close

11:54
УЗАГАЛЬНЕНИЙ ДОСВІД РОБОТИ ПЕДАГОГІВ ЗП(ПТ)О ОБЛАСТІ!
УВАГА!
УЗАГАЛЬНЕНИЙ ДОСВІД РОБОТИ ПЕДАГОГІВ ЗП(ПТ)О ОБЛАСТІ!

НМЦ ПТО у Миколаївській області інформує, що вийшов з друку обласний інформаційно-методичний журнал «Професіонал» № 1-2/2024.

Матеріали розміщені на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в рубриці «Видавнича діяльність» (у форматі PDF).

До електронної версії обласного інформаційно-методичного журналу «Професіонал» № 1-2/2024 прикладається окремим додатком підбірка електронних дидактичних демонстраційних й навчальних матеріалів (в якості комплексно-методичного забезпечення) та навчально-методичних документів з планування освітнього процесу, призначених для методичного супроводу проведення уроків.

НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім активним педагогічним працівникам ЗП(ПТ)О області за професійний підхід до підготовки змісту узагальнених матеріалів практичного досвіду їх роботи. Рекомендуємо ознайомитися з напрацюваннями колег.

ПАМ’ЯТАЄМО! ДОСВІД КОЖНОГО ЦІННИЙ ТА ГІДНИЙ УВАГИ!

Важливо! Передумовою використання авторського навчального контенту є дотримання етичних принципів та визначених законом правил щодо академічної доброчесності (дотримання норм Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII (із змінами), а саме пункту 1, 2 статті 42 «Академічна доброчесність» розділу V забезпечення якості освіти в частині дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками).

Зміст журналу № 1-2/2024 наведено нижче
 

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ  
Савчук І. В. Академічна доброчесність – необхідна умова якісного освітнього процесу 6-13
РЕСУРСНО-ПІДТРИМУЮЧЕ СЕРЕДОВИЩЕ ВІД ПЕДАГОГІЧНОЇ СПІЛЬНОТИ
Савчук І. В. ЗП(ПТ)О області долучаються до наповнення авторським навчальним контентом Цифрової платформи професійної освіти «Світ професій» закладів професійної (професійно-технічної) освіти області 14-17
МЕТАПРЕДМЕТНЕ НАВЧАННЯ  
Грищенко С. Г. Метапредметне навчання. Засоби реалізації міжпредметних зв’язків в процесі навчання математики 18-26
ПРАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ ІДЕЙ STEM-ОСВІТИ  
Мітченко О. А. Формування творчих здібностей та науково-дослідницьких компетенцій здобувачів освіти через впровадження елементів STEM-освіти при вивченні біології і екології 27-37
ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ  
Бугайова Т. Л. Реалізація компетентнісного підходу на уроках української літератури через інтеграцію традиційних та інноваційних технологій як результат професійного самовдосконалення педагога 38-48
ІННОВАЦІЙНА ПРАКТИЧНА ПЕДАГОГІКА  
Кулєш Н. В. Застосування інноваційних педагогічних технологій для формування основних професійних компетентностей здобувачів освіти ЗП(ПТ)О з професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу» 49-55
МОДЕРНІЗАЦІЯ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ: НАВЧАННЯ ЗАРАДИ ЗМІН  
Балобанова І. С. Організація професійного навчання дорослого населення за програмою короткотермінових навчальних курсів з опанування часткових професійних кваліфікацій (теоретична складова) (з досвіду Арбузинського професійного аграрного ліцею) 56-58
Кулєш Н. В. Організація професійного навчання дорослого населення за програмою короткотермінових навчальних курсів з опанування часткових професійних кваліфікацій (практична складова) (з досвіду Арбузинського професійного аграрного ліцею) 58-61
СТОРІНКА ПСИХОЛОГА  
Сомик А. С. Психічне здоров’я здобувачів освіти – основа щасливого життя та благополуччя 62-64
ГЛОСАРІЙ КЛЮЧОВИХ ТЕРМІНІВ СИСТЕМИ КВАЛІФІКАЦІЙ 65-69
ВІТАННЯ 70

ДО ДРУКОВАНОЇ ВЕРСІЇ ЖУРНАЛУ ДОДАЄТЬСЯ ДИСК, НА ЯКОМУ РОЗМІЩЕНО ПІДБІРКУ ТАКИХ МАТЕРІАЛІВ:

Електронний аналог друкованого видання (зміст матеріалів, які входять до // Професіонал № 1-2/2024).

Дячковська Л. К. «Педагогічна рада як колегіальний орган управління закладом освіти» (методичні рекомендації щодо ведення документації у закладах професійної (професійно-технічної) освіти у вигляді презентації MS Power Point).

Комплексні кваліфікаційні завдання як інструмент визначення рівня якості професійної підготовки: збірник матеріалів на допомогу закладам професійної (професійно-технічної) освіти. Миколаїв, 2024 – 271 с. («Офісний службовець (бухгалтерія)»); 424 с. («Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних»).

Укладено за результатами роботи обласних робочих груп (період роботи: листопад 2023 року – лютий 2024 року) з розроблення інструментарію для проведення атестаційної експертизи професій та для здійснення поточного, тематичного, проміжного й вихідного контролю навчальних досягнень учнів (слухачів) з професії 4121 «Офісний службовець (бухгалтерія)» та 4121 «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних».

Схвалено та рекомендовано навчально-методичною Радою при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області для використання в роботі (протокол № 02 від 07.03.2024).

Збірник № 1 містить пакет комплексних кваліфікаційних завдань з професії 4121 «Офісний службовець (бухгалтерія)», кваліфікація – офісний службовець (бухгалтерія).

Збірник № 2 містить пакет комплексних кваліфікаційних завдань з професії 4121 «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних», кваліфікація – обліковець з реєстрації бухгалтерських даних.

Розроблено на допомогу викладачам навчальних предметів професійно-теоретичної підготовки та майстрам виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти для проведення самоаналізу освітньої діяльності, атестаційної експертизи та для здійснення поточного, тематичного, проміжного й вихідного контролю навчальних досягнень учнів (слухачів) з відповідних професії.

Практичний порадник «Управлінська діяльність старшого майстра» (укл.: Панченя Н. Ю., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області).

Укладено за результатами реалізації змістової компоненти навчального курсу «Комплексний підхід до діяльності старшого майстра» в контексті змістових й тематичних напрямів проєкту «Лабораторія старшого майстра».

Схвалено та рекомендовано навчально-методичною Радою при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області для використання в роботі (протокол № 06 від 01 жовтня 2024 року).

Інформаційно-методичні матеріали, наведені в Практичному пораднику, рекомендовано старшим майстрам, заступникам директорів з навчально-виробничої роботи та майстрам виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти як єдиний підхід до складання навчально-методичних документів з планування навчально-виробничого процесу в закладі професійної (професійно-технічної) освіти.

Бугайова Т. Л. (ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти) Електронний дидактичний демонстраційний матеріал щодо практичної реалізації компетентнісного підходу на уроках української літератури через інтеграцію традиційних та інноваційних технологій у вигляді додатків 1-12 (призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку), а саме:

• додаток 1. Приклади активізації діяльності учнів на початку уроку за допомогою розгадування колажу;

• додаток 2. Приклади застосування методу «Мозковий штурм» як форми інтерактивної діяльності під час вивчення повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»;

• додаток 3. Ейдос-конспект до теми «М. Коцюбинський «Intermezzo», ейдос-конспект до тем: «М. Коцюбинський «Тіні забутих предків», ейдос-конспект до тем: «М. Куліш «Мина Мазайло», ейдос-конспект до теми «І. Франко. Поема «Мойсей»;

• додаток 4. Приклади застосування флеш-карт з тем: «Наголос», «Псевдоніми», «Місце дії творів…», «Вислови як характеристика постаті видатних українців», «Жанр творів», «Літературний стиль творів», «Цитата як характеристика образів…» (флеш-картки «Наголос» (флеш-картка №1-6), флеш-картка «Псевдоніми», флеш-картка «Вислови як характеристика постаті видатних українців», флеш-картка «Місце дії твору…», флеш-картки «Жанр творів» (флеш-картка №1-2), флеш-картка «Літературний стиль творів», флеш-картки «Цитата як характеристика образу…» (флеш-картка №1-3);

• додаток 5. Приклади застосування прийому «Кроссенс»: кроссенс «Поетичне самовираження. Павло Тичина», кроссенс «М. Хвильовий «Я (Романтика)», кроссенс «Остап Вишня. Життя і творчість», кроссенс «І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», кроссенс «Життєвий шлях Івана Франка»;

• додаток 6. Приклади застосування прийому «Хмарка слів»: хмара слів «І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», хмарка слів «Життя і творчість І. Франка», хмарка слів «І. Франко «Сікстинська Мадонна», хмарка слів «І. Франко «Сойчине крило»;

• додаток 7. Приклади застосування практичних прийомів, що розвивають критичне мислення учнів за допомогою методу «Кубик Блума»: кубик Блума «І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», кубик Блума «Творчість Івана Франка», кубик Блума «Іван Франко. Легенда про вічне життя»;

• додаток 8. Приклади застосування прийому «Фішбоун»: фішбоун «І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», фішбоун «Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном»;

• додаток 9. Приклади застосування елементів технології критичного мислення з допомогою стратегії «Кола Вена»: «Порівняльна характеристика Мотрі та Мелашки» (І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»), «Порівняльна характеристика Карпа та Лавріна (І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»), «Порівняльна характеристика солдата-фронтовика і Терези» (О. Гончар «Модри Камень»);

• додаток 10. Приклади застосування методу «Прес»: Аби не стати Кайдашами, потрібно… (І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»);

• додаток 11. Приклади застосування методу сенканів. Характеристика образів повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

• додаток 12. Приклади інтерактивних плакатів з тем: «І. Я. Франко», «І. С. Нечуй-Левицький».

Кулєш Н. В. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентації MS Power Point щодо практичної реалізації формування основних професійних компетентностей здобувачів освіти ЗП(ПТ)О з професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу» шляхом застосування інноваційних педагогічних технологій (з досвіду Арбузинського професійного аграрного ліцею).

Балобанова І. С., Кулєш Н. В. Електронний дидактичний демонстраційний у вигляді презентації MS Power Point матеріал щодо окремих аспектів практичної реалізації організації професійного навчання дорослого населення за програмою короткотермінових навчальних курсів з опанування часткових професійних кваліфікацій (теоретична та практична складова) (з досвіду Арбузинського професійного аграрного ліцею).

Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК
Категорія: Інше | Переглядів: 39 | Додав: vaSKIN | Рейтинг: 1.0/1