05:27 Про упровадження новозатверджених стандартів професійної (професійно-технічної) освіти спілкувалися педагоги ЗП(ПТ)О | |
06 квітня 2021 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) у режимі онлайн проведене засідання методичної секції викладачів та майстрів виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти області, що здійснюють підготовку кваліфікованих робітників з професій громадського харчування та ресторанного сервісу, за темою «Упровадження стандартів професійної (професійно-технічної) освіти: питання та відповіді». Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Матвійчук Катерина Олександрівна акцентувала увагу присутніх на оновленні державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, спрямованому на формування у майбутніх кваліфікованих робітників обов’язкових компетенцій, що покладатимуться в основу навчальних програм і будуть доповнюватися новим змістом з урахуванням сучасних і перспективних потреб та запитів. Учасники мали змогу проаналізувати відмінності між класичними державними стандартами професійно-технічної освіти та стандартами професійної (професійно-технічної) освіти на компетентнісній основі (далі – СП(ПТ)О); ознайомилися із модульним принципом побудови СП(ПТ)О, трьома групами компетентностей (загальнопрофесійні, ключові та професійні), а також переконалися у важливості формування у здобувачів освіти комплексу softskills. У другій частині онлайн-засідання методичної секції учасники ознайомилися із досвідом роботи педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області. Бондарь Людмила Олександрівна, майстер виробничого навчання професій громадського харчування Снігурівського професійного ліцею, доповіла про сучасні методи навчання для активізації навчальної діяльності учнів на уроках виробничого навчання; висвітлила перелік вимог до сучасного уроку; охарактеризувала інноваційні методи активного навчання такі, як розробка варіантів рішень, імітаційні вправи, індивідуальний тренінг, аналіз конкретних ситуацій, розігрування ролей, ігрове проєктування, ділові ігри та проблемні ситуації. Більш детально на методиці застосування проблемного навчання у своєму виступі зупинилась Сахарна Анжела Юріївна, викладач предмета «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» Миколаївського професійного ліцею торгівлі та ресторанного сервісу. Вона озвучила рiзницю мiж прoблeмним i трaдицiйним нaвчaнням, послідовність етапів продуктивно пізнавальної дiяльнoстi учнів в умoвaх проблемної ситуaцiї та продемонструвала п’ять варіантів використання проблемного нaвчaння. Новожен Валентина Миколаївна, майстер виробничого навчання професій громадського харчування Єланецького професійного аграрного ліцею, довела присутнім, що використання інноваційних методів навчання надають здобувачам освіти можливість для формування основних пізнавальних і громадських умінь, навичок і зразків поведінки в суспільстві, сприяють одночасному засвоєнню теорії й практики, що дає змогу проявити інтелектуальну ініціативу, характер, розвивати світогляд, логічне мислення, виявляти і реалізувати індивідуальні можливості. У своїй доповіді Валентина Миколаївна також висвітлила методи мотивації навчальної діяльності, прийоми, спрямовані на активізацію розумової діяльності та способи підвищення ефективності уроку. Завершила онлайн-засідання Білоіваненко Світлана Василівна, викладач професійно-теоретичної підготовки професії «Кухар» Професійно-технічного училища №17, висвітливши важливість самоосвітньої діяльності здобувачів освіти, процес реалізації самоосвітньої компетентності майбутніх кухарів та формування мотивації до подальшої ефективної професійної діяльності. Світлана Василівна розповіла про проєктну діяльність своїх учнів, продемонструвала деякі проєкти. Учасники онлайн-засідання відзначили інформативність та були зацікавлені досвідом своїх колег. | |
|