15:26 Досвідом реалізації змісту освіти ділилися педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти області | |
В умовах інтеграції форматів навчання першочергово виникла потреба у перегляді та оновленні підходів до організації навчальної діяльності, що стало справжнім викликом для всіх учасників освітнього процесу закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі – ЗП(ПТ)О) області, адже зовсім непросто організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати здобувачів освіти та ще й давати раду технічним проблемам. ![]() Яким чином забезпечити якісну комунікацію між всіма учасниками освітнього процесу, мотивувати себе на удосконалення власних ресурсних можливостей, опанування новими компетентностями, необхідними для реалізації змісту освіти, головний лейтмотив обласних педагогічних читань з теми «Фестиваль педагогічного досвіду», проведених Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) 22 лютого 2023 року в дистанційному форматі (синхронний режим) з використанням можливостей платформи Google – за допомогою сервісу відеотелефонного зв'язку Google Meet. ![]() Захід відкрили Шаповалова Наталія Віталіївна, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Миколаївській області, та Комісарова Людмила Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора департаменту освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації – начальник управління професійної (професійно-технічної), вищої освіти, науки та кадрового забезпечення, акцентувавши увагу на значенні професійної освіти, особливо в умовах сьогодення, пріоритетних напрямках діяльності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, важливості здійснення самоаналізу власної професійної діяльності на етапі атестації, наголошено на реалізації головної мети – це забезпечення якості освіти як передумови формування готовності кваліфікованих робітників до виконання своїх професійних обов’язків в умовах виробництва та, відповідно, конкурентоспроможності на ринку праці й реалізації власного потенціалу. До участі в обласних педагогічних читаннях долучилися близько 100 осіб з числа таких категорій педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області: • методисти НМЦ ПТО у Миколаївській області; • керівники методичних служб (методисти, заступники директорів, в обов’язки яких входить організація методичної роботи); • викладачі, які атестуються на відповідність або подали заяву на присвоєння вищої категорії, педагогічного звання «викладач-методист» чи «старший викладач»; • майстри виробничого навчання, що атестуються на відповідність або на присвоєння педагогічного звання «майстер виробничого навчання І категорії» чи «майстер виробничого навчання ІІ категорії»; • усі зацікавлені особи з числа педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, які виявили бажання стати активними слухачами обласного заходу та підтримати своїх колег, практичний досвід яких презентовано. Мету й завдання обласних педагогічних читань реалізовано шляхом висвітлення узагальненого практичного досвіду роботи, спрямованого на забезпечення якості освіти, та демонстрації результатів самоосвітньої діяльності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області з таких напрямків: • «Проєктування траєкторії практичної діяльності та дієвої комунікації «педагог» ⇄ «здобувач освіти» (дієві освітні середовища, цифровий простір для учасників освітнього процесу) (спікери: Кривіцька Наталія Миколаївна, викладач математики Арбузинського професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»); Ніколаєнко Ірина Миколаївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування Арбузинського професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»); Пастушенко Світлана Станіславівна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії») – з огляду на технічні проблеми, які виникли у спікера, узагальнений досвід роботи викладача презентувала Матвійчук Катерина Олександрівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області; ![]() ![]() ![]() ![]() • «Індивідуально-орієнтовані шляхи формування ключових і професійних компетентностей здобувачів освіти» (трансфер знань в професійну діяльність) (спікери: Каськів Олена Володимирівна, майстер виробничого навчання професій громадського харчування ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); Гавриленко Наталя Валеріївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»); Кецкало Ольга Вікторівна, майстер виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (14 тарифний розряд); Малихіна Ірина Миколаївна, майстер виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, електрозварник ручного зварювання» ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (14 тарифний розряд) – з огляду на технічні проблеми, які виникли у спікера, узагальнений досвід роботи майстра виробничого навчання презентувала Лагутіна Валентина Володимирівна, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області; Яблоновський Станіслав Іванович, майстер виробничого навчання Миколаївського професійного машинобудівного ліцею (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); ![]() ![]() ![]() ![]() • «Проєктування й створення електронного освітнього контенту – передумова для реалізації змісту освіти в умовах інтеграції форматів навчання» (оновлення підходів до способів подачі й форми систематизації навчального контенту на основі синергії самоосвітніх навичок педагога та мережевих й цифрових можливостей) (спікери: Містюк Інна Пилипівна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професії «Оператор комп'ютерного набору» Кривоозерського професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»); Ковальчук Юлія Василівна, майстер виробничого навчання з професії «Перукар (перукар-модельєр). Візажист» ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); Чумак Ганна Миколаївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій сільськогосподарського напрямку Надбузького професійного аграрного ліцею (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»); Ємченко Наталя Олександрівна, майстер виробничого навчання ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» (14 тарифний розряд, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»); Дєнєжко Світлана Анатоліївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки Вищого професійного училища суднобудування м. Миколаєва (кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»); Щербань Оксана Анатоліївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки професій громадського харчування ЗП(ПТ)О «Миколаївський центр професійної освіти» (кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»). ![]() ![]() ![]() ![]() Кожен спікер заходу намагався орієнтуватися на висвітлення досвіду та результатів роботи над реалізацією проблемної теми протягом атестаційного періоду з врахуванням напрямку самоосвітньої діяльності, зокрема, пов’язаною з необхідністю внесення змін та врахування адаптаційного підходу під час здійснення цієї роботи. Учасники заходу мали можливість ознайомитися з електронними дидактичними демонстраційними матеріалами у вигляді презентацій MS Power Point, за допомогою яких забезпечено якісний візуалізований методичний супровід доповідей спікерів обласних педагогічних читань. Підведення підсумків обласних педагогічних читань констатувало, що у ЗП(ПТ)О ведуться дослідження з питань пошуку нових способів сприйняття інформації і, відповідно, – нових способів її подачі, передумовою для реалізації яких є проєктування й створення власного електронного освітнього середовища на основі якісного електронного контенту та його електронної систематизації з вибором оптимальної для цього форми, проєктування цифрового простору для учасників освітнього процесу як траєкторії практичної діяльності та дієвої комунікації «педагог» ⇄ «здобувач освіти, що є дієвими передумовами для забезпечення цифровізації освітнього процесу взагалі та цифрової трансформації процесу навчання в ЗП(ПТ)О області зокрема. Від імені всіх учасників обласних педагогічних читань НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки змісту матеріалів, презентованих під час заходу. P. S. За результатами обласних педагогічних читань з метою детальнішого ознайомлення з напрацюваннями педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області у міжатестаційний період всі роботи розміщуватимуться на Google Диску НМЦ ПТО у Миколаївській області (папка «Педагогічні читання 2023») за покликанням http://bit.ly/3XE9yl6 (для коректного відтворення зазначене покликання краще вводити в адресну строчку браузера), в обласному інформаційно-методичному журналі «Професіонал» та узагальнені в альманасі перспективного педагогічного досвіду з наступним розміщенням (за згоди автора) на сайті НМЦ ПТО у Миколаївській області в розділі «Методична скарбничка». Серед напрямків роботи, реалізація яких прослідковується в наданих матеріалах інших педагогічних працівників, які не були презентовані під час обласного заходу, виокремлено такі: • Практичні аспекти впровадження положень Типової освітньої програми, що базується на компетентнісних засадах, в зміст професійної освіти (з досвіду реалізації наскрізних ліній під час дистанційного навчання); • «Безпечна цифрова освіта педагогічних працівників та здобувачів освіти» (шляхи ефективного споживання, фільтрування та перевірки інформації в медіа та соціальних мережах задля безпеки всіх учасників освітнього процесу); • Практичні аспекти професійного розвитку педагогічних працівників (розвиток навичок самоорганізації та самоосвіти дорослих для повноформатного застосування технологій змішаного і дистанційного навчання при підготовці кваліфікованих робітників); • Комплексний підхід до проведення моніторингових досліджень (практика проєктування навчального ресурсу, спрямованого на реалізацію компетентнісного підходу, та дослідження кількісно-якісних показників рівня знань, вмінь учнів та рівня володіння ключовими компетенціями) та інші. Рекомендуємо ознайомитися з напрацюваннями всіх педагогічних працівників ЗП(ПТ)О області, розміщеними на Google Диску НМЦ ПТО у Миколаївській області. ПАМ’ЯТАЄМО! ДОСВІД КОЖНОГО ЦІННИЙ ТА ГІДНИЙ УВАГИ! ТРИМАЙМО ОСВІТНІЙ СТРІЙ! ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!!! Методист НМЦ ПТО у Миколаївській області Ірина САВЧУК | |
|