19:48 Про шляхи розвитку критичного мислення учнів спілкувалися викладачі української мови і літератури ЗП(ПТ)О області | |
14 жовтня 2022 року відбулося онлайн-засідання методичної секції викладачів української мови і літератури закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області з теми «Синтез інноватики й традиції – запорука успішного навчання як необхідна умова розвитку критичного мислення здобувачів освіти». Учасники засідання обговорили нормативно-методичне забезпечення викладання предметів «Українська мова» та «Українська література», проаналізували зміни у підходах до викладання української мови і літератури з урахуванням рекомендацій, наданих в листі Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 № 1/9530-22 «Про Інструкційно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році». Голова обласної методичної секції, викладач Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва Манжола Оксана Володимирівна наголосила на необхідності проведення такого виду робіт як написання есе, що є одним із засобів формування критичного мислення здобувачів освіти. Пінтій Аліна Володимирівна, викладач державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей», порекомендувала колегам застосовувати такий прийом як клоуз-текст. Він стимулює інтелектуальну активність учнів, спонукає до вдумливого прочитання літературного твору. На її думку, сприяє кращому засвоєнню учнями навчального матеріалу, розвитку логічного та образного мислення, пробуджує інтерес до освіти й інший прийом – кроссенс. Поради щодо адаптації технологій критичного мислення до дистанційного навчання на національно-патріотичних засадах надала присутнім Оставненко С. Д., викладач Миколаївського професійного суднобудівного ліцею імені Героя Радянського Союзу В. О. Гречишникова. Світлана Дмитрівна продемонструвала застосування зазначеної технології на прикладі практичних завдань, що використовує у ході уроків та для проведення годин спілкування. Про прийоми, методи, вправи, інтернет-застосунки і ресурси, які використовує у викладацькій діяльності з метою розвитку критичного мислення учнів, їх аналітичного й творчого підходів до сприйняття будь-якого матеріалу, розповіла колегам Нікітіна Ю. О., викладач Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва. Також Юлія Олександрівна порекомендувала учасникам засідання скористатися пропозиціями й матеріалами платформи «УМІТИ». Педагоги ознайомилися з можливостями платформи YouTube Студії для використання у викладацькій діяльності. Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Василін Валерій Вікторович надав покрокову інструкцію з візуалізацією щодо налаштування застосунку та роботи з ним. Викладачі отримали поради щодо надання першої психологічної допомоги здобувачам освіти, ознайомилися з дихальними, тілесними техніками психологічного розвантаження, які варто використовувати на уроках з метою зняття емоційної напруги та стабілізації учнів. Учасники засідання відзначили цінність отриманої інформації та оголосили подяку всім спікерам за корисні поради й надані матеріали. | |
|