close

Інформаційно-методичний журнал «Професіонал» № 1-2/2023

З ДОСВІДУ РОБОТИ

Дайджест оновлення електронного навчально-методичного контенту (ресурсно-підтримуюче середовища від педагогічної спільноти)

Савчук І. В. Досвідом реалізації змісту освіти ділилися педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти області (за результатами обласних педагогічних читань з науковим супроводом «Фестиваль педагогічного досвіду» – 2023)

Пінтій А. В. Формування мовної компетентності учнів на уроках української мови і літератури як необхідна складова для розвитку національно свідомої особистості

Щербань О. А. Шляхи забезпечення співпраці викладача та майбутніх кваліфікованих робітників в умовах реформування освіти

ЦИФРОВІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Каніщев І. О. Актуальні проблеми цифровізації освітнього процесу. Використання віртуальних лабораторних робіт – елемент підвищення якості підготовки спеціалістів

Ніколаєнко І. М. Формування власного освітнього простору викладача

Галата Н. О. Використання інтерактивних та цифрових технологій на уроках професійно-теоретичної підготовки з предмета «Механічна інженерія в суднобудуванні»

Мосієнко Т. С. Онлайн-дошка – допоміжний інструмент у роботі педагога для організації дистанційного навчання

Мосієнко Т. С. 10 педагогічних ідей використання JAMBOARD під час занять

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ НАСКРІЗНИХ ЛІНІЙ

Рудя С. В. Наскрізні лінії в освіті та їх реалізація на уроках англійської мови

Ємельяненко Л. М. Реалізація наскрізних ліній на уроках англійської мови

МЕДІАОСВІТА ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ

Шиптей А. В. Інтеграція медіаграмотності в систему виховної роботи класної керівниці ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну»

Баркар К. С. Вебквести з медіаграмотності як спосіб комунікації та впливу на учнівську молодь

ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

Александрова О. В. Розвиток критичного мислення здобувачів освіти на уроках теоретичного навчання професії «Перукар (Перукар-модельєр)»

Тулейбич Т. В. Запитання як окремий методичний інструмент розвитку критичного мислення

Сопінська Т. М. Розвиток критичного мислення на уроках історії та права

ВІТАННЯ

 

ДО ДРУКОВАНОЇ ВЕРСІЇ ЖУРНАЛУ ДОДАЄТЬСЯ ДИСК, НА ЯКОМУ РОЗМІЩЕНО ПІДБІРКУ ТАКИХ МАТЕРІАЛІВ:

Електронний аналог друкованого видання (зміст матеріалів, які входять до // Професіонал № 1-2/2023).

Робочий зошит для практичних робіт з географії для здобувачів І курсу «Географія: зошит для практичних робіт»: Казанка: Професійний аграрний ліцей, 2023-25с. (укладач: Федоренко Сергій Миколайович, викладач географії Казанківського професійного аграрного ліцею, кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії»).

До робочого зошита включено практичні роботи № 1-7 з додатками.

Робочий зошит спрямований на формування у здобувачів освіти знань про особливості населення й просторової організації господарської діяльності у регіонах світу та окремих країнах, умінь орієнтуватися у світових і регіональних соціально-економічних, суспільно-політичних, екологічних процесах тощо. Робочий зошит у PDF форматі.

(Казанківський професійний аграрний ліцей).

Методична розробка «Інтерактивні вправи з географії» (укладач: Осипець Ольга Володимирівна, викладач географії ДНЗ «Первомайський професійний промисловий ліцей», кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії»).

Методична розробка відповідає вимогам чинної програми з географії (рівень стандарту) та рекомендовано для викладачів географії і здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

У розробці наведені опорні конспекти та добір завдань різних типів: тестів, графічних диктантів, знаходження відповідностей, кросвордів, ребусів, заповнення схем та таблиць, творчих завдань. Викладач може використати розробку на різних етапах уроку: для корекції, контролю чи проведення поточного оцінювання. Перехід на електронний варіант завдань здійснюється через QR – коди, а самі завдання знаходиться на Інтернет- сервісах «Всеосвіта» та learningapps.org, що дозволяє здобувачам освіти та викладачу швидше отримати підсумковий результат.

Методична розробка призначена для організації самостійної роботи здобувачів освіти, проведення самоконтролю та контролю знань з географії, а також під час дистанційного навчання.

(ДНЗ «Первомайський професійний промисловий ліцей»).

Збірка «Альманах перспективного педагогічного досвіду. Випуск 9» (укладач: Дячковська Л. К., методист НМЦ ПТО у Миколаївській області) (інформаційно та навчально-методичні матеріали, розроблені педагогічними працівниками закладів професійної (професійно-технічної) освіти області; затверджено зміст на засіданні навчально-методичної Ради при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Миколаївській області, протокол від 30.05.2023 № 05). До інформаційно-методичної збірки «Альманах перспективного педагогічного досвіду. Випуск 9» увійшли авторські розробки викладачів предметів природничо-математичного напряму з реалізації актуальних проблем освітньої діяльності, а саме з таких тем:

• «Застосування прикладних програм та інтернет ресурсів при вивченні математики» (Кривіцька Наталія Миколаївна, викладач Арбузинського професійного аграрного ліцею);

• «Інтерактив в онлайні: сервіси для опитування та тестування (Климентьєва Лариса Миколаївна, викладач ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»);

• «Створення інтерактивного навчального контенту на уроках математики за допомогою сервісу GENIALLY (Климентьєва Лариса Миколаївна, викладач ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»);

• Шляхи удосконалення підготовки здобувачів освіти до національного мультипредметного тесту (Вірдо Олена Юріївна, Климентьєва Лариса Миколаївна, викладачі ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»);

• «Прийоми візуалізації інформації за допомогою ІКТ (Вірдо Олена Юріївна, викладач ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»);

• «Ментальні карти як засіб візуалізації навчального матеріалу на уроках математики (Вірдо Олена Юріївна, викладач ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»);

• «Використання інтерактивних плакатів GENIAL.LY на уроках фізики» (Парфьонова Ольга Олександрівна, викладач Вознесенського професійного аграрного ліцею);

• «Цифровий простір педагога. Прийоми і засоби візуалізації на уроках фізики (Парфьонова Ольга Олександрівна, викладач Вознесенського професійного аграрного ліцею);

• «Домашній експеримент в умовах дистанційного навчання» (Чугунова Тетяна Федорівна, викладач Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва);

• «Метапредметне навчання як інноваційний процес на уроках біології» (Герич Лариса Аркадіївна, викладач Надбузького професійного аграрного ліцею);

• «Методика впровадження технології вітагенного навчання при викладанні біології і екології» (Прилєпіна Тетяна Леонідівна, викладач Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва);

• Методична розробка уроку з математики з теми «Показникові рівняння» (Кривіцька Наталія Миколаївна, викладач Арбузинського професійного аграрного ліцею);

• Методична розробка уроку з математики з теми «Піраміда. Правильна піраміда» (Климентьєва Лариса Миколаївна, викладач ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»);

• Методична розробка уроку з біології/екології з теми «Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах» (Герич Лариса Аркадіївна, викладач Надбузького професійного аграрного ліцею);

• Методична розробка уроку з фізики з теми «Підсумковий урок «Показникова та логарифмічна функції» (Конотопцева Лілія Сергіївна, викладач Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва);

• Методична розробка уроку з біології/екології з теми «Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин» (Прилєпіна Тетяна Леонідівна, викладач Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва);

• Методична розробка уроку з математики з теми «Основні поняття стереометрії. Аксіоми стереометрії» (Вірдо Олена Юріївна, викладач ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»).

Примітка: збірку «Альманах перспективного педагогічного досвіду. Випуск 9» поширено через мережу Інтернет шляхом розміщення на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Методична скарбничка» (напрям «Перспективний педагогічний досвід»).

Збірка розрахована на методистів та викладачів предметів природничо-математичного циклу закладів професійної (професійно-технічної) освіти області.

Інформатика у визначеннях, таблицях, схемах (рівень стандарту): довідково-навчальний посібник для 10-го кл. закладу загальної середньої освіти, здобувачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти/Т.С. Мосієнко – Миколаїв, 2023: іл. (авт.: Мосієнко Тетяна Сергіївна, викладач інформатики ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»).

Теоретичний матеріал в посібнику подається у вигляді визначень, схем і таблиць, що допоможе отримати необхідні знання і сформувати навички використання комп'ютерів під час розв'язання різноманітних завдань (Розділ I. Інформаційні технології в суспільстві).

Посібник призначений для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти та професійної (професійно-технічної) освіти.

Рудя С. В. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал щодо практичної реалізації окремих напрямів роботи, а саме:

«Наскрізні лінії в освіті та їх реалізація на уроках англійської мови» (електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою якого забезпечено візуалізований методичний супровід доповіді під час обласних педагогічних читань);

папка з електронними дидактичними матеріалами, призначеними для викладання англійської мови за професійним спрямуванням (розроблено з урахуванням сучасних вимог до планування уроків з іноземної мови та освітніх програм) (призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку).

Папка містить дидактичний матеріал з професій: «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Електрозварник ручного зварювання», «Кухар. Продавець продовольчих товарів».

Папка містить тексти з розробленими завдання, ребуси, онлайн-тести, інтерактивні вправи, створені за допомогою онлайн-сервісів (Learning Apps, Wordwall, Jamboard, МійКлас), відеоматеріали з Youtube тощо.

Запропонований матеріал можна застосовувати на різних етапах уроку: актуалізації опорних знань, узагальненні та систематизації знань, проведенні підсумків уроку, рефлексії та контролю знань.

Подані завдання дозволять здобувачам освіти перевірити і закріпити свої знання, а також сприятимуть формуванню пізнавального інтересу. Розроблені завдання спрямовані на забезпечення розвитку умінь та навичок здобувачів освіти з різних видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, мовлення, письма.

(Державний навчальний заклад «Южноукраїнський професійний ліцей»).

Ємельяненко Л. М. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал щодо практичної реалізації окремих напрямів роботи, а саме:

«Реалізація наскрізних ліній на уроках англійської мови» (електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою якого забезпечено візуалізований методичний супровід доповіді під час обласних педагогічних читань);

Методична розробка уроку з теми «Інвестиційні можливості України» (реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» (призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку).

(Вище професійне училище № 21 м. Миколаєва).

Пінтій А. В. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал щодо практичної реалізації окремих напрямів роботи, а саме:

«Формування мовної компетентності учнів на уроках української мови і літератури як необхідна складова для розвитку національно свідомої особистості» (електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою якого забезпечено візуалізований методичний супровід доповіді під час обласних педагогічних читань);

папка з електронними дидактичними матеріалами, призначеними для викладання української мови і літератури (призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку).

Папка містить приклади розгорнутих конспектів уроків з української літератури з використанням технології проблемного навчання.

• Урок № 1 В. Симоненко. Традиційність лірики. Образ України, громадянський вибір поета. Поезії.

• Урок № 2 В. Стус. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Поезія.

• Урок № 3 Г. Тютюнник. «Вічна тема» любовного трикутника у новітній інтерпретації. Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу.

• Презентація «Дати і цифри» містить ілюстрований матеріал та синхронізовану інформацію про життя, творчу та громадську діяльність українських митців ХIХ-ХХ ст.

Матеріал з української мови передбачає комплект карток для контролю та самоперевірки знань на уроках української мови, добірку текстів для проведення словникових диктантів, вправи з QR-кодами, зразки ментальних карт.

(Державний навчальний заклад «Южноукраїнський професійний ліцей»).

Галата Н. О. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал щодо практичної реалізації окремих напрямів роботи, а саме:

Використання інтерактивних та цифрових технологій на уроках професійно-теоретичної підготовки з предмета «Механічна інженерія в суднобудуванні» (електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою якого забезпечено візуалізований методичний супровід доповіді під час обласних педагогічних читань);

папка з навчально-методичними документами з планування освітнього процесу (призначення: методичний супровід проведення уроку, комплексно-методичне забезпечення уроку), а саме:

• Методична розробка уроку з теми «Теоретична механіка. Кінематика».

• Збірник опорних конспектів лекцій Механічна інженерія в суднобудуванні (розділ «Теоретична механіка»).

• Тестові завдання для самоконтролю (розділ «Статика», «Кінематика», «Динаміка»).

• Лабораторно-практичні роботи з теми № 1-11 з предмета «Основи рекламного маркетингу і дизайну».

• План уроку з теми «Дизайн службових приміщень» з предмета «Основи рекламного маркетингу і дизайну» (тема програми: АДМ-4.2. Організація маркетингової діяльності).

(Вище професійне училище № 21 м. Миколаєва).

Щербань О. А. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал щодо практичної реалізації окремих напрямів роботи, а саме:

«Шляхи забезпечення співпраці викладача та майбутніх кваліфікованих робітників в умовах реформування освіти» (електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою якого забезпечено візуалізований методичний супровід доповіді під час обласних педагогічних читань);

Методична розробка уроку з теми «Технологія приготування котлетної маси з птиці та напівфабрикатів з неї. Вихід напівфабрикатів, вимоги до якості» (тема програми: Технологія приготування напівфабрикатів з м'яса, птиці, субпродуктів, професія: «Кухар. (ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти»).

Ніколаєнко І. М. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал щодо практичної реалізації окремих напрямів роботи, а саме:

«Формування власного освітнього простору викладача» (електронний дидактичний демонстраційний матеріал у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою якого забезпечено візуалізований методичний супровід доповіді під час обласних педагогічних читань);

Методичні розробки уроків з предмета «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів» (підбірка) (Арбузинський професійний аграрний ліцей).

Витяги з протоколу засідання навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області від 05.01.2023 № 01, від 10.02.2023 № 02, від 29.03.2023 № 03, від 31.05.2023 № 04, від 30.06.2023 № 05, від 03.10.2023 № 06, від 24.11.2023 № 07 та від 20.12.2023 № 08 (поширюється для використання в роботі).

 
Категорія: "ПРОФЕСІОНАЛ" | Додав: vaSKIN (15.12.2023)
Переглядів: 201 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]