close

15:32
Навчання заради змін: практична навчальна діяльність з розробки освітніх програм на модульному підході

Протягом 03-05 червня 2025 року в м. Києві відбулася практична частина навчального курсу на тему «Освітні програми для сфери професійної освіти» щодо розроблення освітніх / навчальних програм для надання освітніх послуг у сфері професійної освіти із застосуванням модульного підходу до структури програм.

Організатор навчального курсу: Міністерство освіти і науки України у партнерстві з Командою підтримки відновлення реформ Міністерства освіти і науки України та Українсько-швейцарського проєкту EdUР «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні».

Основна мета навчального курсу: відпрацювання єдиних підходів до проєктування та дизайну освітніх траєкторій для осіб, які здобувають П(ПТ)О, для забезпечення їх мобільності та конкурентоздатності на ринку праці, побудови власної освітньої чи професійної кар'єри впродовж життя; розроблення типових освітніх програм для первинної професійної підготовки, професійно-технічного навчання, перепідготовки та/або підвищення кваліфікації робітників, короткострокового навчання за конкретними професіями, які важливі для відновлення України, масштабування процесу розроблення освітніх програм на рівні закладу П(ПТ)О та області.

Учасники заходу: третя група в кількості 22 особи з числа педагогічних працівників ЗП(ПТ)О та НМЦ ПТО (Миколаївська, Сумська, Чернівецька, Полтавська, Запорізька, Харківська та Київська області).

Представники Миколаївської області: Наталя Панченя, Ірина Савчук, методисти НМЦ ПТО у Миколаївській області, Дмитро Петраков, старший майстер, та Наталя Ткач, викладач ВПУ № 21 м. Миколаєва.

Для розробки якісної освітньої програми практично реалізовували такі поняття як навчальний кредит, матриця траєкторії навчання, мікрокваліфікація, освітній компонент, навчальний модуль, враховували різницю в поняттях «навчальний предмет», «навчальна дисципліна» та «інтегрований курс» (електронний, модельний тощо).

Учасники заходу практично вчилися розробляти освітні програми з професії «Кравець» (НМЦ ПТО у Миколаївській області), «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж» (ВПУ № 21 м. Миколаєва) з використанням методики до їх розробки та за допомогою конструктора освітніх/навчальних програм для сфери професійної освіти в табличному процесорі MS EXCEL.

Конструктор дозволяє формувати гнучкі освітні траєкторії, враховувати запити потенційних здобувачів, роботодавців, замовників освітніх послуг, мінімізувати час на розроблення освітніх програм первинної професійної підготовки кваліфікованих робітників на основі професійних, державних освітніх стандартів, діючих кваліфікаційних характеристик з конкретних професій, освітніх програм перепідготовки/підвищення кваліфікації робітників з присвоєнням професійної (повної, часткової) кваліфікації, програм короткострокового професійного навчання для виконання конкретного виду роботи (мікрокваліфікації), стажування, спеціалізації кваліфікованих робітників, побудову архітектури нових професій/кваліфікацій, трудових функцій, трудових дій, компетентностей.

Наразі продовжується навчальна діяльність на етапі практичного застосування опанованих компетентностей, необхідних для якісного проєктування та розробки змісту освітніх програм на модульному підході з професії «Кравець» (НМЦ ПТО у Миколаївській області) та «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж» (ВПУ № 21 м. Миколаєва).

Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 21 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0