close

20:40
Оновлений підхід до організації системи оцінювання результатів навчання

Оновлений підхід до організації системи оцінювання результатів навчання здобувачів освіти опановували педагоги ЗП(ПТ)О під час навчального курсу

05 листопада 2024 року НМЦ ПТО у Миколаївській області проведено чергове онлайн-заняття короткострокового навчального курсу з тематичного напряму «Новий формат організації системи оцінювання результатів навчання здобувачів освіти: проєктування та розробка інструментів оцінювання на основі компетентностей, орієнтованих на якість».

Онлайн-заняття навчального курсу відбулося за модулем II з теми «Проєктування та розробка інструментів оцінювання на основі компетентностей, орієнтованих на якість: методико-практичні аспекти в організації системи незалежного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти».

Категорія учасників: викладачі предметів професійно-теоретичної підготовки (одна особа від закладу професійної (професійно-технічної) освіти області).

Навчальний курс організовано у рамках реалізації мети та завдань Школи формування компетентностей.

Навчальний курс спрямований на розвиток й формування професійних компетентностей (фаховий компонент) викладачів професійної підготовки щодо проєктування інструментів оцінювання (контрольно-оцінювальних матеріалів) в контексті поетапного запровадження системи (елементів) незалежного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до вимог професійних компетентностей та професійних стандартів, зокрема на базі кваліфікаційних центрів, та забезпечення передумов для її ефективного функціонування.

Обласний захід реалізовано в дистанційному форматі (синхронний режим) з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet.

Освітня діяльність учасників заходу на постійній основі здійснюється з використанням можливостей платформи Google у вебсервісі Google Class, заздалегідь організованого для всіх учасників навчального курсу.

Учасників навчального курсу ознайомлено з загальними тенденціями розвитку країн європейського союзу та їх врахування в основних напрямах та змісті діяльності ЗП(ПТ)О в контексті оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, що є передумовою зближення освітніх моделей, формування загальноєвропейської ідентичності, спільних цінностей, підходів і вимог до реалізації змісту (процесу) освіти як складової впровадження міжнародного виміру в освітні системи закладів освіти.

У ході роботи учасники заходу ознайомилися з напрямами співпраці з міжнародними партнерами та залучення їх підтримки для розвитку української системи освіти, зокрема шляхом реалізації проєкту «Skills for. Recovery: навички для відновлення», спрямованого на забезпечення кваліфікованою робочою силою ключових секторів економіки, таких як будівництво, сільське господарство, транспорт, логістика та ІТ.

Для учасників навчального курсу окреслено шляхи розбудови системи безперервної освіти, навчання протягом життя (lifelong learning), зокрема на основі принципів апскілінг (upskilling), що передбачає підвищення майстерності до рівня профі в обраній справі, та, навпаки, на основі принципів рескілінг (reskilling), що передбачає «зміну майстерності», тобто вивчення нового напряму задля опанування нових, перспективних компетентностей та доведення їх до рівня профі в новій справі чи виді діяльності.

За результатами другого онлайн-заняття навчального курсу учасники удосконалили наявні та набули нові компетентності щодо:

• підходів до реалізації академічної свободи педагога під час організації освітнього процесу в Україні та в контексті міжнародного досвіду на прикладі Данії як міжнародного партнера у відновленні Миколаївщини та, зокрема, внеску Данії у систему професійної освіти спільно з Програмами розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН);

• основ проєктування та розробки інструментів оцінювання на основі компетентностей, орієнтованих на якість, як сучасного підходу до організації системи оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;

• практичних аспектів дотримання основних принципів при проєктуванні тестових завдань, серед яких виокремлено принцип легітимності, надійності, об’єктивності, ефективності та прозорості;

• методичних вимог до проєктування тестів «на коротку відповідь», «встановлення відповідності», «з декількома варіантами відповіді» на основі таксономічного підходу Б. Блума в частині рівнів складності С1 (запам’ятовування), С2 (функціональне розуміння), С3 (вирішення проблем);

• методичних вимог до проєктування тестових завдань з нуля з використанням двох підходів: «Причинно-наслідковий зв’язок» та «Етапи завдання».

За результатами навчального курсу учасники дійшли висновку, що головне в системі оцінювання – це якісний інструментарій, який відповідає єдиним методичним вимогам до його проєктування й розробки та показує стан реалізації змістової компоненти державних освітніх стандартів в частині забезпечення передумов для оцінювання результатів навчання / сформованих компетентностей!!!

Набуті учасниками навчального курсу компетентності є передумовою для проєктування індивідуальної освітньої траєкторії педагога, спрямованої на оновлення підходів до реалізації змісту освіти на етапі оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, передумовою чого є проєктування інструментів оцінювання (контрольно-оцінювальних матеріалів) в контексті поетапного запровадження системи незалежного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

НМЦ ПТО у Миколаївській області бажає всім учасникам навчального курсу успіхів у виконанні практичних завдань та ресурсного наповнення від результатів власної діяльності!

Сподіваємося, що отриманий досвід стане цінним ресурсом в подальшій професійній діяльності.

РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!!

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 28 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0