13:12 Підхід до проєктування інструментів оцінювання результатів навчання здобувачів освіти опановували педагоги під час навчального курсу | |
04 листопада 2025 року НМЦ ПТО у Миколаївській області проведено чергове онлайн-заняття короткострокового навчального курсу з тематичного напряму «Впровадження міжнародного виміру в освітні системи закладів освіти на етапі оцінювання результатів навчання здобувачів освіти: проєктування та розробка інструментів оцінювання на основі компетентностей, орієнтованих на якість». ![]() Онлайн-заняття навчального курсу відбулося за модулем II з теми «Проєктування та розробка інструментів оцінювання на основі компетентностей, орієнтованих на якість: методико-практичні аспекти в організації системи незалежного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти». ![]() Категорія учасників: викладачі предметів професійно-теоретичної підготовки закладів професійної освіти області. ![]() Навчальний курс спрямований на розвиток й формування професійних компетентностей (фаховий компонент) викладачів професійної підготовки щодо проєктування інструментів оцінювання (контрольно-оцінювальних матеріалів) в контексті поетапного запровадження системи незалежного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до вимог професійних компетентностей та професійних стандартів згідно окремих норм Закону України «Про професійну освіту» від 21.08.2025 № 4574-IX, зокрема на базі кваліфікаційних центрів, та забезпечення передумов для її ефективного функціонування. ![]() Обласний захід реалізовано в дистанційному форматі (синхронний режим) з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet. Освітня діяльність учасників заходу на постійній основі здійснюється з використанням можливостей платформи Google у вебсервісі Google Class, заздалегідь організованого для всіх учасників навчального курсу. ![]() Учасників навчального курсу ознайомлено з загальними тенденціями розвитку країн європейського союзу та можливостей для їх врахування в основних напрямах та змісті діяльності закладів професійної освіти в контексті оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, що є передумовою зближення освітніх моделей, формування загальноєвропейської ідентичності, спільних цінностей, підходів і вимог до реалізації змісту та процесу освіти як складової впровадження міжнародного виміру в освітні системи закладів освіти. ![]() У ході роботи учасники заходу ознайомилися з напрямами співпраці з міжнародними партнерами та залучення їх підтримки для розвитку української системи освіти, зокрема шляхом реалізації проєкту «Skills for. Recovery: навички для відновлення», спрямованого на забезпечення кваліфікованою робочою силою ключових секторів економіки, таких як будівництво, сільське господарство, транспорт, логістика та ІТ. ![]() Для учасників навчального курсу окреслено шляхи розбудови системи безперервної освіти, навчання протягом життя (lifelong learning), зокрема на основі принципів апскілінг (upskilling), що передбачає підвищення майстерності до рівня профі в обраній справі, та, навпаки, на основі принципів рескілінг (reskilling), що передбачає «зміну майстерності», тобто вивчення нового напряму задля опанування нових, перспективних компетентностей та доведення їх до рівня профі в новій справі чи виді діяльності. ![]() За результатами онлайн-заняття навчального курсу учасники удосконалили наявні та набули нові компетентності щодо: • підходів до реалізації академічної свободи педагога під час організації освітнього процесу в Україні та в контексті міжнародного досвіду на прикладі Данії як міжнародного партнера у відновленні Миколаївщини та, зокрема, внеску Данії у систему професійної освіти спільно з Програмами розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН); • основ проєктування та розробки інструментів оцінювання на основі компетентностей, орієнтованих на якість, як сучасного підходу до організації системи оцінювання результатів навчання здобувачів освіти (відкритого та закритого типу); • практичних аспектів дотримання основних принципів при проєктуванні тестових завдань, серед яких виокремлено принцип легітимності, надійності, об’єктивності, ефективності та прозорості; • методичних вимог до проєктування тестів «на коротку відповідь», «встановлення відповідності / послідовності», «з декількома варіантами відповіді», «з множинним вибором» на основі таксономічного підходу Б. Блума в частині рівнів складності С1 (запам’ятовування), С2 (функціональне розуміння), С3 (вирішення проблем); • методичних вимог до проєктування тестових завдань з нуля з використанням двох підходів: «причинно-наслідковий зв’язок» та «етапи завдання». ![]() За результатами навчального курсу учасники дійшли висновку, що головне в системі оцінювання – це якісний інструментарій, який відповідає єдиним методичним вимогам до його проєктування й розробки та показує стан реалізації змістової компоненти державних освітніх стандартів в частині забезпечення передумов для оцінювання результатів навчання / сформованих компетентностей!!! ![]() Набуті учасниками навчального курсу компетентності є передумовою для проєктування індивідуальної освітньої траєкторії педагога, спрямованої на оновлення підходів до реалізації змісту освіти на етапі оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, передумовою чого є проєктування інструментів оцінювання (контрольно-оцінювальних матеріалів) в контексті поетапного запровадження системи незалежного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, зокрема на базі кваліфікаційних центрів. ![]() НМЦ ПТО у Миколаївській області бажає всім учасникам навчального курсу успіхів у виконанні практичних завдань та ресурсного наповнення від результатів власної діяльності! Сподіваємося, що отриманий досвід стане цінним ресурсом в подальшій професійній діяльності з реалізації державної політики в контексті запровадження системи незалежного оцінювання результатів навчання здобувачів освіти, зокрема на базі кваліфікаційних центрів. РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!! Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|
| |





















