close

08:40
Проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області

21 листопада 2024 року проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада).

Пріоритетною метою Ради є пошук оптимальних, індивідуально-орієнтованих шляхів удосконалення показників ефективності, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг та підвищення престижності професій.

Розглянуто низку актуальних питань, зокрема «Про стан забезпечення, доступності та використання ІКТ у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області, рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Детально проаналізовано стан роботи щодо реалізації напрямів цифровізації в Надбузькому професійному аграрному ліцеї.

Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – ознайомлення педагогічних працівників ЗП(ПТ)О з нормативно-правовими документами, які висвітлюють важливість та актуальність питання розвитку цифрової компетентності, використання ресурсних можливостей Microsoft Office 365 для ефективної організації навчального процесу, «розумне» використання технологій штучного інтелекту з обов’язковим дотриманням принципів академічної доброчесності (формування ШІ компетентності педагогічних працівників та здобувачів освіти), поетапне переведення документообігу освітнього процесу в електронний формат, включення до плану роботи методичного кабінету та методичних комісій заходів з інформаційного напряму, спрямованих на удосконалення рівня діджитал-грамотності педагогічних працівників, сприяння розробці авторського навчального відеоконтенту та проведення комплексу діагностичних/моніторингових досліджень з питання рівня цифрової грамотності педагогічних працівників, який охоплює переважну більшість напрямів цифрової компетентності (в структурі Рамки цифрової компетентності педагогічних та науково-педагогічних працівників), зокрема таких як педагог у цифровому суспільстві, професійний розвиток, використання та аналіз цифрових ресурсів, навчання та оцінювання здобувачів освіти, розвиток цифрової та медіа компетентності здобувачів освіти.

Зосереджено увагу на комплексному аналізі питання «Про виконання нормативних документів щодо організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти» (Єланецький професійний аграрний ліцей).

Акцентовано увагу на дотриманні нормативних передумов, забезпеченні організаційно-методичного, плануючого, фінансово-плануючого етапів в комплексній системі організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників та стану реалізації їх права на самостійне обрання додаткових форм, видів, напрямів та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації, зокрема в контексті проєктування індивідуальних освітніх траєкторій педагогічних працівників.

Проаналізовано стан виконання завдань і заходів керівних документів державної політики (доктрини, концепції, стратегії, програми, національні проєкти, плани) та інших соціально значущих керівних документів державної політики, спрямованих на забезпечення якості освіти та престижності професій.

Розглянуто результати навчання методистів Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми (2 клопотання).

Обговорено тематику друкованих науково-, навчально-методичних матеріалів; затверджено інформаційно та навчально-методичні матеріали, розроблені педагогічними працівниками закладів професійної (професійно-технічної) освіти області для розміщення на шпальтах обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» (виокремлено розділ «Академічна доброчесність», «Екологізація»).

За результатами комплексного аналізу з окреслених питань визначено проблемні питання, які потребують реагування та, відповідно, оновлення підходів до реалізації напрямів діяльності як на рівні ЗП(ПТ)О області, так і НМЦ ПТО у Миколаївській області.

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до підготовки змісту інформаційно-аналітичних матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні.

P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі).

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 12 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0