14:36 Старші майстри щодо забезпечення компетентнісного підходу на уроках виробничого навчання | |
05 листопада 2020 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено онлайн-семінар старших майстрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) з теми «Урок виробничого навчання як засіб формування компетентностей кваліфікованого робітника за вимогами ринку праці» (з використанням платформи Google Meet). ![]() На початку засідання старший майстер Рященко Ірина Олександрівна, поділилась змістом роботи колективу майстрів виробничого навчання Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва як пілотного закладу професійної (професійно-технічної) освіти, на базі якого було апробовано проєкт орієнтовних критеріїв, індикаторів та інструментарію для самооцінювання освітніх і управлінських процесів за наказом Державної служби якості освіти, спрямованого на забезпечення компетентнісного підходу в організації освітнього процесу. Це забезпечило додаткову мотивацію активної участі слухачів семінару у роботі за темою. ![]() ![]() Куликова Тетяна Олександрівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, ознайомила учасників семінару з станом організації освітнього процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області, програмою підтримки реформи професійно-технічної освіти в Україні Європейською Комісією та країнами-членами (Німеччиною, Фінляндією, Польщею та Естонією) у рамках проекту «EU4SKILLS» і вимогами до закладів та педагогів, які беруть у ній участь; із особливостями структури уроку виробничого навчання на компетентнісному підході, технологіями, методами, прийомами формування професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей здобувача освіти. ![]() ![]() Як ефективний спосіб спілкування у рамках підготовки до семінару було використано заочний практикум з аналізу відеоуроку виробничого навчання з узагальненням результатів за допомогою Google-форм. Систему роботи педагогічного колективу Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва щодо формування професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти у ході професійно-практичної підготовки від обладнання робочих місць до застосування інформаційно-комунікаційних технологій висвітлили заступник директора з навчально-виробничої роботи Хиврич Марина Євгенівна та методист Кальянова Лілія Анатоліївна з Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва. ![]() Під час круглого столу «Формування професійних, ключових та загальнопрофесійних компетентностей випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти у ході професійно-практичної підготовки» було презентовано актуальний досвід організації виробничого навчання через технології дистанційного навчання у різних ЗП(ПТ)О та більш детально Кецкало Ольгою Вікторівною (Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг); особливості розробки навчально-програмної і плануючої документації з виробничого навчання за СП(ПТ)О на модульно-компетентністній основі Середенком Віктором Миколайовичем (Надбузький професійний аграрний ліцей); систематизації комплексно-методичного забезпечення за допомогою Google Drive Кузмічовим Сергієм Володимировичем (Новоодеський професійний аграрний ліцей; застосування інноваційних технологій навчання як засобу реалізації творчих здібностей учнів Скляр Людмилою Олексіївною (Вознесенський професійний ліцей) та Тарасенком Олександром Вікторовичем (Єланецький професійний аграрний ліцей); проблемного методу як засобу реалізації діяльнісної спрямованості навчання щодо формування компетентностей на уроках виробничого навчання Ніколаєнко Іриною Миколаївною (Арбузинський професійний аграрний ліцей); розвитку критичного мислення як засобу формування компетентностей кваліфікованого робітника Корейшою Галиною Володимирівною( Вознесенський професійний аграрний ліцей). ![]() ![]() Було позитивно оцінено досвід створення та використання навчально-практичного центру з професій зварювального профілю, розробки методичного забезпечення у формуванні професійних компетентностей кваліфікованих робітників, з яким ознайомила присутніх Бесараб Галина Степанівна, старший майстер ДНЗ «Южноукраїнський професіний ліцей». ![]() ![]() Участь у Всеукраїнському конкурсі професійної майстерності «WorldSkills Ukraine – 2020» дала закладам, які направляли учасників, певну інформацію для роздумів і прийняття рішень щодо урахування вимог ринку праці в професійно-практичній підготовці, стимулювало до вдосконалення освітнього процесу. Про це у своїх виступах говорили Гуменюк Володимир Миколайович, старший майстер Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва; Петраков Дмитро Юрійович, старший майстер Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва; Павленко Оксана Олександрівна; старший майстер ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну», Гомзяк Любов Василівна старший майстер Миколаївського професійного промислового ліцею. ![]() Було проаналізовано стан охорони праці на підприємствах Миколаївської області як соціальних партнерів та майбутніх роботодавців, який погіршився за кількістю смертельних випадків, що також є викликом у створенні робочих в організації виробничої практики, який потребує врахування. ![]() За виступами учасників семінару було зроблено висновок, що у більшості ЗП(ПТ)О педагогічні працівники творчо опрацьовують теоретичні основи впровадження компетентнісного підходу у навчальну діяльність і мають вже позитивний досвід з цього напрямку, що забезпечує їх функціонування за вимогами сьогодення. | |
|