close

13:18
Проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області

20 березня 2025 року проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада).

Пріоритетною метою Ради є пошук оптимальних, індивідуально-орієнтованих шляхів удосконалення показників ефективності, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг та підвищення престижності професій. Розглянуто низку актуальних питань, зокрема здійснено комплексний аналіз питання «Про виконання нормативних документів щодо організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти» (ЗП(ПТ)О «Південноукраїнський професійний коледж», ЗП(ПТ)О «Андріївський професійний ліцей»).

Акцентовано на дотриманні нормативних передумов, забезпеченні організаційно-методичного, плануючого, фінансово-плануючого етапів в комплексній системі організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників та стану реалізації їх права на самостійне обрання додаткових форм, видів, напрямів та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації, зокрема в контексті проєктування індивідуальних освітніх траєкторій педагогічних працівників.

Зосереджено увагу підході до комплексної реалізації заходів з національно-патріотичного виховання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Кривоозерський професійний аграрний ліцей, ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну»).

Аналіз здійснено з врахуванням основних складових національно-патріотичного виховання (громадянсько-патріотичне, військово-патріотичне, духовно-моральне виховання).

Окреслено методологічне забезпечення національно-патріотичного виховання, зацікавлені сторони, які беруть участь в реалізації національно-патріотичного компоненту в освітньому процесі, форми роботи, серед яких виокремлено виховні години (бесіди, патріотичні уроки, зустрічі з ветеранами війни), круглі столи, конференції, конкурси, проєктна діяльність, участь в благодійних акціях, залучення до волонтерської діяльності.

Окрема увага приділена проєктуванню практико-орієнтованого змісту освіти з урахуванням можливостей для реалізації під час освітньої діяльності наскрізної інтеграції концептуальних засад національно-патріотичного виховання в освітньому процесі як передумови в комплексній системі формування свідомого громадянина-патріота на національних та європейських цінностях. Зосереджено увагу на комплексному аналізі питання «Про організацію профорієнтаційної роботи у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області. Детально проаналізовано стан профорієнтаційної роботи в ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти». Окреслено підхід до проєктування комплексу системних заходів, спрямованих на реалізацію всіх структурних елементів професійної орієнтації (за змістовим напрямом функціонування): професійна інформація, професійна консультація, професійний відбір (добір), професійна адаптація та роботи Центру кар’єри з реалізації профорієнтаційного компоненту.

Акцентовано на проєктуванні профорієнтаційної траєкторії ЗП(ПТ)О як передумови забезпечення інституційної спроможності закладу освіти до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на підвищення престижності професій та якісне надання освітніх послуг, зокрема різним категоріям населення з числа дорослого населення, в частині підготовки кваліфікованих робітників за різними видами підготовки, серед яких не лише «первинна професійна підготовка», а й «професійне (професійно-технічне) навчання», «перепідготовка», «підвищення кваліфікації» та професійного навчання за програмами короткострокових навчальних курсів з опанування часткових професійних кваліфікацій.

Детально проаналізовано стан здійснення психологічної підтримки всіх учасників освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Маринівський професійний аграрний ліцей, Врадіївська філія Маринівського професійного аграрного ліцею, Миколаївський професійний промисловий ліцей).

Акцентовано на дотриманні нормативно-правового забезпечення в діяльності практичного психолога в частині здійснення психологічної підтримки учасників освітнього процесу, тематиці звернень від здобувачів освіти й педагогічних працівників та роботі з батьками здобувачів освіти.

Окреслено особливості проведення діагностичної роботи з вивчення психологічного стану здобувачів освіти, індивідуальних особливостей та проблем у розвитку особистості з використанням різноманітних психологічних тестів, спостережень, інтерв’ю, профілактичної роботи як системи заходів, спрямованих на охорону психічного здоров’я здобувачів освіти, із застосуванням значної кількості просвітницько-профілактичних програм та корекційної роботи, як індивідуально так і в групі, спрямованої на розвиток у здобувачів освіти емоційно-вольової сфери, комунікативних навичок, навичок саморегуляції, самоконтролю та стресостійкості, зокрема з використанням інструментів й технік для формування навичок самодопомоги та підтримки інших в контексті упровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?».

Обговорено тематику друкованих науково-, навчально-методичних матеріалів; затверджено інформаційно та навчально-методичні матеріали, розроблені педагогічними працівниками закладів професійної (професійно-технічної) освіти області для розміщення на шпальтах обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» (виокремлено рубрику «Штучний інтелект: практичні аспекти формування ШІ компетентності педагогічних працівників та здобувачів освіти» та «Ключові компетентності для навчання протягом життя: практичні аспекти реалізації»).

Розглянуто результати навчання методистів Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми (4 клопотання від 2-х методистів). За результатами комплексного аналізу з окреслених питань визначено проблемні питання, які потребують реагування та, відповідно, оновлення підходів до реалізації напрямів діяльності як на рівні ЗП(ПТ)О області, так і НМЦ ПТО у Миколаївській області.

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до підготовки змісту інформаційно-аналітичних матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні.

P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі).

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 33 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 0.0/0