18:36 «Зелена» трансформація профтехів. | |
Сучасні екологічні виклики для професійної освіти України, зарубіжні практики повоєнної відбудови, вектори забезпечення екологізації професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у воєнний та повоєнний час обговорювали 23 жовтня 2024 року заступники директорів з навчально-методичної роботи, методисти закладів професійної (професійно-технічної) освіти на обласному семінарі «Екологічна складова професійної освіти в Україні. Розвиток «зелених» компетентностей та «зелених» навичок, необхідних для «зеленої» трансформації в різних секторах економіки країни». ![]() Учасники заходу розглянули ключові напрями «зеленої» трансформації профтехів, які впливають на формування екологічної компетентності учасників освітнього процесу та реалізовуються через створення екологічного освітнього простору, екологізацію навчальних планів і програм та екологічне партнерство. ![]() ![]() Присутні обговорили основні завдання екологічної освіти в системі професійної освіти, а саме: формування глибоких екологічних професійних знань, умінь і навичок; екологічного фахового та критичного мислення; екологічної відповідальності на основі професійних знань про екологічні проблеми на виробництві. ![]() ![]() Детально розглянули способи вирішення проблеми екологізації через розвиток «зелених» компетентностей та формування «зелених» навичок, необхідних для «зеленої» трансформації в сільському господарстві та за професіями громадського харчування і ресторанного сервісу ![]() ![]() Велика увага приділена методам та прийомам формування нового покоління відповідальних громадян; отримання знань і вмінь, що можуть забезпечити креативний підхід до розв‘язання екологічних проблем на виробництві з метою зменшення негативного впливу на довкілля; розвитку мотивації й потреби в безпечній та екологічно доцільній трудовій діяльності; підготовці до професійної діяльності випускників з високим рівнем екологічної свідомості та компетентності, які будуть більш конкурентоспроможними на ринку праці. ![]() Практичні аспекти формування «зелених» компетентностей та «зелених» навичок у закладах професійної (професійно-технічної) освіти висвітлені через використання компетентнісно орієнтованих завдань, які інтегрують зміст різних галузей виробництва, планування навчальних проєктів спеціально розробленої тематики, участь у різноманітних акціях, конкурсах, ініціативах екологічної тематики тощо. ![]() НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів. ![]() Нехай наше ставлення до довкілля буде відповідальним і дбайливим, а кожен крок — спрямованим на збереження планети для майбутніх поколінь. Зберігаймо ресурси, зменшуємо відходи, обираємо стале споживання та надихаємо інших на захист довкілля. Разом до перемоги! Все буде Україна!!! | |
|