20:12 Про оцінювання результатів навчання здобувачів освіти спілкувалися заступники директорів ЗП(ПТ)О | |
31 жовтня 2023 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області проведено онлайн-семінар заступників директорів закладів професійної (професійно-технічної) освіти області з навчально-виробничої роботи з теми «Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти як засіб формування в учнів відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання». З методикою застосування формувального оцінювання учасників заходу ознайомила Кулешова Оксана Анатоліївна, завідувач навчально-методичної лабораторії моніторингу якості освіти та сертифікації Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Присутні ознайомилися з функціями та метою оцінювання на основі компетентностей, найбільш поширеними програмами та їх ресурсними можливостями (інструментами), якими переважна більшість педагогів користується під час організації освітнього процесу на етапі оцінювання, серед яких виокремлено онлайн-ресурси (сервіси) для тестування «На урок» та «Всеосвіта», Google Forms, Kahoot, Quizizz, Mentimeter, Genially, online test pad, Learning Apps та інші. За результатами окреслення основних змістових складових питання «Шаблонне оцінювання чи сучасний підхід до організації системи оцінювання результатів навчання здобувачів освіти» педагоги удосконалили наявні та набули нових компетентностей щодо: • практичних аспектів застосування в освітньому процесі окремих норм Закону України «Про освіту», зокрема понять «Академічна свобода» та «Академічна доброчесність»; • підходів до оцінювання результатів навчання здобувачів освіти на основі міжнародного досвіду, зокрема Франції в частині інструментів соціальної взаємодії у сфері контролю якості підготовки кадрів у ЗП(ПТ)О, та Фінляндії в частині сучасної практики використання цифрових інструментів у системі оцінювання та сертифікації навчальних онлайн-курсів й тренінгів, презентованих Omnia Education Partnership Ltd (в рамках реалізації «Проєкту FCA для підтримки реформи професійної (професійно-технічної освіти) в Україні» за підтримки міжнародної неурядової організації Finn Church Aid (FCA), з урахуванням перспектив розвитку цифровізації освіти в Україні; • практичних аспектів дотримання принципів «єдності», «точності», «залучення кожного» в процес розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти на прикладі напрямку освітньої діяльності закладу освіти «Система оцінювання здобувачів освіти»; • основ проєктування та розробки інструментів оцінювання на основі компетентностей, орієнтованих на якість, як сучасного підходу до організації системи оцінювання результатів навчання здобувачів освіти; • методичних вимог до проєктування тестів «на коротку відповідь», «встановлення відповідності», «з декількома варіантами відповіді» на основі таксономічного підходу Б. Блума в частині рівнів складності С1 (запам’ятовування), С2 (функціональне розуміння), С3 (вирішення проблем). Заступники директорів ознайомилися з досвідом роботи Казанківського професійного аграрного ліцею щодо сучасних підходів до забезпечення ринку праці робітничими кадрами шляхом підготовки за частковими кваліфікаціями. Оцінно-рефлексивний показник якості проведеного заходу забезпечено шляхом реалізації сесії запитань і відповідей. Організатори заходу оголошують подяку всім спікерам за участь у семінарі та надання матеріалів для використання колегами у власній діяльності. | |
|