close

20:52
Проведено чергове засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області

Координація науково та навчально-методичної роботи в Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області), прогнозування розвитку та оновлення змісту і форм організації навчально-виробничого процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) регіону – пріоритетні завдання НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Саме з метою реалізації завдань НМЦ ПТО у Миколаївській області та пошуку оптимальних шляхів щодо удосконалення методичної роботи в ЗП(ПТ)О області 02 червня 2022 року проведено чергове засідання навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – Рада).

Засідання Ради відбулося в онлайн режимі з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet.

Порядком денним засідання Ради було передбачено розгляд таких питань:

1. Про результати апробації наочного посібника для учнів професійно-технічних навчальних закладів «Технологія приготування страв» професії Кухар (частина II) (уклад.: Мотрунько В. В., викладач Кривоозеського професійного аграрного ліцею); (учасники апробації: Миколаївський професійний промисловий ліцей, Новоодеський професійний аграрний ліцей, Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг; термін проведення апробації: 01 вересня 2021 року-25 травня 2022 року (в залежності від терміну навчання).

2. Про результати апробації електронного навчально-методичного посібника з дисципліни «Психологія та етика ділових відносин» (авт. Белоусова Т. П., викладач державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну») (учасники апробації: Вище професійне училище № 21 м. Миколаєва, Надбузький професійний аграрний ліцей, Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг; термін проведення апробації: квітень-червень 2021 року, вересень-червень 2021-2022 навчального року).

3. Про стан роботи методичних комісій професійної підготовки у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області (Професійно-технічне училище № 42).

4. Про результати моніторингу діяльності навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти, створених на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області.

5. Про стан забезпечення, доступності та використання ІКТ у закладах професійної (професійно-технічної) освіти області, рівня цифрової грамотності педагогічних працівників (Вище професійне училище № 21 м. Миколаєва).

6. Про стан виконання завдань і заходів керівних документів державної політики (доктрини, концепції, стратегії, програми, національні проєкти, плани) та інших соціально значущих керівних документів державної політики, спрямованих на забезпечення якості освіти та престижності професій.

7. Про результати та визнання підвищення кваліфікації методистів НМЦ ПТО у Миколаївській області на базі суб’єктів освітньої діяльності, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації (за потреби).

8. Інше

8.1. Про затвердження порядку денного чергового засідання навчально-методичної Ради (вересень 2022 року).

До участі в засіданні долучилися члени Ради з числа працівників НМЦ ПТО у Миколаївській області та представників ЗП(ПТ)О) області, а саме:

• Шаповалова Н. В., директор НМЦ ПТО у Миколаївській області, голова Ради (онлайн режим);

• Савчук І. В., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, секретар Ради (онлайн режим);

члени Ради:

• Баранюк Т. О., методист Казанківського професійного аграрного ліцею (онлайн режим);

• Василін В. В., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області (онлайн режим);

• Дячковська Л. К., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області (відпустка).

• Коваль Н. В., заступник директора Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва з навчально-методичної роботи (онлайн режим);

• Лагутіна В. В., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області (онлайн режим);

• Матвійчук К. О., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області (онлайн режим);

• Панченя Н. Ю., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області (онлайн режим).

Відсутні члени Ради:

• Куликова Т. О., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області;

• Мосієнко Т. С., заступник директора з навчально-методичної роботи Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг.

Попередньо з метою організованого та якісного проведення засідання Ради запрошено до участі доповідачів та співдоповідачів:

• з першого питання порядку денного – представників Миколаївського професійного промислового ліцею, Новоодеського професійного аграрного ліцею, Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг, а саме педагогічних працівників, залучених до апробації (онлайн режим);

• з другого питання порядку денного – представників Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва, Надбузького професійного аграрного ліцею, Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг, а саме педагогічних працівників, залучених до апробації (онлайн режим);

• з третього питання порядку денного – представників Професійно-технічного училища № 42 (онлайн режим);

• з п’ятого питання порядку денного – представників Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва (онлайн режим).

З першого питання порядку денного з метою аналізу результатів апробації наочного посібника для учнів професійно-технічних навчальних закладів «Технологія приготування страв» професії Кухар (частина II) та окреслення подальшого кола діяльності як учасників апробації, так і авторки наочного посібника, заслухано представників Миколаївського професійного промислового ліцею, Новоодеського професійного аграрного ліцею та Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг, а саме педагогічних працівників, залучених до апробації.

Наголошено на тому, що наразі вивчається педагогічний досвід викладача-методиста Кривоозерського професійного аграрного ліцею Мотрунько В. В. (укладачка), який представлено у наочному посібнику для учнів професійно-технічних навчальних закладів «Технологія приготування страв» професії Кухар (частина II).

До апробації долучилися: Миколаївський професійний промисловий ліцей, Новоодеський професійний аграрний ліцей, Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг.

Термін проведення апробації: 01 вересня 2021 року-25 травня 2022 року (в залежності від терміну навчання).

Результати проміжного та заключного етапів апробації представили представники ЗП(ПТ)О області, які долучилися до апробації, а саме:

• Мазур С. А., викладач предметів професійно-теоретичної підготовки з професій громадського харчування Миколаївського професійного промислового ліцею;

• Немченко М. В., викладач предметів професійно-теоретичної підготовки з професій громадського харчування Новоодеського професійного аграрного ліцею;

• Гавриленко Н. В. та Щербань О. А., викладачі предметів професійно-теоретичної підготовки з професій громадського харчування Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг.

З другого питання порядку денного з метою аналізу результатів апробації електронного навчально-методичного посібника з дисципліни «Психологія та етика ділових відносин» та окреслення подальшого кола діяльності як учасників апробації, так і авторки електронного навчально-методичного посібника, заслухано представників Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва, Надбузького професійного аграрного ліцею, Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг, а саме педагогічних працівників, залучених до апробації.

Наголошено на тому, що наразі вивчається педагогічний досвід викладача-методиста державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» Белоусової Т. П. (авторка), який представлено електронним навчально-методичним посібником з дисципліни «Психологія та етика ділових відносин».

До апробації долучилися: Вище професійне училище № 21 м. Миколаєва, Надбузький професійний аграрний ліцей, Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг.

Термін проведення апробації: квітень-червень 2021 року, вересень-червень 2021-2022 навчального року.

Результати заключного етапу апробації представили представники ЗП(ПТ)О області, які долучилися до апробації, а саме:

• Алфер’єва Т. В., викладач ВПУ № 21 м. Миколаєва;

• Пирожок М. М., викладач Надбузького професійного аграрного ліцею;

• Корнієнко В. В., викладач Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг.

З третього питання порядку денного з метою аналізу стану методичних комісій професійної підготовки, а саме професій сільськогосподарського профілю, громадського харчування, ресторанного сервісу та легкої промисловості у Професійно-технічному училищі № 42, заслухано Коваль Світлану Вікторівну, методиста Професійно-технічного училища № 42.

Акцентовано увагу на здобутках освітнього закладу та проблемах, які в деякій мірі гальмують процес удосконалення складових, які мають безпосередній вплив на формування якісних та кількісних показників внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Серед актуальних проблем виокремлено:

• проблема кадрів (36% педагогічного колективу – пенсіонери; наприклад, голова методичної комісії Войденко Г. Д. працює останній рік);

• проблема низького рівня знань учнів, які приходять на навчання в училище;

• застаріле комп’ютерне обладнання.

З четвертого питання порядку денного з метою аналізу стану діяльності навчально-практичних центрів сучасної професійної (професійно-технічної) освіти, створених на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області, здійсненого за результатами моніторинг, заслухано Лагутіну Валентину Володимирівну, методиста НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Методистом зазначено, що протягом 2021 року в Миколаївській області функціонували 7 (сім) навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням (далі – НПЦ) на базі 5 (п’яти) ЗП(ПТ)О Миколаївської області.

Остання декада грудня 2021 року для Миколаївщини відзначилася важливою подією, пов’язаною з офіційним розширенням мережі НПЦ в області:

• 23 грудня 2021 року на базі державного навчального закладу «Первомайський професійний промисловий ліцей» відкрито навчально-практичний центр з професій 8211 Верстатник широкого профілю. 8211 Оператор верстатів з програмним керуванням (використано 3 333,3 тис. грн.).

• 28 грудня 2021 року на базі Маринівського професійного аграрного ліцею відкрито навчально-практичний центр з професій 8331 Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорія А1, А2, В1, D1, E1, G1). 7233 Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування (використано 8 333,0 тис. грн.).

Наразі НПЦ створені на базі 6 (шести) ЗП(ПТ)О Миколаївської області , а саме:

• ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» з професій «Швачка. Кравець. Закрійник», галузеве спрямування – легка промисловість;

• ДНЗ «Первомайський професійний промисловий ліцей» з професій «Швачка. Кравець. Закрійник», галузева спрямованість – легка промисловість та «Верстатник широкого профілю. Оператор верстатів з програмним керуванням», галузеве спрямування – машинобудування;

• Вище професійне училище суднобудування м. Миколаєва з професій «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж», «Електромонтажник силових мереж та електроустаткування», галузеве спрямування – електроенергетика, електротехніка та електромеханіка;

• ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей» з професії «Зварювальник», галузеве спрямування – машинобудування (зварювальні технології);

• Миколаївський професійний машинобудівний ліцей з професій «Токар. Верстатник широкого профілю. Фрезерувальник. Шліфувальник. Свердлувальник», галузева спрямованість – машинобудування (механічна обробка металу), з професій «Слюсар-ремонтник. Слюсар механоскладальних робіт», «Слюсар-інструментальник», «Слюсар з ремонту дорожньо-будівельних машин та тракторів», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування», галузеве спрямування – машинобудування (ручна обробка металу);

• Маринівський професійний аграрний ліцей з професій «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування», галузеве спрямування – сільське господарство.

Акцентовано увагу на тому, що робота новостворених НПЦ та тих, що вже функціонують, сприятиме якості професійної підготовки здобувачів освіти, позитивному іміджу й престижності професійної (професійно-технічної) освіти області та, відповідно, забезпечить регіональний ринок праці висококваліфікованими, конкурентоспроможними робітничими кадрами.

НМЦ ПТО у Миколаївській області на постійній основі забезпечується організаційно-методичний та консультативний супровід в частині розробки навчально-методичних документів з планування освітнього процесу та комплексно-методичного забезпечення предметів для якісного їх функціонування.

НМЦ ПТО у Миколаївській області активно співпрацює з педагогічними працівниками Маринівського професійного аграрного ліцею в частині забезпечення передумов для повноформатної реалізації напрямків діяльності новоствореного НПЦ з професій 8331 «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» (категорія А1, А2, В1, D1, E1, G1). 7233 «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування».

На базі НПЦ навчаються здобувачі освіти ЗП(ПТ)О, особи з числа незайнятого населення, проходять стажування педагогічні працівники та працівники підприємств.

Викладачами і майстрами виробничого навчання проводяться майстер-класи, розробляється комплексне методичне забезпечення змісту навчальних курсів.

Сучасне обладнання НПЦ використовується для виготовлення корисної продукції, надходження від реалізації якої зараховуються на спеціальні рахунки закладів.

Зазначено, що НМЦ ПТО у Миколаївській області здійснюється щорічний моніторинг діяльності НПЦ, створених на базі ЗП(ПТ)О області, візуалізовані результати якого наочно показали переваги ЗП(ПТ)О області, на базі яких працюють НПЦ, зокрема за показниками:

• «Галузева структура та кількість здобувачів освіти НПЦ»;

• «Галузева характеристика НПЦ» (зміна кількості здобувачів освіти у порівнянні з попереднім роком) – здобувачів освіти з професій легкої промисловості зменшено на 9 осіб;

• «Відсоток працевлаштування за галузями НПЦ станом на 01.01.2022»:

- середнє працевлаштування у закладах освіти, де є НПЦ – 64,6%;

- середнє працевлаштування у закладах освіти, де є НПЦ за професіями НПЦ – 34,9%;

- Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка – 0% (випуск у січні 2022 року);

- Легка промисловість – 40,3%;

- Машинобудування – 29,5%;

- Сільське господарство – 35,0%

• «Надходження від діяльності НПЦ за галузями»

- Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка – 13177,6 грн. (від виробничого навчання та практики на підприємстві),

- Легка промисловість – 333 060 грн. (від діяльності (освітні послуги, виготовлена продукція);

- Машинобудування – 150 476 грн. (від діяльності (освітні послуги, виготовлена продукція);

- Сільське господарство – 0 (створений у грудні 2021року).

За результатами щорічного моніторингу діяльності НПЦ, створених на базі ЗП(ПТ)О області, рекомендовано:

- здійснювати самоаналіз роботи НПЦ;

- вносити пропозиції щодо вдосконалення/оновлення змісту робочих навчальних програм із професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки з метою опанування новітніх технологій;

- забезпечити відповідний рівень стажування майстрів виробничого навчання та викладачів професійно-теоретичної підготовки з інших ЗП(ПТ)О області відповідного профілю;

- удосконалити співробітництво і взаємодію постійного зв'язку між підприємствами та іншими ЗП(ПТ)О області;

- удосконалити роботу щодо працевлаштування.

З п’ятого питання порядку денного з метою аналізу стану забезпечення, доступності та використання ІКТ у Вищому професійному училищі № 21 м. Миколаєва, рівня цифрової грамотності педагогічних працівників зазначеного закладу освіти, заслухано Коваль Наталю В’ячеславівну, заступника директора Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва з навчально-методичної роботи, та Панченю Наталю Юріївну, методиста НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Основним доповідачем детально проаналізовано матеріально-технічну базу станом на 01 березня 2022 року: задіяно 102 комп’ютери в 45 навчальних приміщеннях, що складає 75% від загальної кількості (не обладнані комп’ютерною технікою майстерні електромонтажників, майстерня для приготування їжі, маніпуляційна та швейна лабораторії, а також 5 навчальних кабінетів).

Усі комп’ютери підключені до мережі інтернет. 33 навчальних приміщення обладнані мультимедійними проекторами, ще 1 проектор не встановлений стаціонарно і є переносним. В 3 х приміщеннях встановлено інтерактивні екрани. 1 навчальний кабінет обладнано TV-приймачем з USB-входом. В училищі обладнано 5 комп’ютерних класів, STEM-лабораторію з 3D принтерами.

Усі робочі місця педагогів обладнані комп’ютерами і підключені до мережі Інтернет. Все це дає змогу забезпечити освітній процес у кількості 8 здобувачів освіти на 1 комп’ютер, що під’єднаний до мережі Інтернет.

Також в училищі є 18 принтерів або БФП, у вчительській встановлено комп’ютер і БФП Xerox з вільним доступом всіх педагогів, також по 1 комп’ютеру із доступом до мережі Інтернет встановлено в бібліотеці та в гуртожитку.

Наголошено на тому, що всі учасники освітнього процесу в училищі підключені до корпоративного пакету Google - G Suite, що дає змогу в єдиній мережі використовувати корпоративну пошту, додаток Google Класрум та Meet для проведення дистанційних занять, користуватися необмеженим місцем для хмарного зберігання файлів тощо.

З 2021 року ВПУ № 21 запроваджує в освітній процес електронний журнал та щоденник Атомс. Педагоги училища з метою спрощення документообігу об’єднані в єдину електронну мережу за допомогою сервісу Microsoft 365. Оновлено сайт училища, створено віртуальний методичний кабінет, активно ведуться блоги психологічної служби та бібліотекара.

Акцентовано увагу на здобутках освітнього закладу, зокрема в частині сприяння підвищенню рівня інформаційної компетентності педагогів, та завданнях щодо розвитку ІКТ в освітньому процесі на найближчий час, реалізація яких сприятиме удосконаленню компонентів, які мають безпосередній вплив на формування якісних та кількісних показників внутрішньої системи забезпечення якості освіти, серед яких виокремлено:

• забезпечення всіх корпусів училища безперебійною Wi-Fi зоною;

• забезпечення 100% навчальних приміщень комп’ютерною та мультимедійною технікою, збільшення кількості комп’ютерів у бібліотеці та в гуртожитку;

• постійне оновлення наявної комп’ютерної техніки;

• переведення більшості документообігу освітнього процесу в електронний формат;

• організація проходження педагогами курсів підвищення кваліфікації інформаційного напряму не рідше 1 разу на 3 роки;

• сприяння участі більшої кількості педагогів в обласних та всеукраїнських заходах інформаційного напряму.

З шостого питання порядку денного з метою аналізу стану виконання основних завдань і заходів керівних документів державної політики (доктрини, концепції, стратегії, програми, національні проєкти, плани) та соціально значущих актів нормативно-правового та регулюючого характеру, спрямованих на забезпечення якості освіти й престижності професій, заслухано Шаповалову Наталію Віталіївну, директора НМЦ ПТО у Миколаївській області, та Савчук Ірину Вікторівну, методиста НМЦ ПТО у Миколаївській області.

Директором наголошено на періодах реалізації, серед яких короткострокова, середньострокова та довгострокова перспектива, та актуальності забезпечення якісного процесу організації самоменеджменту та, відповідно, корпоративного менеджменту в частині залучення всіх зацікавлених сторін щодо налагодження каналів комунікації між потенційними замовниками робітничих кадрів, співпраці на постій основі основних ключових стейкхолдерів у системі П(ПТ)О з метою участі в оновленні змісту освіти та освітнього процесу в ЗП(ПТ)О області.

Головне завдання членів навчально-методичної Ради – детальний аналіз та висновки щодо окреслення подальшого кола діяльності осіб, залучених до реалізації документів на різних рівнях: як на рівні закладів освіти, так і на рівні НМЦ ПТО у Миколаївській області чи за безпосередньої участі або ж сприяння департаменту освіти і науки ОДА.

Обговорено стан реалізації основних керівних документів державної політики, зокрема:

1. Виконання протягом півріччя (I, II квартал) ПЛАНУ ЗАХОДІВ на 2021-2023 роки з реалізації Стратегічного плану розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області на 2021-2027 роки, затвердженого головою Миколаївської обласної державної адміністрації Віталієм Кімом 05 березня 2021 року.

2. Реалізація протягом півріччя (I, II квартал) ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ Програми розвитку освіти Миколаївської області на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням третьої позачергової сесії восьмого скликання Миколаївської обласної ради від 23.12.2020 № 28 «Про затвердження Програми розвитку освіти Миколаївської області на 2021-2025 роки», згідно пунктів:

• підпункт 5.2 пункту 5 в частині впровадження в освітній процес закладів професійної (професійно-технічної) освіти Державних стандартів з професій нового покоління;

• підпункт 5.4 пункту 5 в частині створення навчально-практичних центрів на базі ЗП(ПТ)О області з новітніх виробничих технологій;

• підпункт 5.5 пункту 5 в частині розвитку державно-приватного партнерства шляхом залучення представників бізнесу до освітнього процесу в ЗП(ПТ)О. Організація стажування майстрів виробничого навчання на виробництві чи сфері послуг. Проведення семінарів, «круглих столів» , тренінгів з бізнес-партнерами;

• підпункт 5.6 пункту 5 в частині створення освітньо-наукового кластеру між ДОН ОДА, підприємствами та ЗП(ПТ)О; поширення практик здобуття професійно-технічної освіти за дуальною формою навчання, вимогами роботодавців регіону відповідно до компетентностей та кваліфікації робітничих кадрів;

• підпункт 5.7 пункту 5 в частині проведення обласних (фінальних) етапів Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед майстрів виробничого навчання, викладачів спеціальних дисциплін ЗП(ПТ)О;

• підпункт 5.8 пункту 5 в частині модернізації мережі ЗП(ПТ)О. Створення центрів професійної досконалості в межах європейської програми «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України»;

• підпункт 5.9 пункту 5 в частині проведення заходів що сприяють підвищенню престижності професійної (професійно-технічної) освіти в суспільстві та професійній орієнтації населення. Участь в освітянських виставках «Інноватика в сучасній освіті» , «Сучасні заклади освіти», реалізації проєкту «Освіта. Професія. Кар’єра» тощо;

• підпункт 5.10 пункту 5 в частині проведення обласних етапів Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед учнів ЗП(ПТ)О. Проведення обласного етапу та участь у фінальному етапі Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «WORLDSKILLS UKRAINE»;

• підпункт 5.11 пункту 5 в частині створення умов для підготовки фахівців для агропромислового комплексу (на умовах регіонального замовлення);

• підпункт 5.12 пункту 5 в частині впровадження в ЗП(ПТ)О курсів за вибором (додаткові компетентності) з метою формування навичок для підприємницької діяльності та успішної кар’єри. Створення центрів кар’єри на базі ЗП(ПТ)О;

• підпункт 6.1 пункту 6 в частині підтримки обдарованої молоді шляхом забезпечення участі та проведення обласних олімпіад, конкурсів, змагань…

3. Реалізація протягом півріччя (I, II квартал) ПЛАНУ ЗАХОДІВ на 2021-2023 роки з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.05.2021 № 497-р, згідно пунктів:

• пункт 67 в частині залучення на постійній основі роботодавців до створення освітніх стандартів та програм, забезпечення розроблення освітніх програм ЗП(ПТ)О спільно з роботодавцями-замовниками робітничих кадрів з метою приведення змісту професійної (професійно-технічної) освіти у відповідність із потребами регіону та, відповідно, гармонізації освітніх програм з вимогами роботодавців до компетентностей робітників (індикатор виконання);

• пункт 69 в частині підвищення рівня цифрової грамотності педагогічних працівників в результаті запровадження спеціальних навчальних програм;

• пункт 70 в частині створення комунікаційної платформи всіх стейкхолдерів професійної (професійно-технічної) освіти в регіонах щодо поліпшення управління у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, підвищення якості освітніх послуг, визначення потреб регіональних ринків праці у кваліфікованій праці;

• пункт 71 в частині забезпечення передумов для впровадження дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників з визначених професій, тобто реалізації принципу зв’язку освітнього процесу з реальними вимогами роботодавців до компетентностей та кваліфікацій робітничих кадрів, залучення роботодавців до підготовки робітничих кадрів за дуальною формою здобуття освіти; посилення практико-орієнтованого змісту освіти для забезпечення відповідності потребам регіону у кваліфікованих робітничих кадрах);

4. Виконання ПЛАНУ ЗАХОДІВ на 2020-2027 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти «Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта» на період до 2027 року, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29.04.2020 № 508-р, згідно пунктів:

• пункт 20 в частині розроблення стандартів оцінювання (оцінно-рефлексивного інструментарію) для незалежного оцінювання здобутих кваліфікацій у сфері професійної (професійно-технічної) та неформальної освіти;

• пункт 24 в частині забезпечення передумов для створення й функціонування на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти області навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням з опанування новітніх технологій;

• пункт 28 в частині забезпечення передумов для розкриття професійного потенціалу особистості (забезпечення проведення Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «WORLDSKILLS UKRAINE», конкурсів професійної майстерності);

Проміжний етап виконання, оскільки інформація надається щороку до 01 січня (за звітний рік).

За результатами засідання Ради ухвалено рішення, вироблено пропозиції та рекомендації щодо удосконалення роботи з даних напрямків діяльності.

P. S. Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради при НМЦ ПТО у Миколаївській області буде розміщено на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Навчально-методична Рада НМЦ ПТО» (для використання в роботі).

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює подяку всім доповідачам та співдоповідачам за професійний підхід до здійснення детального аналізу проблемних питань, винесених на обговорення навчально-методичної Ради, підготовки відповідних інформаційно-методичних, аналітично-узагальнюючих матеріалів та візуалізованого супроводу доповідей, що значно полегшує процес сприйняття та сприяє прийняттю конструктивних рішень.

ТРИМАЙМОСЯ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!!

 

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Обласні заходи для пед.працівників | Переглядів: 234 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 5.0/1