18:32 Відбувся онлайн семінар заступників директорів ЗП(ПТ)О області з навчально-виробничої роботи | |
28 березня 2023 року департаментом освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації спільно з Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено онлайн семінар заступників директорів закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) області з навчально-виробничої роботи «Освітнє середовище закладу професійної (професійно-технічної) освіти як чинник підвищення якості освіти». ![]() Обласний захід реалізовано в дистанційному форматі (синхронний режим) з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet. Мета заходу: обговорення питань діяльності заступників директорів ЗП(ПТ)О) області з навчально-виробничої роботи в частині забезпечення передумов для якісного та організованого процесу розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти з врахуванням Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06.05.2021 № 509, та орієнтовних критеріїв оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу професійної (професійно-технічної) освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, окреслених в додатку до Методичних рекомендацій. ![]() ![]() До участі в заході долучилася Комісарова Людмила Олексіївна, заступник директора – начальник управління професійної (професійно-технічної) освіти, вищої освіти, науки та кадрового забезпечення департаменту освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації, кандидат педагогічних наук, доцент. ![]() ![]() Людмила Олексіївна оглядово окреслила роль компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти, згрупованих за чотирма напрямами освітньої діяльності закладу освіти, серед яких виокремлено: а) освітнє середовище; б) система оцінювання здобувачів освіти; в) педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти; г) управлінські процеси закладу освіти. ![]() ![]() Детально зупинилася на особливостях проєктування сучасного освітнього середовища як складової розвитку професійних компетентностей педагогічних працівників та здобувачів освіти. Зокрема, акцентувала увагу на викликах, пов’язаних з трансформаційними процесами щодо оновлення підходів до внутрішньої системи забезпечення якості освіти, та можливих шляхах їх усунення. ![]() ![]() Мачула Ніна Василівна, заступник директора ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» з навчально-виробничої роботи, поділилася досвідом роботи щодо ефективного управління діяльністю закладу професійної (професійно-технічної) освіти, спрямованого, перш за все на формування професійних та ключових компетентностей у здобувачів освіти завдяки реалізації змістової компоненти освітніх стандартів. ![]() ![]() Шаповалова Наталія Віталіївна, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, окреслила роль та складові безпечного освітнього середовища закладу освіти. ![]() ![]() Яростюк Людмила Миколаївна, заступник директора Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва з навчально-виробничої роботи, зупинилася на створенні безпечного інтернет середовища в закладі професійної (професійно-технічної) освіти. ![]() ![]() Кваша Тетяна Вікторівна, заступник директора Казанківського професійного аграрного ліцею з навчально-виробничої роботи, поділилася досвідом роботи щодо осучаснення матеріально-технічної бази ліцею як одного із мотиваційних засобів здобуття професійної освіти. ![]() ![]() Присутніми обговорені певні положення Законів України, постанов Кабінету Міністрів України, інші чинні нормативні акти та рекомендації Міністерства освіти і науки України. Детально проаналізовано нововведення в чинному законодавстві, зокрема основні нормотворчі положення Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» в частині ухвалених змін щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення економіки. Оцінно-рефлексивний показник якості проведеного заходу забезпечено шляхом реалізації сесії запитань і відповідей. | |
|