22:42 Проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області | |
25 грудня 2024 року проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада). Пріоритетною метою Ради є пошук оптимальних, індивідуально-орієнтованих шляхів удосконалення показників ефективності, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг та підвищення престижності професій. Розглянуто низку актуальних питань, зокрема «Про стан ведення навчально-методичної документації з планування освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області». Серед професійних напрямів детально проаналізовано професії сільськогосподарського профілю (Маринівський професійний аграрний ліцей) та громадського харчування (Кривоозерський професійний аграрний ліцей). Аналіз стану ведення навчально-методичних документів з планування освітнього процесу здійснювався за критеріями: • наявність навчально-методичних документів з планування згідно переліку, наведеного в п. 2.2. глави 2 Положення про організацію навчально-виробничого процесу та систематизація в комплект; • стан погодження навчально-методичних документів відповідно до вимог, окреслених п.п. 2.2.2-2.2.4 пункту 2.2 глави 2 вимог Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 № 419 «Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах» (із змінами); • дотримання співвідношення по кількості годин (в тому числі ЛПР) РНП=програми; • рівень змістовного наповнення робочих навчальних програм; • стан оновлення змістової компоненти поурочно-тематичних планів з врахуванням сучасних виробничих технологій та стратегічних напрямів державної політики в частині окремих аспектів євроінтеграції. Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – оновлення комплектів навчально-методичної документації (усунення виявлених недоліків), приведення у відповідність критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з навчальних предметів в частині диференціації рівня опанування здобувачами загальнопрофесійними, ключовими та професійними компетентностями («прив’язаність» до специфіки професії); забезпечення передумов для впровадження в зміст робочих навчальних програм окремих елементів екологізації, спрямованих на розвиток «зелених» компетентностей у здобувачів освіти; включення тематики, пов’язаної з європейською інтеграцією, та змісту цінностей Європейського Союзу у навчальні курси в закладах освіти шляхом інтеграції компетентностей щодо демократичної культури (цінності, ставлення, навички та знання, критичне мислення) в зміст будь-яких освітніх компонентів через включення до навчальних планів курсів/дисциплін, окремих тематичних розділів (елементів) робочих навчальних програм з будь-яких предметів (освітніх компонентів); переведення документообігу освітнього процесу в електронний формат в контексті цифрової трансформації освітніх та оперативних процесів в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (електронна систематизація комплектів навчально-методичних документів з планування освітнього процесу). Розглянуто питання щодо виконання річного плану підвищення кваліфікації методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області у 2024 році, затверджено орієнтовний план підвищення кваліфікації методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області на 2025 рік та проаналізовано проєкт плану роботи НМЦ ПТО у Миколаївській області на 2025 рік. Акцентовано на способах реалізації пріоритетних напрямів діяльності як складової державної політики в контексті євроінтеграції – у 2025 році передбачено під час планування змісту заходів включення наскрізної лінії щодо реалізації практичних аспектів STEM-освіти, цифрової трансформації процесу навчання, розвитку культури демократії та використання компетентностей щодо демократичної культури, екологізації освіти через формування «зелених» компетентностей здобувачів освіти, впровадження інклюзивного та гендерного компоненту в освітню діяльність. Наголошено на запровадженні навчання керівних кадрів та педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, серед яких навчальні курси, короткострокові навчальні курси з певного тематичного напряму, самоосвітні навчальні курси та школа формування компетентностей, упровадження навчального модуля щодо цінностей ЄС (розвиток культури демократії та використання компетентностей щодо демократичної культури, впровадження інклюзивного, гендерного та екологічного компоненту в освітню діяльність) як складової державної політики в контексті євроінтеграції, спрямованого на опанування педагогічними працівниками додаткових компетентностей для реалізації ключових напрямів державної політики в освітній діяльності шляхом подальшого використання міждисциплінарного або тематичного підходу під час викладання відповідного матеріалу як складової оновлення змісту професійної (професійно-технічної) освіти. Здійснено аналіз діяльності щодо розгляду результатів навчання методистів Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми. Протягом звітного періоду розглянуто 13 клопотань від 7 педагогічних працівники НМЦ ПТО у Миколаївській області (протокол від 07.03.2023 № 02 (1 клопотання), протокол від 30.05.2024 № 03 (5 клопотань), протокол від 28.06.2024 № 04 (2 клопотання), протокол від 12.09.2024 № 05 (2 клопотання), (протокол від 21.11.2024 № 07 (3 клопотання) – сумарна кількість годин складає 221 година, з них визнано 221 година, відмовлено – 0 годин. Обговорено тематику друкованих науково та навчально-методичних матеріалів; затверджено інформаційно та навчально-методичні матеріали, розроблені педагогічними працівниками закладів професійної (професійно-технічної) освіти області для розміщення на шпальтах обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» (затверджено зміст обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» № 1-2/2024 та додаток до електронної версії обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» № 1-2/2024 з підбіркою навчально-методичних матеріалів). За результатами комплексного аналізу з окреслених питань визначено проблемні питання, які потребують реагування та, відповідно, оновлення підходів до реалізації напрямів діяльності як на рівні ЗП(ПТ)О області, так і НМЦ ПТО у Миколаївській області. НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до підготовки змісту інформаційно-аналітичних матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні. P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі). Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|