15:26 Досвідом реалізації змісту освіти ділилися педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти області | |
В умовах інтеграції форматів навчання першочергово виникла потреба у перегляді та оновленні підходів до організації навчальної діяльності, що стало справжнім викликом для всіх учасників освітнього процесу закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) області, адже зовсім непросто організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати здобувачів освіти та ще й давати раду технічним проблемам. Яким чином забезпечити якісну комунікацію між всіма учасниками освітнього процесу, мотивувати себе на удосконалення власних ресурсних можливостей, опанування новими компетентностями, необхідними для реалізації змісту освіти, головний лейтмотив обласних педагогічних читань з теми «Фестиваль педагогічного досвіду», проведених Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) 22 лютого 2023 року в дистанційному форматі (синхронний режим) з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet. Захід відкрили Шаповалова Наталія Віталіївна, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, та Комісарова Людмила Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора департаменту освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації – начальник управління професійної (професійно-технічної), вищої освіти, науки та кадрового забезпечення, акцентувавши увагу на значенні професійної освіти, особливо в умовах сьогодення, пріоритетних напрямках діяльності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, важливості здійснення самоаналізу власної професійної діяльності на етапі атестації, наголошено на реалізації головної мети – це забезпечення якості освіти як передумови формування готовності кваліфікованих робітників до виконання своїх професійних обов’язків в умовах виробництва та, відповідно, конкурентоспроможності на ринку праці й реалізації власного потенціалу. До участі в обласних педагогічних читаннях долучилися близько 100 осіб з числа таких категорій педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області: • методисти НМЦ ПТО у Миколаївській області; • керівники методичних служб (методисти, заступники директорів, в обов’язки яких входить організація методичної роботи); • викладачі, які атестуються на відповідність або подали заяву на присвоєння вищої категорії, педагогічного звання «викладач-методист» чи «старший викладач»; • майстри виробничого навчання, що атестуються на відповідність або на присвоєння педагогічного звання «майстер виробничого навчання І категорії» чи «майстер виробничого навчання ІІ категорії»; • усі зацікавлені особи з числа педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, які виявили бажання стати активними слухачами обласного заходу та підтримати своїх колег, практичний досвід яких презентовано. Мету й завдання обласних педагогічних читань реалізовано шляхом висвітлення узагальненого практичного досвіду роботи, спрямованого на забезпечення якості освіти, та демонстрації результатів самоосвітньої діяльності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області з таких напрямків: • «Проєктування траєкторії практичної діяльності та дієвої комунікації «педагог» ⇄ «здобувач освіти» (дієві освітні середовища, цифровий простір для учасників освітнього процесу) (спікери: Кривіцька Наталія Миколаївна, викладач математики Арбузинського професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»); Ніколаєнко Ірина Миколаївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування Арбузинського професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»); Пастушенко Світлана Станіславівна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії») – з огляду на технічні проблеми, які виникли у спікера, узагальнений досвід роботи викладача презентувала Матвійчук Катерина Олександрівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області; • «Індивідуально-орієнтовані шляхи формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти» (трансфер знань в професійну діяльність) (спікери: Каськів Олена Володимирівна, майстер виробничого навчання професій громадського харчування ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); Гавриленко Наталя Валеріївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»); Кецкало Ольга Вікторівна, майстер виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (14 тарифний розряд); Малихіна Ірина Миколаївна, майстер виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, електрозварник ручного зварювання» ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (14 тарифний розряд) – з огляду на технічні проблеми, які виникли у спікера, узагальнений досвід роботи майстра виробничого навчання презентувала Лагутіна Валентина Володимирівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області; Яблоновський Станіслав Іванович, майстер виробничого навчання Миколаївського професійного машинобудівного ліцею (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); • «Проєктування й створення електронного освітнього контенту – передумова для реалізації змісту освіти в умовах інтеграції форматів навчання» (оновлення підходів до способів подачі й форми систематизації навчального контенту на основі синергії самоосвітніх навичок педагога та мережевих й цифрових можливостей) (спікери: Містюк Інна Пилипівна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професії «Оператор комп'ютерного набору» Кривоозерського професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»); Ковальчук Юлія Василівна, майстер виробничого навчання з професії «Перукар (перукар-модельєр). Візажист» ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); Чумак Ганна Миколаївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій сільськогосподарського напрямку Надбузького професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»); Ємченко Наталя Олександрівна, майстер виробничого навчання ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); Дєнєжко Світлана Анатоліївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»); Щербань Оксана Анатоліївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»). Кожен спікер заходу намагався орієнтуватися на висвітлення досвіду та результатів роботи над реалізацією проблемної теми протягом атестаційного періоду з врахуванням напрямку самоосвітньої діяльності, зокрема, пов’язаною з необхідністю внесення змін та врахування адаптаційного підходу під час здійснення цієї роботи. Учасники заходу мали можливість ознайомитися з електронними дидактичними демонстраційними матеріалами у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою яких забезпечено якісний візуалізований методичний супровід доповідей спікерів обласних педагогічних читань. Підведення підсумків обласних педагогічних читань констатувало, що у ЗП(ПТ)О ведуться дослідження з питань пошуку нових способів сприйняття інформації і, відповідно, – нових способів її подачі, передумовою для реалізації яких є проєктування й створення власного електронного освітнього середовища на основі якісного електронного контенту та його електронної систематизації з вибором оптимальної для цього форми, проєктування цифрового простору для учасників освітнього процесу як траєкторії практичної діяльності та дієвої комунікації «педагог» ⇄ «здобувач освіти, що є дієвими передумовами для забезпечення цифровізації освітнього процесу взагалі та цифрової трансформації процесу навчання в ЗП(ПТ)О області зокрема. Від імені всіх учасників обласних педагогічних читань НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки змісту матеріалів, презентованих під час заходу. P. S. За результатами обласних педагогічних читань з метою детальнішого ознайомлення з напрацюваннями педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області у міжатестаційний період всі роботи розміщуватимуться на Google Диску НМЦ ПТО у Миколаївській області (папка «Педагогічні читання 2023») за покликанням http://bit.ly/3XE9yl6 (для коректного відтворення зазначене покликання краще вводити в адресну строчку браузера), в обласному інформаційно-методичному журналі «Професіонал» та узагальнені в альманасі перспективного педагогічного досвіду з наступним розміщенням (за згоди автора) на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Методична скарбничка». Серед напрямків роботи, реалізація яких прослідковується в наданих матеріалах інших педагогічних працівників, які не були презентовані під час обласного заходу, виокремлено такі: • Практичні аспекти впровадження положень Типової освітньої програми, що базується на компетентнісних засадах, в зміст професійної освіти (з досвіду реалізації наскрізних ліній під час дистанційного навчання); • «Безпечна цифрова освіта педагогічних працівників та здобувачів освіти» (шляхи ефективного споживання, фільтрування та перевірки інформації в медіа та соціальних мережах задля безпеки всіх учасників освітнього процесу); • Практичні аспекти професійного розвитку педагогічних працівників (розвиток навичок самоорганізації та самоосвіти дорослих для повноформатного застосування технологій змішаного і дистанційного навчання при підготовці кваліфікованих робітників); • Комплексний підхід до проведення моніторингових досліджень (практика проєктування навчального ресурсу, спрямованого на реалізацію компетентнісного підходу, та дослідження кількісно-якісних показників рівня знань, вмінь учнів та рівня володіння ключовими компетенціями) та інші. Рекомендуємо ознайомитися з напрацюваннями всіх педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, розміщеними на Google Диску НМЦ ПТО у Миколаївській області. ПАМ’ЯТАЄМО! ДОСВІД КОЖНОГО ЦІННИЙ ТА ГІДНИЙ УВАГИ! ТРИМАЙМО ОСВІТНІЙ СТРІЙ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!! Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|