18:28 Шляхи формування критичного мислення у здобувачів освіти обговорили педагоги ЗП(ПТ)О області | |
Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) організоване та проведене 21 жовтня 2022 року спільне онлайн-засідання методичних секцій викладачів історії, предмета «Громадянська освіта» та географії закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) області з теми «Розвиток критичного мислення здобувачів освіти на уроках та в позаурочний час». З метою реалізації завдань заходу директор НМЦ ПТО у Миколаївській області Шаповалова Наталія Віталіївна зупинилися на рекомендаціях нормативно-методичного спрямування щодо викладання навчальних предметів загальноосвітньої підготовки у 2022/2023 навчальному році у ЗП(ПТ)О області, зокрема акцентувавши увагу на чинній нормативній базі в частині планування, організації та, безпосередньо, процесу викладання історії України, всесвітньої історії, громадянської освіти та географії, орієнтованого на реалізацію змістової компоненти оновлених навчальних програм з предметів «Історія України», «Всесвітня історія», «Громадянська освіта» та «Географія», затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698 «Про надання грифа оновленим навчальним програмам» (розроблено Міністерством освіти і науки України та адаптовано до використання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області). Корнієнко Вікторія Вікторівна, голова обласної методичної секції, викладач Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг, проаналізувала зміни у підходах до викладання історії України, всесвітньої історії та громадянської освіти , зокрема з урахуванням рекомендацій, наданих в листі Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 № 1/9530-22 «Про Інструкційно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році», та змісту оновлених навчальних програм з предметів «Історія України», «Всесвітня історія» та «Громадянська освіта». Запропонувала увазі колег розроблені поурочно-тематичні плани з предметів. Мітченко Олена Анатоліївна, викладач державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей», узагальнила основні аспекти викладання географії у 2022/2023 навчальному році з урахуванням змісту оновленої навчальної програми з предмета «Географія». Нагадала колегам про практичну спрямованість курсу географії та надала рекомендації щодо видів робіт, їх кількості відповідно по класам з метою реалізації зазначеного напряму. Поділилася власними поурочно-тематичними планами з навчального предмета «Географія». До обговорення основоположних складових теми засідання та оптимальних шляхів організації освітнього процесу в умовах дії воєнного стану, спрямованих на реалізацію норм Державного стандарту повної загальної середньої освіти, змісту Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня та, відповідно, змістовного наповнення навчальних програм й шляхів реалізації їх змісту, долучилися педагогічні працівники ЗП(ПТ)О області, які поділилися власним досвідом роботи з таких тем: • «Стратегії розвитку критичного мислення здобувачів освіти на уроках історії та права» (Сопінська Тетяна Миколаївна, викладач Кривоозерського професійного аграрного ліцею); • «Розвиток критичного мислення здобувачів освіти шляхом постановки запитань» (Тулейбич Тетяна Володимирівна, викладач Миколаївського професійного промислового ліцею); • «Використання технологій розвитку критичного мислення в позаурочній роботі» (Городній Анатолій Олександрович, викладач Вознесенського професійного аграрного ліцею). Психолого-педагогічний супровід заходу забезпечено шляхом залучення до роботи практичного психолога-методиста Надбузького професійного аграрного ліцею Дідик Ольгу Савеліївну, яка провела психологічний практикум, орієнтований на практичні поради з організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. Практико-орієнтована складова заходу в частині оновлення підходів до формування навичок критичного мислення здобувачів освіти реалізована шляхом ознайомлення учасників засідання з особливостями використання можливостей YouTube Студії у викладацькій діяльності (Василін Валерій Вікторович, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області). Оцінно-рефлексивний показник якості проведеного заходу забезпечено шляхом реалізації сесії запитань і відповідей. | |
|