11:48 Старші майстри щодо формування мотивуючого, комфортного, безпечного освітнього середовища професійно-практичної підготовки | |
29 жовтня 2021 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено онлайн-семінар старших майстрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти з теми «Формування освітнього середовища професійно-практичної підготовки кваліфікованих робітників як передумови забезпечення якісної підготовки робітничих кадрів» (з використанням платформи Google Meet). На початку роботи учасникам було запропоновано вхідне тестування за темою семінару у Google forms. Куликова Тетяна Олександрівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, ознайомила учасників семінару з станом організації освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області; заходами, проведеними за програмою підтримки реформи професійно-технічної освіти в Україні Європейською Комісією та країнами-членами (Німеччиною, Фінляндією, Польщею та Естонією) у рамках проекту «EU4SKILLS»; із структурою освітнього середовища професійно-практичної підготовки кваліфікованих робітників як передумовою забезпечення якісної підготовки робітничих кадрів, впливом переходу на навчання на компетентнісному підході на його трансформацію; вимогами до закладів щодо створення внутрішньої системи забезпечення якості професійно-практичної підготовки; аналізом стану охорони праці на підприємствах, в організаціях та установах у Миколаївської області; умовами конкурсів професійної майстерності «WorldSkills Ukraine – 2021». Під час круглого столу «Формування професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти у ході професійно-практичної підготовки» було презентовано актуальний досвід організації робочих місць здобувачів освіти за вимогами стандартів професійної (професійно-технічної) освіти старшими майстрами Любицькою Оленою Віталіівною, (Миколаївський професійний суднобудівний ліцей), Гуменюком Володимиром Миколайовичем (Вище професійне училище суднобудування м. Миколаєва), Бесараб Галиною Степанівною (ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»), Шевченком Олександром Петровичем (ДНЗ «Первомайський професійний промисловий ліцей»). З цікавістю присутні сприйняли виступи щодо досвіду формування у професійно-практичній підготовці професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей випускника за стандартами на основі компетентністного підходу з використанням сучасних освітніх та виробничих технологій. Кузмічов Сергій Володимирович (Новоодеський професійний аграрний ліцей) продемонстрував систему роботи педагогічного колективу у цьому напрямку, яка сприяє формуванню як професійних вмінь та навичок (рівень навчально-матеріального забезпечення, діджеталізація), так і самовираженню учнів ліцею. Чудові відео читання шевченківських рядків у перекладі різними мовами, підготовлені учнями, гарно проілюстрували комфортну атмосферу навчання у ліцеї. Ніколаєнко Ірина Миколаївна (Арбузинський професійний аграрний ліцей), зупинилась на методах інформатизації освітнього середовища з професій бухгалтерського обліку – від використання безкоштовних навчальних програм до різних застосунків (learningapps, «хмари слів», «Щасливе число», rebus1 тощо), у тому числі тих, які забезпечують геймізацію освітнього процесу, що дуже імпонує учням. Корейша Галина Володимирівна (Вознесенський професійний аграрний ліцей), навела приклади організації навчання за дуальною формою з професії «Швачка», завдяки якій учні мають можливість в учнівських бригадах ефективно опановувати професійними компетентностями на швейних підприємствах міста: «Вікторія» та «Южанка». Зацікавились співробітництвом із закладом і такі підприємства як ТОВ СПС «Нібулон», ПП «Органік сістемс», які працюють за високими виробничими технологіями. Скляр Людмила Олексіївна (Вознесенський професійний ліцей) поділилась досвідом з розробки документів, які регламентують освітній процес у ліцеї і функціонування внутрішньої системи забезпечення якості професійно-практичної підготовки; з тільки-но створеною електронною систематизацією засобів навчання з професії «Опоряджувальник». Про те, як покращити освітнє середовища професійно-практичної підготовки за вимогами, у тому числі Державної служби оцінювання якості освіти, через аналіз уроку виробничого навчання в якості інструменту формуючого оцінювання педагогічної діяльності йшлося у виступі Гомзяк Любові Василівни (Миколаївський професійний промисловий ліцей). моніторингу навчальних досягнень учнів – Захарова Миколи Івановича (Снігурівський професійний ліцей), контролюючої діяльності старшого майстра – Тарасенка Олександра Вікторовича (Єланецький професійний аграрний ліцей); як забезпечити формування позитивного іміджу навчального закладу через створення сучасного цифрового освітнього середовища (сайт училища, електронний журнал Атомс, систематизація КМЗ у «OneDrive (Microsoft 365)», G Suite for Education(Google-клас), використання STEM-лабораторії саме у професійній підготовці) – Рященко Ірини Олександрівни (Вище професійне училища № 21 м. Миколаєва); з врахуванням психологічних аспектів створення мотивуючого та комфортного середовища – Рожко Ганни Володимирівни (заступник директора з навчально-виховної роботи ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну») Таке спілкування переконливо підтвердило необхідність системної різнопланової роботи у закладах щодо формування комфортного, безпечного, мотивуючого освітнього середовища професійно-практичної підготовки, у якому вільно буде формуватися особистість учня як кваліфікованого робітника і громадянина, а більшість підготовлених матеріалів продемонстрували зростання рівня оволодіння старшими майстрами цифровими технологіями. Особисто оцінити зустріч учасники могли за допомогою Google forms. | |
|