенні завдань, який стимулює самостійність здобувачів освіти, розвиває їхні творчі здібності, вміння працювати в команді та знаходити нестандартні рішення.

Педагоги Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва поділилися досвідом роботи щодо ефективного оцінювання професійних компетентностей здобувачів освіти на уроках виробничого навчання з професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення». Володимир Рибак, старший майстер, продемонстрував комплексний підхід до системи оцінювання здобувачів освіти, в якому кількісні параметри поєднуються з якісними критеріями, враховується вид контролю, перелік компетентностей, що оцінюються, визначається вагомість кожного показника та використовується чіткий алгоритм дій виконання завдань.

Про поєднання сучасних методів оцінювання з використанням цифрових застосунків на різних етапах уроків теоретичного та виробничого навчання з професій «Діловод», «Адміністратор», «Секретар» розповіли під час засідання секції Ольга Носик, викладач Березнегуватського професійного ліцею; Світлана Подобєд, майстер виробничого навчання Казанківського професійного аграрного ліцею, та Віктор Карпенко, майстер виробничого навчання Вознесенського професійного ліцею. Педагоги продемонстрували ефективність використання електронних тестів, онлайн-платформ та інших цифрових інструментів для оперативного та об’єктивного контролю знань та вмінь, що робить процес оцінювання більш гнучкішим, інтерактивнішим та своєчасним, забезпечуючи постійний моніторинг прогресу здобувачів освіти.

Окрім обміну педагогічним досвідом, на засіданні обласної методичної секції традиційно були розглянуті актуальні питання нормативно-правового забезпечення діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти та визначено пріоритетні напрями діяльності учасників методичної секції на ІІ півріччя 2025 року.

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам онлайн-засідання за змістовні доповіді, цікавий досвід.

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Наталя Панченя
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 24 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0