19:29 Проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області | |
30 травня 2024 року проведено чергове онлайн-засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада). Пріоритетною метою Ради є пошук оптимальних, індивідуально-орієнтованих шляхів удосконалення показників ефективності, які безпосередньо впливають на якість результатів освітнього процесу, формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти та підвищення інституційної спроможності закладів професійної (професійно-технічної) освіти області до ефективної реалізації державної політики, спрямованої на якісне надання освітніх послуг та підвищення престижності професій. Розглянуто низку актуальних питань, зокрема «Про стан роботи методичних комісій професійної підготовки у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Арбузинський професійний аграрний ліцей). Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – врахування пріоритетів, визначених на загальнодержавному рівні, в основних напрямах та змісті діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О, реалізація ключових напрямів державної політики через освітню діяльність (екологічний, гендерний та інклюзивний компонент в освітній діяльності), узгодження плану роботи методичної комісії з іншими планами роботи навчального закладу, такими як план роботи педагогічної ради, план роботи методичного кабінету, план самоосвіти викладачів, перегляд підходу до ведення, оформлення та обліку роботи методичної комісії. Зосереджено увагу на комплексному аналізі питання Про стан забезпечення, доступності та використання ІКТ у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області, рівня цифрової грамотності педагогічних працівників. Детально проаналізовано стан роботи щодо реалізації напрямів цифровізації в ДНЗ «Баштанський професійний ліцей» в контексті трансформації процесу навчання та цифровізації освітнього процесу. Серед рекомендацій, наданих членами Ради, – ознайомлення педагогічних працівників ЗП(ПТ)О з нормативно-правовими документами, які висвітлюють важливість та актуальність питання розвитку цифрової компетентності; переведення документообігу освітнього процесу в електронний формат, включення до плану роботи методичного кабінету та методичних комісій заходів з інформаційного напряму, наповнення інформаційним та навчально-методичним контентом сайту закладу освіти та ведення сторінки у Фейсбуці. Проаналізовано стан виконання завдань і заходів соціально значущих керівних документів державної політики, спрямованих на забезпечення якості освіти та престижності професій. З даного напряму виокремлено організацію короткострокового навчального курсу для голів методичних комісій ЗП(ПТ)О області, під час якого учасники опанували підходи до планування перспективних напрямів діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О з врахуванням основних керівних документів державної політики, які базувалися на окремих цілях, завданнях та пріоритетах, окреслених в Стратегічному плані діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року, в частині реалізації напрямів «Екологізація», «Гендерна рівність» та «Безбар’єрність» (екологічний, гендерний та інклюзивний компонент в змісті освіти). Обговорено та схвалено зміст інформаційно та навчально-методичних матеріалів, розроблених педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О області та методистами НМЦ ПТО у Миколаївській області (поширення серед педагогічної спільноти шляхом розміщення на шпальтах обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» та на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області), серед яких: • «Академічна доброчесність – необхідна умова якісного освітнього процесу» (доповнено підбіркою ресурсів, призначених для підвищення інформаційної компетентності керівних кадрів та педагогічних працівників щодо базових засад провадження освітньої діяльності з дотриманням принципів академічної доброчесності) (Савчук Ірина Вікторівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області); • «Метапредметне навчання. Засоби реалізації міжпредметних зв’язків в процесі навчання математики» (Грищенко Сергій Георгійович, викладач математики та інформатики ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей», кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший викладач»); • «Застосування інноваційних педагогічних технологій для формування основних професійних компетентностей здобувачів освіти ЗП(ПТ)О з професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу» (Кулєш Надія Володимирівна, майстер виробничого навчання професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу» Арбузинського професійного аграрного ліцею). Розглянуто результати навчання методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми (4 клопотання). За результатами комплексного аналізу з окреслених питань визначено проблемні питання, які потребують реагування та, відповідно, оновлення підходів до реалізації напрямків діяльності як на рівні ЗП(ПТ)О області, так і НМЦ ПТО у Миколаївській області. НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до підготовки змісту інформаційно-аналітичних матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні. P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі). Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|