14:41 Консультування – завжди є пріоритетним напрямом роботи | |
Протягом травня 2022 року система роботи працівників НМЦ ПТО у Миколаївській області спрямована на здійснення інформаційно-роз’яснювальної, методичної та організаційно-консультаційної допомоги керівним і педагогічним працівникам з питань організації освітнього процесу (відповідно до потреб та звернень ЗП(ПТ)О області та, відповідно, зворотного зв’язку від методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області). Чисельність педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, охоплених консультаціями, наданими методистами НМЦ ПТО у Миколаївській області, збільшилася в порівнянні з квітнем 2022 року, що обумовлено необхідністю забезпечення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед керівних кадрів, викладачів і майстрів виробничого навчання з основних актуальних та поширених питань, серед яких виокремлено такі: • розробка освітніх програм, навчально-методичної, програмної та облікової документації для здійснення освітнього процесу за стандартами професійної (професійно-технічної) освіти на модульно-компетентнісній основі; • реалізація змістової компоненти стандартів професійної (професійно-технічної) освіти в умовах правового режиму воєнного стану внаслідок збройної агресії російської федерації; • застосування варіативності в процесі розроблення освітніх програм відповідно до змісту й структурних компонентів оновленого стандарту ЗП(ПТ)О області спільно з роботодавцями-замовниками робітничих кадрів на основі запропонованої орієнтовної освітньої програми з метою приведення змісту професійної (професійно-технічної) освіти у відповідність із потребами регіону (очікуваний результат: гармонізація освітніх програм з професій з вимогами роботодавців до компетентностей робітників); • організація освітнього процесу та закінчення навчального року, зокрема умов для забезпечення професійно-теоретичної, професійно-практичної підготовки на основі ресурсних можливостей навчально-практичних центрів, навчальних майстерень, лабораторій, полігонів закладів П(ПТ)О; • організація освітнього, облікового та звітного процесу для категорії «здобувачі освіти випускних груп» в частині використання можливостей для корегування змісту поурочно-тематичних планів, переліків навчально-виробничих робіт, навчальних програм шляхом їх ущільнення у межах до 50 відсотків їхнього змісту, оцінювання результатів виробничої практики, зарахувати проходження виробничої практики як результатів навчання, здобутих шляхом неформальної освіти у разі працевлаштування здобувачів освіти на підприємстві (установі, організації), атестації здобувачів освіти за досягнутим рівнем кваліфікації та можливість проведення державної кваліфікаційної атестації з використання технологій дистанційного навчання; • особливості підготовки кваліфікованих робітників за професією «Водій автотранспортних засобів» під час воєнного стану та складання кваліфікаційних іспитів у територіальних сервісних центрах МВС; • процедура атестації спеціалістів закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів; • процедура передачі закладами професійної (професійно-технічної) освіти автотранспортних засобів для потреб Збройних сил України; • особливості проведення ДПА та ЗНО у 2022 році згідно законодавчих актів нормативно-правового та регулюючого спрямування; • подовження терміну реєстрації для участі у ЗНО з метою визначення кількості учасників національного мультипредметного тесту; • зміна регіонального центру оцінювання якості освіти для закладів освіти Миколаївської області; • алгоритм дій методичних служб ЗП(ПТ)О області в залежності від конкретних ситуацій, що виникли в результаті реєстрації та відправкою документів до регіонального (Херсонського) центру оцінювання якості освіти; • складники національних мультипредметних тестів з окремих предметів та календарного плану організації та проведення у 2022 році національного мультипредметного тесту; • удосконалення діяльності навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти, створених на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області; • організація роботи профорієнтаційного напрямку в умовах правового режиму воєнного стану внаслідок збройної агресії російської федерації; • реалізація стимулюючо-мотиваційної компоненти в процесі підготовки та проведення профорієнтаційних заходів/ індивідуальних зустрічей з учнівською молоддю; • необхідність позиціонування престижності робітничої професії та підвищення інтересу потенційних здобувачів освіти ЗП(ПТ)О до опанування професійною кваліфікацією/оволодіння специфікою професії; • підготовка навчально-методичних документів з планування освітнього процесу для здійснення первинної професійної підготовки, професійно-технічного навчання, перепідготовки, підвищення кваліфікації робітників на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти області, атестації, ліцензування та акредитації за новими професіями та напрямами підготовки відповідно до потреб регіонального ринку праці; Незважаючи на те, що консультаційний супровід забезпечено в онлайн режимі з використанням дистанційних технологій, зокрема сервісу телефонного та відеотелефонного зв'язку, бар’єр під час такого формату комунікації не прослідковувався, відповідно, ніяким чином не впливав на результат роботи. З метою швидкого реагування на нововведення та запитання, які виникали в процесі організації освітнього процесу, активно працювали групи в мобільному додатку Viber для категорії «Заступники директорів ЗП(ПТ)О з НВирР», «Заступники директорів ЗП(ПТ)О з НМР, методисти», «Заступники директорів ЗП(ПТ)О з НВихР» та «НМЦ ПТО у Миколаївській області» (адміністратор: директор НМЦ ПТО Шаповалова Н. В.). НМЦ ПТО у Миколаївській області запрошує до комунікації всіх педагогічних працівників, які мають потребу чи бажання отримати консультацію з актуальних питань, зокрема організації освітнього процесу в умовах сьогодення та особливостей проєктування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку. ТРИМАЙМОСЯ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!! Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|