close

20:30
Проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області

29 травня 2025 року проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада).

Пріоритетною метою Ради є пошук оптимальних, індивідуально-орієнтованих шляхів удосконалення показників ефективності, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг та підвищення престижності професій.

Розглянуто низку актуальних питань, зокрема «Про стан роботи методичних комісій професійної підготовки у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Вознесенський професійний ліцей з професій торгівлі, офісних професій та бухобліку).

Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – врахування пріоритетів, визнаних та визначених на загальнодержавному рівні, в основних напрямах та змісті діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О, реалізація ключових напрямів державної політики через освітню діяльність (демократичний, екологічний, гендерний та інклюзивний компонент в освітній діяльності) та глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року як складових трансформації професійної освіти; узгодження плану роботи методичної комісії з іншими планами роботи навчального закладу, такими як план роботи педагогічної ради, план роботи методичного кабінету, план самоосвіти викладачів, забезпечення гендерної чутливості програмно-методичного матеріалу, який використовується у закладах освіти, перегляд підходу до ведення, оформлення та обліку роботи методичної комісії.

Детально проаналізовано стан упровадження курсу з громадянської освіти «Демократія: ідеї на практиці» в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Миколаївський професійний машинобудівний ліцей, Вище професійне училище № 21 м. Миколаєва, ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну»).

Акцентовано на навчально-методичному забезпеченні курсу «Демократія: ідеї на практиці», використання ресурсів, розміщених на платформі «Професійна освіта онлайн», окреслено особливості формування активної громадянської позиції здобувачів і здобувачок освіти під час роботи над студентським проєктом курсу «Демократія: ідеї на практиці» (серед проєктів – охорона навколишнього середовища, булінг у суспільстві, велика кількість безпритульних тварин в Миколаєві, права дитини та права людини, неформальна освіта молоді, психосоціальна підтримка молоді та розвиток життєвих навичок, інклюзія та безбар’єрність, загальнонаціональна хвилина мовчання, організація туристичних подорожей, відвідування музеїв та бібліотек, організація майстер-класів «Сам собі перукар», розвиток соціальних мереж закладу освіти) та практичні аспекти застосування інструментів ШІ для формування знань, навичок, ставлень здобувачів освіти під час опанування курсу «Демократія: ідеї на практиці» (виокремлено розвиток критичного мислення).

Зосереджено увагу на комплексному аналізі питання «Про стан забезпечення, доступності та використання ІКТ у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області, рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Детально проаналізовано стан роботи щодо реалізації напрямів цифровізації у Вознесенському професійному аграрному ліцеї в контексті трансформації процесу навчання та цифровізації освітнього процесу.

Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – ознайомлення педагогічних працівників ЗП(ПТ)О з нормативно-правовими документами, які висвітлюють важливість та актуальність питання розвитку цифрової компетентності, використання ресурсних можливостей Microsoft Office 365 для ефективної організації навчального процесу, «розумне» використання технологій штучного інтелекту з обов’язковим дотриманням принципів академічної доброчесності (формування ШІ компетентності педагогічних працівників та здобувачів освіти), поетапне переведення документообігу освітнього процесу в електронний формат, включення до плану роботи методичного кабінету та методичних комісій заходів з інформаційного напряму, спрямованих на удосконалення рівня діджитал-грамотності педагогічних працівників, сприяння розробці авторського навчального відеоконтенту та проведення комплексу діагностичних/моніторингових досліджень з питання рівня цифрової грамотності педагогічних працівників, який охоплює переважну більшість напрямів цифрової компетентності (в структурі Рамки цифрової компетентності педагогічних та науково-педагогічних працівників), зокрема таких як педагог у цифровому суспільстві, професійний розвиток, використання та аналіз цифрових ресурсів, навчання та оцінювання здобувачів освіти, розвиток цифрової та медіа компетентності здобувачів освіти.

Проаналізовано стан виконання завдань і заходів соціально значущих керівних документів державної політики, спрямованих на забезпечення якості освіти та престижності професій. З даного напряму виокремлено організацію короткострокового навчального курсу для голів методичних комісій ЗП(ПТ)О області, під час якого учасники опанували підходи до планування перспективних напрямів діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О з врахуванням основних керівних документів державної політики, які базувалися на окремих цілях, завданнях та пріоритетах, окреслених в Стратегічному плані діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року, в частині реалізації напрямів «Екологізація», «Гендерна рівність» та «Безбар’єрність» (екологічний, гендерний та інклюзивний компонент в змісті освіти).

Обговорено тематику друкованих науково-, навчально-методичних матеріалів; затверджено інформаційно та навчально-методичні матеріали, розроблені педагогічними працівниками закладів професійної (професійно-технічної) освіти області для розміщення на шпальтах обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» (працюємо над наповненням виокремлених рубрик «Екологізація», «Штучний інтелект: практичні аспекти формування ШІ компетентності педагогічних працівників та здобувачів освіти» та «Ключові компетентності для навчання протягом життя: практичні аспекти реалізації»).

Розглянуто результати навчання методистів Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми (1 клопотання).

За результатами комплексного аналізу з окреслених питань визначено проблемні питання, які потребують реагування та, відповідно, оновлення підходів до реалізації напрямів діяльності як на рівні ЗП(ПТ)О області, так і НМЦ ПТО у Миколаївській області.

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до підготовки змісту інформаційно-аналітичних матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні.

P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі).

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 21 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0