19:29 Проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області | |
30 травня 2024 року проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада). ![]() Пріоритетною метою Ради є пошук оптимальних, індивідуально-орієнтованих шляхів удосконалення показників ефективності, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг та підвищення престижності професій. Розглянуто низку актуальних питань, зокрема «Про стан роботи методичних комісій професійної підготовки у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Арбузинський професійний аграрний ліцей). ![]() ![]() Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – врахування пріоритетів, визначених на загальнодержавному рівні, в основних напрямах та змісті діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О, реалізація ключових напрямів державної політики через освітню діяльність (екологічний, гендерний та інклюзивний компонент в освітній діяльності), узгодження плану роботи методичної комісії з іншими планами роботи навчального закладу, такими як план роботи педагогічної ради, план роботи методичного кабінету, план самоосвіти викладачів, перегляд підходу до ведення, оформлення та обліку роботи методичної комісії. ![]() ![]() Зосереджено увагу на комплексному аналізі питання Про стан забезпечення, доступності та використання ІКТ у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області, рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Детально проаналізовано стан роботи щодо реалізації напрямів цифровізації в ДНЗ «Баштанський професійний ліцей» в контексті трансформації процесу навчання та цифровізації освітнього процесу. ![]() ![]() Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – ознайомлення педагогічних працівників ЗП(ПТ)О з нормативно-правовими документами, які висвітлюють важливість та актуальність питання розвитку цифрової компетентності; переведення документообігу освітнього процесу в електронний формат, включення до плану роботи методичного кабінету та методичних комісій заходів з інформаційного напряму, наповнення інформаційним та навчально-методичним контентом сайту закладу освіти та ведення сторінки у Фейсбуці. ![]() ![]() Проаналізовано стан виконання завдань і заходів соціально значущих керівних документів державної політики, спрямованих на забезпечення якості освіти та престижності професій. З даного напряму виокремлено організацію короткострокового навчального курсу для голів методичних комісій ЗП(ПТ)О області, під час якого учасники опанували підходи до планування перспективних напрямів діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О з врахуванням основних керівних документів державної політики, які базувалися на окремих цілях, завданнях та пріоритетах, окреслених в Стратегічному плані діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року, в частині реалізації напрямів «Екологізація», «Гендерна рівність» та «Безбар’єрність» (екологічний, гендерний та інклюзивний компонент в змісті освіти). ![]() ![]() Обговорено та схвалено зміст інформаційно та навчально-методичних матеріалів, розроблених педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О області та методистами НМЦ ПТО у Миколаївській області (поширення серед педагогічної спільноти шляхом розміщення на шпальтах обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» та на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області), серед яких: • «Академічна доброчесність – необхідна умова якісного освітнього процесу» (доповнено підбіркою ресурсів, призначених для підвищення інформаційної компетентності керівних кадрів та педагогічних працівників щодо базових засад провадження освітньої діяльності з дотриманням принципів академічної доброчесності) (Савчук Ірина Вікторівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області); • «Метапредметне навчання. Засоби реалізації міжпредметних зв’язків в процесі навчання математики» (Грищенко Сергій Георгійович, викладач математики та інформатики ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей», кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший викладач»); • «Застосування інноваційних педагогічних технологій для формування основних професійних компетентностей здобувачів освіти ЗП(ПТ)О з професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу» (Кулєш Надія Володимирівна, майстер виробничого навчання професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу» Арбузинського професійного аграрного ліцею). ![]() ![]() Розглянуто результати навчання методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми (4 клопотання). ![]() ![]() За результатами комплексного аналізу з окреслених питань визначено проблемні питання, які потребують реагування та, відповідно, оновлення підходів до реалізації напрямків діяльності як на рівні ЗП(ПТ)О області, так і НМЦ ПТО у Миколаївській області. ![]() НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до підготовки змісту інформаційно-аналітичних матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні. ![]() P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі). Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|