08:21 Сучасні підходи до організації освітнього процесу обговорили педагоги ЗП(ПТ)О області | |
«Кожен, хто перестає навчатися, старіє, – неважливо, в 20 або 80 років, – а будь-який інший, хто продовжує вчитися, залишається молодим! Найголовніше в житті – це зберегти мозок молодим»! (Генрі Форд, винахідник, раціоналізатор, підприємець). ![]() Lifelong learning – лейтмотив онлайн-засідання методичного об’єднання викладачів та майстрів виробничого навчання ЗП(ПТ)О області, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників з професій сфери торгівлі та професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу», з теми «Сучасні підходи до організації освітнього процесу в умовах інтеграції в європейський освітній простір: від викликів до можливостей», проведеного 23 квітня 2025 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області. ![]() ![]() ![]() ![]() Обласний захід реалізовано в дистанційному форматі (синхронний режим) з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet. ![]() ![]() ![]() ![]() Робота онлайн-засідання була спрямована на вироблення дієвого підходу до удосконалення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти через діяльність педагогічних працівників з реалізації трудових функцій та компетентностей (за трудовою дією або групою трудових дій, що входять до них), окреслених в професійних стандартах «Майстер виробничого навчання» (код 3340) та «Вчитель закладу загальної середньої освіти» (код 2320), в контексті розбудови системи безперервної освіти. ![]() ![]() ![]() ![]() У ході роботи обговорено підхід до реалізації в освітній діяльності предметно-методичної, оцінювально-аналітичної, інформаційно-цифрової компетентностей, зокрема ШІ компетентності та цифрової педагогіки, екологічного та національно-патріотичного компоненту з дотриманням етичних принципів академічної доброчесності. ![]() ![]() ![]() ![]() Психолого-педагогічний, інформаційно-методичний та ресурсно-підтримуючий супровід комплексного підходу до забезпечення якості освіти в закладах освіти здійснено НМЦ ПТО у Миколаївській області через такі складові: • підтримка ментального здоров’я учасників освітнього процесу шляхом застосування дієвих інструментів й технік для формування навичок самодопомоги та підтримки інших в контексті упровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» (напрям: «Освітнє середовище»); • засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності в частині академічної свободи педагогічних працівників та здобувачів освіти (Закон України «Про освіту» (розділ I ст. 1, п. 1, пп. 2; ст. 6, п. 1); • дотримання етичних принципів академічної доброчесності учасниками освітнього процесу (Закон України «Про освіту» (розділ V ст. 42); • дотримання норм Українського правопису учасниками освітнього процесу (узагальнені правила Українського правопису відповідно до § 58. Назви товарних знаків, марок, виробів, § 165. Скісна риска ( / ), зокрема з відступами та без відступів) та § 32., п. 4 Іменникові суфікси в частині найпродуктивніших моделей творення фемінітивів за допомогою суфіксів; • врахування загальних тенденцій розвитку країн європейського союзу в основних напрямах та змісті діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О, зокрема Данії; • розбудова системи безперервної освіти як складова трансформації професійної освіти. • реалізація ключових компетентностей для навчання впродовж життя згідно з Рамковою програмою ЄС щодо оновлених ключових компетентностей для навчання протягом життя, схваленою Європейським парламентом і Радою Європейського Союзу 17 січня 2018 року, в контексті безперервного професійного розвитку; • оновлення змісту професійної (професійно-технічної) освіти шляхом реалізації ключових компетентностей для навчання впродовж (протягом) життя через включення в освітні програми з професій, до змісту освітніх компонентів та робочих навчальних програм тематичних розділів (окремих елементів) як складової реалізації державної політики в контексті євроінтеграції та розбудови системи безперервного професійного розвитку; • професійні стандарти – ресурс для забезпечення якості освіти та комплексного оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників; • врахування сучасних тенденцій, визнаних на загальнодержавному рівні, в основних напрямах та змісті діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О. ![]() ![]() ![]() ![]() З метою реалізації мети заходу в частині реалізації ключових компетентностей для навчання впродовж життя в контексті безперервного професійного розвитку учасників ознайомлено зі стратегічними пріоритетами Міністерства освіти і науки України до 2027 року, акцентувавши увагу на пріоритеті № 4 «Трансформація професійної освіти». ![]() ![]() ![]() ![]() Окреслено шляхи реалізації ключової ініціативи «Адаптація та осучаснення освітніх програм» на прикладі включення ключових компетентностей для навчання впродовж (протягом) життя в освітні програми з професій, до змісту освітніх компонентів та робочих навчальних програм як складової реалізації державної політики в контексті євроінтеграції та розбудови системи безперервного професійного розвитку. ![]() ![]() ![]() ![]() Досвідом забезпечення якості освіти через реалізацію трудових функцій та компетентностей (за трудовою дією або групою трудових дій, що входять до них), окреслених в професійних стандартах, та сучасних підходів до організації освітнього процесу через подолання викликів, які в результаті стали можливостями для саморозвитку, поділилися педагогічні працівники ЗП(ПТ)О області. ![]() ![]() ![]() ![]() Кулєш Надія Володимирівна, майстер виробничого навчання Арбузинського професійного аграрного ліцею, поділилася досвідом роботи щодо формування екологічної свідомості та відповідальності у майбутніх кваліфікованих робітників з професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу» (за результатами презентації досвіду роботи на Всеукраїнському науково-практичному вебінарі «Екологізація професійної освіти для повоєнної відбудови економіки та енергетичної незалежності України», організованому лабораторією технологій професійного навчання Інституту професійної освіти Національної академії педагогічних наук України (28 жовтня 2024 року). ![]() ![]() ![]() ![]() Мазуренко Наталія Анатоліївна, викладач, та Щуцька Валентина Іванівна, майстер виробничого навчання Арбузинського професійного аграрного ліцею, ознайомили учасників з досвідом організації професійного навчання дорослого населення за програмою короткострокових навчальних курсів з опанування часткових професійних кваліфікацій з професії «Продавець продовольчих товарів». ![]() ![]() ![]() ![]() Кирніцька Світлана Миколаївна, майстер виробничого навчання / викладач Врадіївської філії Маринівського професійного аграрного ліцею, окреслила практичні аспекти залучення кожного в процес розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти на прикладі напряму освітньої діяльності закладу освіти «Система оцінювання здобувачів освіти»). Продемонструвала систему організації відкритої, прозорої та зрозумілої системи оцінювання результатів навчання здобувачів освіти: від академічної свободи педагога до корпоративної відповідальності на засадах академічної доброчесності. ![]() ![]() Старинець Наталія Володимирівна, викладач Вознесенського професійного ліцею, та Балобанова Ірина Сергіївна, викладач Арбузинського професійного аграрного ліцею, ознайомили з підходом до використання інструментів штучного інтелекту в системі формування в здобувачів освіти результатів навчання, основаних на загальних, ключових та професійних компетентностях, враховуючи дотримання етичних принципів академічної доброчесності та педагогічної доцільності. ![]() ![]() Королькова Олена Григорівна, викладач ЗП(ПТ)О «Південноукраїнський професійний коледж» окреслила шляхи організації освітнього процесу з використанням інноваційних технологій на засадах академічної доброчесності як розширення можливостей для повноформатної реалізації професійного компоненту змісту освіти «Hard Skills» та формування в здобувачів освіти ключових й загальнопрофесійних навичок «Soft Skills», затребуваних роботодавцями. ![]() ![]() Савченко Олена Іванівна, викладач державного навчального закладу «Первомайський професійний промисловий ліцей», окреслила підходи до проєктування практико-орієнтованого змісту освіти з врахуванням можливостей для реалізації під час освітньої діяльності наскрізної інтеграції концептуальних засад національно-патріотичного виховання в освітньому процесі як передумови в комплексній системі формування свідомого громадянина-патріота на національних та європейських цінностях. ![]() ![]() НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки змісту матеріалів, презентованих під час заходу, та якісний візуалізований супровід виступів, що значно спрощує сприйняття, оскільки добре структурована інформація легше усвідомлюється і швидше аналізується, а отже, дозволяє ефективніше приймати важливі рішення на будь-якому рівні. ![]() Бажаємо успіхів та ресурсного наповнення від результатів власної діяльності! Сподіваємося, що отриманий досвід стане цінним ресурсом в подальшій професійній діяльності. РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!! Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|