ОФІЦІОЗ Савчук І.В. На шляху до євроінтеграції: дотримання єдиних освітніх вимог до якості професійних знань, умінь і навичок учнів – необхідна складова в процесі підготовки кваліфікованих робітників за новими державними стандартами професійно-технічної освіти З ДОСВІДУ РОБОТИ Царук Г. І. Формування життєвих компетентностей особистості на уроках біології шляхом впровадження сучасних технологій навчання Савова М. М. Використання методу проектів на уроках та в позаурочний час Прокопчук М. Д. Використання методичних прийомів, які впливають на процес формування мотивації навчальної діяльності учнів на уроках української мови і літератури Тимошенко Т. І. Формування життєвих компетентностей учнів на уроках зарубіжної літератури ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧА ПЕДАГОГІКА Піскун С. А. Формування здоров’язберігаючої компетентності на уроках хімії та біології Піскун С. А. Методична розробка уроку біології з теми «Ферменти, їх роль у життєдіяльності організмів. Вивчення властивостей ферментів» Піскун С. А. Методична розробка лабораторної роботи № 2 з біології з теми «Вивчення властивостей ферментів» Піскун С. А. Методична розробка уроку хімії з теми «Нітратна кислота і нітрати, їх поширеність у природі. Проблема вмісту нітратів у харчових продуктах» Коноваленко Н. М. Результат застосування інноваційних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток та саморозвиток особистості учня на уроках хімії Коноваленко Н. М. Методична розробка уроку хімії з теми «Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширення у природі та застосування. Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція на карбонат-йон» Коноваленко Н. М. Методична розробка уроку хімії з теми «Ферум як представник металічних елементів побічних підгруп. Властивості заліза, добування, застосування, значення в життєдіяльності людини» Коноваленко Н. М. Методична розробка години спілкування з теми «Її величність Н2О» НАВЧАЄМО ІННОВАЦІЙНО Савінкова Л. Я. Сучасні електронні освітні ресурси як засоби формування предметних та інформаційних компетентностей учнів на уроках української мови, літератури та в позакласній роботі НАШІ ДОСЯГНЕННЯ Формування майбутньої еліти (учні ПТНЗ області – переможці III (заключного) етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів) ВІТАННЯ ЮВІЛЯРАМ ДО ДРУКОВАНОЇ ВЕРСІЇ ЖУРНАЛУ ДОДАЄТЬСЯ ДИСК, НА ЯКОМУ РОЗМІЩЕНО ПІДБІРКУ ТАКИХ МАТЕРІАЛІВ: Електронний аналог друкованого видання (зміст матеріалів, які входять до // Професіонал № 3-4/2016). Пакет комплексних кваліфікаційних завдань з професії «Адміністратор» (творча група з числа провідних фахівців відповідного профілю). Перелік ДСПТО, затверджених протягом 2006-2016 років (надається з метою здійснення порівняльного аналізу та якісної подальшої діяльності навчальних закладів, підвищення інформаційної компетентності керівних кадрів і педагогічних працівників ПТНЗ та врахування в роботі, в тому числі при складанні робочих навчальних планів, іншої навчально-плануючої та програмної документації за новими ДСПТО). Піскун С. А. Формування здоров’язберігаючої компетентності на уроках хімії та біології (надається орієнтовна структура уроку із застосуванням здоров’язберігаючої технології) (Миколаївський професійний промисловий ліцей). Піскун С. А. Наочний довідник з хімії (надається на допомогу викладачу в організації навчальної діяльності учнів таким чином, щоб збільшення частки самостійної праці учнів на уроках сприяло розвитку їх вмінь і навичок). Наочний довідник з хімії допоможе учням систематизувати, конкретизувати та поглибити набуті знання та вміння, а також навчитися працювати самостійно. Структура та зміст наочного довідника з хімії відповідають чинній програмі з хімії для середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальний матеріал згрупований за програмними темами і поданий у наявній формі: у вигляді таблиць, схем, діаграм, графіків, малюнків, які супроводжуються необхідними коментарями. Він надає змогу одержати інформацію, сформувати і закріпити навички складання хімічних формул та рівнянь хімічних реакцій, розв’язування задач різних типів. Допоможе повторити та закріпити знання, отримані в попередніх класах. Змістовний ілюстративний матеріал довідника активізує творче осмислення і більш глибоке засвоєння набутих знань (Миколаївський професійний промисловий ліцей). Піскун С. А. «Як навчити учнів вчитися». Посібник для учнів І-ІІ курсів «Робочі сторінки учня з хімії та біології» (рівень стандарту) (надається на допомогу викладачу в організації навчальної діяльності учнів таким чином, щоб збільшення частки самостійної праці учнів на уроках сприяло розвитку їх умінь і навичок). Посібник з хімії та біології допоможе учням систематизувати, конкретизувати та поглибити набуті знання та вміння, а також навчитися працювати самостійно. Структура та зміст посібника відповідають чинній програмі з хімії та біології для середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Навчальний матеріал згрупований за програмними темами (розглянуто на засіданні методичної ради МППЛ; протокол № 3 від 18.01.2016, голова МР Тулейбич Т. В.) (Миколаївський професійний промисловий ліцей). Кравченко Л. О. Робочий зошит (практикум) для лабораторно-практичних робіт з предмета «Технологія виготовлення одягу» з професії Кравець (схвалено на засіданні методичної комісії «Швейного відділення», протокол від 28 січня 2016 року № 5; Друкується за рішенням педагогічної ради ДНЗ «Миколаївське ВПУ технологій та дизайну», протокол від 13.01.2016 № 4). Практикум розроблений відповідно до навчальної програми з предмета «Технологія виготовлення одягу» Державного стандарту професійно-технічної освіти 7433.DВ.18.20-2013 з професії 7433 Кравець кваліфікація: базовий блок, 2-3, 4-й розряди. Практикум призначено для допомоги учням професійно-технічних навчальних закладів у закріпленні теоретичних знань з предмета «Технологія виготовлення одягу» та формування вмінь та навичок виконання операцій з пошиття виробів (рецензенти: Лагутіна В. В., методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області; Жидких О. Б., викладач, спеціаліст вищої категорії, старший викладач Відокремленого підрозділу «Миколаївський факультет менеджменту і бізнесу Київського університету культури»; Миронова І. О., заступник директора з методичної роботи ДНЗ «Миколаївське вище професійно-технічне училище технології та дизайну», викладач, спеціаліст вищої категорії, старший викладач) (ДНЗ «Миколаївське ВПУ технологій та дизайну»). «З Україною в серці живу». Збірник сценаріїв виховних заходів (збірник надається на допомогу вихователям, класним керівникам, бібліотекарям, заступникам директорів з виховної роботи для підготовки до яскравого самобутнього позакласного заходу та педагогам, які прагнуть виховувати у своїх учнів національну свідомість, формують патріотизм, плекають відчуття гордості за свою Батьківщину та свій народ, пошану до його великих звершень і гідних сторінок минулого). Тематика сценаріїв виховних заходів, які увійшли до збірника: «СВОЮ УКРАЇНУ ЛЮБІТЬ» (Пінтій А. В., Юрій І. В., педагоги ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»); «ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ (педагогічний колектив Березнегуватського професійного ліцею); «ДОН КІХОТ» УКРАЇНСКОГО СТЕПУ» (Павленко Т. В., методист Снігурівского професійного ліцею); «ОДНА ЄДИНА – МОЯ РІДНА УКРАЇНА» (педагогічний колектив Єланецького професійного аграрного ліцею); «НАРОДНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ» (Настенко Т. А., бібліотекар Єланецького професійного аграрного ліцею); «ШЛЯХ ТАРАСА ДО НАС І ДО СЕБЕ» (педагогічний колектив відокремленого структурного підрозділу «Професійно-технічне училище № 4 Миколаївського комплексу Національного університету «Одеська юридична академія»); «СТЕЖКОЮ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА» (Гайченко Л. М., бібліотекар Миколаївського професійного ліцею сфери послуг); «ДЛЯ СПРАВЖНІХ ПАТРІОТІВ: 23 ПРИЧИНИ ПИШАТИСЯ УКРАЇНОЮ» (Волкова Н. І., бібліотекар Надбузького професійного аграрного ліцею); «ГЕРОЇ СЕРЕД НАС» (Дацюк О. В., Мірошниченко Н. І., викладачі професійно-технічного училища № 17); «У НАС ЄДИНА МЕТА – УКРАЇНА СВЯТА, НЕЗДОЛАННА НІКИМ І НІКОЛИ» (Димчук Л. В., класний керівник Вознесенського професійного ліцею); «18.05. ПРАВО НА ПАМ'ЯТЬ. КРИМСЬКОТАТАРСЬКИЙ ЕТНОС В ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ» (Усенко О. А., викладач Вознесенського професійного ліцею); «ЗЕМЛЕ РІДНА, СПІВОЧА І ХЛІБНА» (Черниш А. І., викладач Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг); «МИ – НАЩАДКИ КОБЗАРЯ» (Янкова О. М., викладач Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг); «ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ» (Войденко Н. Е., вихователь професійно-технічного училища № 42); «МИ – ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО!» (Пташник О. М., бібліотекар професійно-технічного училища № 42); «НІКОЛИ УКРАЇНІ НЕ ЗАБУТИ ЦИХ ЮНИХ ДУШ, НЕСКОРЕНИЙ ПОЛІТ» (Мойсеєнко Н. О., бібліотекар ДНЗ «Вище професійне училище № 7 м. Миколаїв»); «ПОЕЗІЯ ЯК ДОЛЯ» (Кипяткова А. Є., бібліотекар Миколаївського професійного машинобудівного ліцею); «МОВА. НАЦІЯ. ДЕРЖАВА» (педагогічний колектив Миколаївського професійного промислового ліцею); «УКРАЇНСЬКА НАЦІОНАЛЬНА СИМВОЛІКА» (педагогічний колектив Миколаївського професійного промислового ліцею); «УКРАЇНА – МОЯ БАТЬКІВЩИНА» (педагогічний колектив Миколаївського професійного промислового ліцею); «ВІД ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ ДО НОВОЇ УКРАЇНИ» (Іванова Л. С., методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області). « Хочу знати більше: права, обов’язки, закони». Електронний збірник сценаріїв виховних заходів (збірник надається на допомогу вихователям, класним керівникам, бібліотекарям, практичним психологам, соціальним педагогам, заступникам директорів з виховної роботи ПТНЗ для підготовки яскравого самобутнього позакласного заходу з правового виховання учнів; тематика та зміст сценаріїв заходів спрямовані на виховання в учнів національної свідомості, формування знання щодо реалізації правового мислення молоді, плекання особистості громадянина України, якому притаманні правова культура, усвідомлення цінності свобод і прав людини). Тематика сценаріїв виховних заходів, які увійшли до збірника: «ПРАВОВИЙ БРЕЙН-РИНГ» (педагогічний колектив Єланецького професійного аграрного ліцею); «ПРАВА ДІТЕЙ І НЕПОВНОЛІТНІХ» (година спілкування) (педагогічний колектив Єланецького професійного аграрного ліцею); «ВИХОВАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ СЕРЕД УКРАЇНСЬКИХ УЧНІВ ЯК ШЛЯХ ПОБУДОВИ ПРАВОВОЇ ДЕРЖАВИ» (година спілкування) (педагогічний колектив Новоодеського професійного аграрного ліцею); «ЗАКОН І ТИ» (Сільчук В. В., класний керівник професійно-технічного училища № 17); «КРАЩІ ЗНАВЦІ ПРАВА» (правова гра) (Корнієнко В. В., викладач Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг); «ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ» (виховна година) (Чередниченко Л. Д., викладач Надбузького професійного аграрного ліцею); «ТУРНІР ПРАВОЗНАВЦІВ» (Заставнюк В. В., викладач ДНЗ «Первомайський професійний промисловий ліцей»); «ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ» (брейн-ринг) (Мельницька С. В., викладач правознавства професійно-технічного училища № 33); «ПРАВА ЛЮДИНИ» (педагогічний колектив Арбузинського професійного аграрного ліцею); «ТИ – ЛЮДИНА! ОТЖЕ, МАЄШ ПРАВА» (правознавчий брейн-ринг) (Хом’якова В. В., викладач, і Ткаченко Л. А., бібліотекар Снігурівського професійного ліцею); «НЕБЕЗПЕЧНА СВОБОДА або НЕ СТАНЬ ЖЕРТВОЮ ТОРГІВЛІ ДІТЬМИ» (усний журнал) (Захарова О. Ю., заступник директора з навчально-виховної роботи Снігурівського професійного ліцею); «СЕРІЯ ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ З ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ» (Рудя С. В., класний керівник ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей; «Я ВПЕВНЕНО ДІЮ» (соціально-психологічний тренінг) (Коваленко О. П, практичний психолог Миколаївського професійного ліцею); «ЗАКОН І МИ» (ділова гра) (Орлева Т. П., бібліотекар Вознесенського професійного ліцею); «ПЕРШЕ І ОСТАННЄ ЗНАЙОМСТВО З КРИМІНАЛЬНИМ КОДЕКСОМ УКРАЇНИ» (Кіпер Р. С., вихователь гуртожитку Вознесенського професійного ліцею); «ЧИ ПОТРІБЕН Я УКРАЇНІ ТАКИМ, ЯК Є СЬОГОДНІ?» (дискусія) (Романюк Н. Д., заступник директора з навчально-виховної роботи професійно-технічного училища № 42); «Я ЗНАЮ СВОЇ ПРАВА» (брейн-ринг) (Мойсеєнко Ю. М., викладач професійно-технічного училища № 42); «ЗАГАЛЬНА ДЕКЛАРАЦІЯ ПРАВ ЛЮДИНИ – ЗАКОН НАШОГО ЖИТТЯ» (засідання гуртка «В світі книжок») (викладач відокремленого структурного підрозділу «Професійно-технічне училище № 4 Миколаївського комплексу Національного університету «Одеська юридична академія»); «ЦИВІЛЬНИЙ ШЛЮБ: ЗА І ПРОТИ» (диспут з елементами ділової гри) (Сопінска Т. М., викладач Кривоозерського професійного аграрного ліцею); «ФОРУМ-ТЕАТР» (Пушель І. В., практичний психолог Миколаївського професійного ліцею сфери послуг); «ЗНАЮ Й ЗАСТОСОВУЮ СВОЇ ПРАВА!» (квест, вікторина) (Нікітіна Л. А., Варламова К. С., педагоги Вищого професійного училища № 21 м. Миколаєва); «МОЛОДЬ ЗА ПРАВА ЛЮДИНИ» (правовий брейн-ринг) (Гусак А. В., заступник директора з навчально-виховної роботи Миколаївського професійного ліцею сфери послуг); «ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ – СУЧАСНИЙ ПРОЯВ РАБСТВА» (виховна година) (Тулейбич Т. В., заступник директора з навчально-виховної роботи Миколаївського професійного промислового ліцею); «БАТЬКИ І ДІТИ: ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ» (брейн-ринг) (Олійник М. В., заступник директора з навчально-виховної роботи, Момот Л. М., викладач Миколаївського професійного машинобудівного ліцею). Юрій І. В. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал (у формі презентації та відео), призначений для методичного супроводу практикуму з реалізації проблеми «Підготовка якісного дидактичного інструментарію (інструкційних карток, інструкційно-технологічних карток) в системі забезпечення умов для здійснення ефективної професійної підготовки» (в рамках оновлення змісту ДСПТО) (практичний досвід викладача/майстра виробничого навчання Державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» Юрій Ірини Вікторівни, голови методичної секції; професія: Продавець продовольчих/непродовольчих товарів; кваліфікація: 3-й розряд; предмет: «Виробниче навчання»; тема програми: «Організація торгово-технологічного процесу»; тема уроку: «Ознайомлення з методами викладки товарів різними способами за групами, постачальниками, призначенням, зручністю в роботі, санітарними вимогами. Ознайомлення з видами цінників, порядком їх розміщення та перевірки») (ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»). Скоморохова Л. А. Електронний дидактичний демонстраційний матеріал (у формі презентації та відео), призначений для методичного супроводу виступу щодо ознайомлення із системою впровадження інноваційного дидактичного інструментарію в навчально-виробничий процес Державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» (практичний досвід викладача Державного навчального закладу «Южноукраїнський професійний ліцей» Скоморохової Людмили Анатоліївни з проведення уроку теоретичного навчання; професія: Продавець непродовольчих товарів; кваліфікація: 3-й розряд; предмет: «Організація та технологія торговельних процесів»; тема програми: «Немеханічне устаткування, тара, торговий інвентар, інструменти, ваговимірювальні засоби»; тема уроку: «Немеханічне устаткування»; проблемна тема викладача: «Методика організації та проведення уроків з використанням опорних конспектів у вигляді інструкційних/інструкційно-технологічних карт» (ДНЗ «Южноукраїнський професійний ліцей»). Старинець Н. В. Електронний навчальний посібник з предмета «Облік і звітність» професії Продавець продовольчих товарів (схвалено практичний досвід викладача на засіданні обласної методичної секції педагогічних працівників сфери торгівлі, протокол № 1 від 12.10.2016). Електронний навчальний посібник розроблено відповідно до програми предмета «Облік і звітність» професії Продавець продовольчих товарів 3-го розряду, в структурі якого передбачено розділ «Анотація», «Керівництво користувача», «Нормативна база», «Словник термінів національних стандартів бухобліку», «Додатково-інформаційні матеріали», «Використані джерела». Стисло викладено основні поняття з тем «Загальна характеристика господарського обліку», «Документація господарських операцій», «Матеріальна відповідальність у торговельних підприємствах», «Облік товарів матеріально-відповідальними особами». Для закріплення теоретичних основ передбачено виконання тестів для самоперевірки, практичних робіт для більш поглибленого засвоєння знань і навичок (Вознесенський професійний ліцей). Павленко Т. В. Методична розробка уроку художньої культури. Ігровий кінематограф (поширюється з метою обміну досвідом; надруковано в // Шкільний світ № 22 (726), листопад 2015, ст. 4-14) (Снігурівський професійний ліцей). Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області від 25.05.2016 № 2 (поширюється для використання в роботі). Витяг з протоколу засідання навчально-методичної Ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області від 07.12.2016 № 3 (поширюється для використання в роботі). | |
| |
Переглядів: 766 | |
Всього коментарів: 0 | |