13:45 Підвищуємо професійну компетентність викладачів математики | |
Проблеми формування позитивної мотивації до навчання через реалізацію професійної/практичної спрямованості викладання, використання методів та прийомів розвитку пізнавального інтересу здобувачів освіти обговорювали 02 жовтня 2025 року викладачі математики на засіданні обласної методичної секції «Методика реалізації професійної спрямованості викладання математики шляхом використання інноваційних педагогічних засобів (змісту, форми, методів навчання), які сприяють цілісному і ціннісному за характером ставленню до обраної професії. Використання ШІ на уроках». ![]() З метою реалізації завдань заходу Людмила Дячковська, методист НМЦ ПТО у Миколаївській області, зупинилася на методичних рекомендаціях щодо викладання предметів природничо-математичного напряму у 2025/2026 навчальному році, акцентувавши увагу на чинній нормативній базі. ![]() До обговорення основоположних складових теми засідання та оптимальних шляхів організації освітнього процесу в умовах дії воєнного стану, спрямованих на реалізацію норм Державного стандарту повної загальної середньої освіти, змісту Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня та, відповідно, змістовного наповнення навчальних програм, долучилися педагогічні працівники ЗП(ПТ)О області. ![]() Учасники пропонували дієві поради щодо створення умов для формування позитивної навчальної мотивації здобувачів освіти через раціональне поєднання різноманітних форм і методів навчання; зміну формату уроків з широким використанням онлайн-сервісів; практичне/професійне спрямування змісту предмета, можливість застосування знань у повсякденному житті; створення ситуації успіху; постановку близьких і далеких перспектив; психологічну підтримку тощо. ![]() ![]() Особлива увага була приділена новим підходам до національно-патріотичного виховання в умовах воєнного стану, посиленню змісту навчального матеріалу українознавчою спрямованістю, краєзнавчим матеріалом, вихованню в учнів найкращих моральних якостей, адже це є викликом для закладу освіти, для педагогів та учнів і водночас важливим внеском для перемоги в Україні. З метою реалізації проєкту Міністерства освіти і науки України «Уроки енергоефективності», щоб показати учням практичне застосування знань та сформувати навички раціонального споживання енергії, присутні ознайомилися з прикладами інтеграції енергоефективності в уроки математики через розв’язання завдань на обчислення кількості спожитої енергії в будинку, розрахунок ефективності утеплення вікон чи термомодернізації будівлі; вивчення, як зміни в споживанні енергії (наприклад, встановлення світлодіодних ламп) впливають на загальні витрати; аналіз даних щодо споживання енергії в різних типах житла або порівняння показників енергоефективності різних приладів тощо. ![]() Викладачі надали велике значення штучному інтелекту, який відкриває нові горизонти в освіті, формуючи покоління, готове до викликів швидко змінюваного світу, поділилися досвідом його використання для реалізації професійної спрямованості викладання математики, обговорили інструменти ШІ для підготовки плануючої документації викладача та створення навчальних матеріалів для учнів: презентацій, ілюстрацій, відео, тестів, задач тощо. ![]() Інтерактивне спілкування під час круглого столу дало максимальний ефект для ґрунтовного сприйняття, розуміння та аналізу отриманої інформації. ![]() НМЦ ПТО у Миколаївській області висловлює щиру подяку всім спікерам за професійний підхід до підготовки матеріалів та якісний візуалізований супровід виступів. | |
|
| |















